Gå til innhold

Fra fullkropp til splitt


UngeTorbjørn

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har trent et fullkroppsprogram i 3 måneder nå, og tenker å begynne på et splittprogram snart. I den anledning trenger jeg hjelp til å finne øvelser, og hvilke muskelgrupper jeg skal kombinere på de ulike dagene.

Jeg har mulighet til å trene fire ganger i uken, ellers trener jeg taekwondo to dager og kondisjon en dag. Tips mottas med takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er jeg veldig fan av fullkropp så jeg vil jo anbefale det. Det har flere grunner;

Du får trent hele kroppen hver gang, noe som fører til at en muskel blir trent f.eks. 3 ganger per uke fremfor f.eks. 1

Du får inn teknikken mye bedre siden du trener en øvelse oftere enn du ville gjort med splitt

Du får mer ut av baseøvelser enn å trene 1-2 muskler per gang

Du kan øke belastningen oftere, og mest sannsynlig holde på lenger før du stagnerer

Dette var en rask liste, men du skjønner sikkert poenget ;) Personlig liker jeg starting strength, 5x5 stronglifts og 5/3/1 veldig godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg veldig fan av fullkropp så jeg vil jo anbefale det. Det har flere grunner;

Du får trent hele kroppen hver gang, noe som fører til at en muskel blir trent f.eks. 3 ganger per uke fremfor f.eks. 1

Du får inn teknikken mye bedre siden du trener en øvelse oftere enn du ville gjort med splitt

Du får mer ut av baseøvelser enn å trene 1-2 muskler per gang

Du kan øke belastningen oftere, og mest sannsynlig holde på lenger før du stagnerer

Dette var en rask liste, men du skjønner sikkert poenget ;) Personlig liker jeg starting strength, 5x5 stronglifts og 5/3/1 veldig godt :)

Enig med du! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har trent i 5år og trener fortsatt helkropp eller tosplitt fordi

Nå er jeg veldig fan av fullkropp så jeg vil jo anbefale det. Det har flere grunner;

Du får trent hele kroppen hver gang, noe som fører til at en muskel blir trent f.eks. 3 ganger per uke fremfor f.eks. 1

Du får inn teknikken mye bedre siden du trener en øvelse oftere enn du ville gjort med splitt

Du får mer ut av baseøvelser enn å trene 1-2 muskler per gang

Du kan øke belastningen oftere, og mest sannsynlig holde på lenger før du stagnerer

Dette var en rask liste, men du skjønner sikkert poenget ;) Personlig liker jeg starting strength, 5x5 stronglifts og 5/3/1 veldig godt :)

:thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...