Gå til innhold

Trening stjeler overskuddet?


vulpes lagopus

Anbefalte innlegg

Man leser jo overalt om at trening skal gi overskudd. Javel. Jeg har trent styrke 3 x uka siden august, og har også begynt så smått med løping og i det hele tatt vært mer aktiv enn før.

Den siste tida har jeg hatt gode økter, med en god følelse og følelsen av at jeg greier mye mer underveis. Har likevel økt veldig forsiktig, siden jeg er nybegynner, og har fokusert mye på riktig teknikk. Men etter en knalløkt på onsdag, med ny pers i både mark og knebøy og en skikkelig halleluja-følelse, så har jeg hatt to drittdager etterpå. Null overskudd, lite matlyst, vondt i kroppen og i hodet, urolige bein om natta (=lite søvn) og veldig kort lunte. Dette skjer stadig oftere, og jeg hadde aldri slike "down-perioder" da jeg ikke trente/bare gikk tur med hunden eller småturer på ski

Jeg spiser jevnlig, men kunne vært flinkere til å spise jevnere på jobb (mye stress), men føler nå at treningen spiser overskudd istedenfor å gi meg det.. Selve øktene er som skrevet ofte gode, men umiddelbart etterpå blir jeg veldig, veldig sliten, og føler jeg kjører i kjempefart mot den berømte veggen :(

Noen gode tips? Noen som har følt det samme? Hva hjalp?

Jeg er frisk (som jeg vet), sover ca 7-8 timer hver natt (som jeg alltid har gjort), har vært forsiktig med treningsmengden i samråd med PT (spesielt i løpinga siden jeg ville unngå skader) og spiser helt ok (tror jeg). SUKK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tunge økter = sliten og lite overskudd

Lett trening = overskudd

Jeg formulerte meg litt klumsete - jeg får dette selv om jeg bare tusler på mølla og gjør noen få lette styrkeøvelser. Uansett hvor opplagt jeg er underveis får jeg nesten en stein i hodet når jeg kommer hjem, føles det som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser jevnlig, men kunne vært flinkere til å spise jevnere på jobb (mye stress),