Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har trent et fullkroppsprogram i 3 måneder nå, og tenker å begynne på et splittprogram snart. I den anledning trenger jeg hjelp til å finne øvelser, og hvilke muskelgrupper jeg skal kombinere på de ulike dagene.

Jeg har mulighet til å trene fire ganger i uken, ellers trener jeg taekwondo to dager og kondisjon en dag. Tips mottas med takk! :)

Fortsetter under...

Skrevet

Løftene mine ligger på ca kroppsvekt. Ikke siter meg, men etter hva jeg vet kan jeg gå "grundigere" på hver muskelgruppe, samt ha mer effektive økter. Vil du anbefale å fortsette å ha fullkropp, eller et splittprogram?

Skrevet

Nå er jeg veldig fan av fullkropp så jeg vil jo anbefale det. Det har flere grunner;

Du får trent hele kroppen hver gang, noe som fører til at en muskel blir trent f.eks. 3 ganger per uke fremfor f.eks. 1

Du får inn teknikken mye bedre siden du trener en øvelse oftere enn du ville gjort med splitt

Du får mer ut av baseøvelser enn å trene 1-2 muskler per gang

Du kan øke belastningen oftere, og mest sannsynlig holde på lenger før du stagnerer

Dette var en rask liste, men du skjønner sikkert poenget ;) Personlig liker jeg starting strength, 5x5 stronglifts og 5/3/1 veldig godt :)

Skrevet
  "Espen Hjertner skrev:
Nå er jeg veldig fan av fullkropp så jeg vil jo anbefale det. Det har flere grunner;

Du får trent hele kroppen hver gang, noe som fører til at en muskel blir trent f.eks. 3 ganger per uke fremfor f.eks. 1

Du får inn teknikken mye bedre siden du trener en øvelse oftere enn du ville gjort med splitt

Du kan øke belastningen oftere, og mest sannsynlig holde på lenger før du stagnerer

Dette var en rask liste, men du skjønner sikkert poenget ;) Personlig liker jeg starting strength, 5x5 stronglifts og 5/3/1 veldig godt :)

Enig med du! ;)

Skrevet

Jeg har trent i 5år og trener fortsatt helkropp eller tosplitt fordi

"Espen Hjertner skrev:

:thumbsup:

Annonse

Skrevet

Hvis du ikke greier å yte godt i 4-6 øvelser per økt 3-4 ganger i uka vil jeg påstå at det er bedre med en splitt der du trener 2-4 øvelser hver økt fire ganger i uka, altså at hver øvelse trenes to ganger i uka.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...