Gå til innhold

burde jeg skamme meg?


Beate Muren

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en dame på 27 år som ble syk under graviditet i 2006 og la på meg 65kg uten å kunne kontrollere det. Jeg kan legge ut i det vide og det breie om alt som skjedde men det gidder jeg ikke, men jeg KAN si at vekoppgangen ble ekstrem pga at min daværende lege nektet meg medisiner jeg trengte og ung og dum som jeg var så turte jeg ikke si imot.

Nå har jeg blitt frisk psykisk av den store omveltningen fra å gå frå 70kg til 140kg..og har begynt på min egen reise til normal vekt. (Jeg trente aktivt før jeg ble syk og var veldig fornøyd, og har ikke noe problemer med mat)

Jeg har siden januar i år gått ned bare 20kg og 1m totalt i kroppen. Jeg skammer meg. Leser om alle som er så flinke og går ned 50kg på 1år osv..

Kanskje dere kan gi meg litt råd? :-)

Forbrenningen min er ikke verdens beste og jeg har litt vitaminmangel men ellers er jeg ved god helse ifølge legene på sykehuset.

Nå trener jeg styrke 3 dager i uka og cardio 3 dager. Har personlig trener. Har opplevd ekstrem fremgang og har fått et nytt liv sånn sett. Er også flink til å være aktiv med barna og droppe bilen når jeg kan.

Livsstilen min (jeg kaller d ikke diett fordi jeg vil at dette skal være permanent)

1500kcal pr.dag + 2liter vann m.frukt og grønnsaker i

Frokost: gresk yoghurt m.granola

Lunsj: 1 grovt rundstykke m.eggerøre (uten noe annet enn vann tilsatt) og 1 karbonade av rent storfekjøtt

Middag: samme som familien men durer på med salat på 50% av tallerkenen og passer på å ta en liten porsjon slik at jeg blir passe mett

Kvelds: ren protein som feks proteinshake

Jeg har EN kosedag i uka hvor jeg får velge meg ut noe snacks og så har vi sunn taco til middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...