Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har aldri fokusert noe særlig på kontakt med musklene, og kan med hånden på hjertet ikke si at jeg kjenner stort til rumpa under bøy,men jeg løfter nå snart halvannen gang kroppsvekt, og beina begynner absolutt å komme seg, så tror nå den har hjulpet alikevel^^

Men ja, knebøy må til.

Annonse

Jeg har aldri fokusert noe særlig på kontakt med musklene, og kan med hånden på hjertet ikke si at jeg kjenner stort til rumpa under bøy,men jeg løfter nå snart halvannen gang kroppsvekt, og beina begynner absolutt å komme seg, så tror nå den har hjulpet alikevel^^

Men ja, knebøy må til.

Hvis man leser litt rundt om kring så finner man ut at med enkle grep kan man få så mye mer ut av knebøy. Å sepsielt jenter, siden vi har en tendens til å være sterkere på fremsiden enn på baksiden :p

Men du kan være en av de heldig som var født til å ta knebøy :p

Er det normalt at man i begynnelsen bøyer seg frem for å komme seg opp? Jeg har nettopp begynt å trene programmet mitt og jeg skal ta 10 knebøy 3 sett, men kjenner jeg har problemer med å komme meg opp. Går da helt ned. Skal liksom fokusere på mage, hæler, pust osv så føler at jeg "jukser" litt.. men det vil vel rette seg når man blir sterkere?;

Hvis man leser litt rundt om kring så finner man ut at med enkle grep kan man få så mye mer ut av knebøy. Å sepsielt jenter, siden vi har en tendens til å være sterkere på fremsiden enn på baksiden :p

Men du kan være en av de heldig som var født til å ta knebøy :p

Det hadde igrunn vært noe ja, men så heldig er jeg definitivt ikke^^ Plattfot, med hoppekne og hoftebein lange som et vondt år, knebøy er definitivt ikke noe jeg er særlig egnet til, men pokker for en fantastisk følelse det er å ha vekten av verden på skuldrene ,og presse seg opp av bunnen<3

Er det normalt at man i begynnelsen bøyer seg frem for å komme seg opp? Jeg har nettopp begynt å trene programmet mitt og jeg skal ta 10 knebøy 3 sett, men kjenner jeg har problemer med å komme meg opp. Går da helt ned. Skal liksom fokusere på mage, hæler, pust osv så føler at jeg "jukser" litt.. men det vil vel rette seg når man blir sterkere?;

Det er nok normalt, å det er ikke juks, men det er ikke bra for deg! Vil råde deg til å ta av deg skoene, og ta et par uten vekter, slik at du er helt sikker på balansen din å slikt :)

Så kan du prøve å stille beina dine litt breier og med tærne utover. Nå vet ikke jeg hvordan teknikken din er, men det er slike basis tips :) Lykke til! :D

Jeg synes det høres ut som om at kjernemuskulaturen din er litt svak. Da faller man ofte litt fremover fordi man ikke klarer å holde "kjernen" sterk. Hjelper ikke at du er sterk i beina om kjernen din svikter i baseløftene. Tren planke, sit-ups, palloff press o.l., så vil jeg tro at løftene vil komme seg (y)

Jeg synes det høres ut som om at kjernemuskulaturen din er litt svak. Da faller man ofte litt fremover fordi man ikke klarer å holde "kjernen" sterk. Hjelper ikke at du er sterk i beina om kjernen din svikter i baseløftene. Tren planke, sit-ups, palloff press o.l., så vil jeg tro at løftene vil komme seg (y)

Har nok en kjernemuskelatur men prøver å få den opp og sterk :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...