Gå til innhold

Tips til bruk av Cottage Cheese?


Ebi

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

CC med avocado og pepper er kjempegodt. Spiser det som regel uten noe brød/knekkebrød. Men vet at ristet rugbrød (så det er litt sprøtt i kantene) er kjempe godt til.

Du kan også blande det med frukt, bær, nøtter og kanel. Personlig er min favoritt mango eller blåbær. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest QueenWinther

Ok, jeg har en måte å spise cottage cheese på som alle MÅ prøve, fordi det er sinnsykt godt.

Mos CC (ikke mager-tullet, dere tåler de 20-50ekstra kcalene) med stavmikser til det blir en kremet konsistens uten klumper. Bland inn stevia vanilje (link lengre nede), og ha sukrin gold og kanel på toppen. Foodgasm? Yes.

http://www.iherb.com/Now-Foods-Better-Stevia-Liquid-Sweetener-French-Vanilla-2-fl-oz-60-ml/16558#p=1&oos=1&disc=0&lc=en-US&w=Stevia%20french%20vanilla&rc=352&sr=null&ic=1 - virkelig, denne steviaen er mye bedre enn tullet med dråpeteller fra sweetleaf. MYE bedre vaniljesmak, ikke oversøt og ikke udigg ettersmak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er av typen som ikkje nødvendigvis likar å tilsette søte ting i cottage cheesen, sjølv om det hender seg det og. Her er noken av mine bruksområder:

Godt med havreknekkebrød med CC, grillkrydder og paprika (y)

Eller på skiva/knekkebrødet i lag med makrell i tomat.

I vaffel- og pannekakerøre.

Som tilbehør til eggerøre (eggerøre, cc, agurk og paprika).

I bakverk (muffin!!:love:).

CC frå boksen med ein dæsj sylte oppi (gjerne heimerørt bringebærsylte, ingenting slår det).

Godt å ha i div. former som skal bakast i omnen (f.eks. grønnsaksform med ein "saus" av CC, ein dæsj rømme/kesam, egg og krydder. Ost på toppen. Nam!)

Fint å slenge i salatar.

..Og der stoppa hukommelsen min:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Min favoritt er å spise speltlompe med røkt kylling/kalkun filet(skinke) og cottage cheese inni. Nam!

Ellers så spiser jeg det i havregrøt, rett fra boksen, med kanel og sukker, med eplebiter, med bær, som tilbehør til kjøttpålegg, blandet med finhakket rødløk+ pepper og salt, med granola…. Listen bare fortsetter egentlig :) Cottage Cheese :love:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Blander først en god del dråper flytende natreen i en boks Cottage Cheese, tilsetter en saftig spiseskje kakaopulver, sukrin gold (ja, det skal jo være SØTT?!) pluss pittelitt salt. Bland sammen og det ser ut som verdens mest skrekkelige måltid. I tillegg ser det ut som bæsj :) Smaker det godt? HIMMELSK!!:love: Add'er du peanøttmel/peanøttsmør snakker vi himmelsk^2!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

nå skal jeg være den kjipe debattanten som sier; LES tråden FØR du svarer. det er virkelig ikke noe poeng i å svare bare for å svare dersom noen allerede har skrevet det du har tenkt å dele. altså; har noen før deg allerede nevt cc + syltetøy, så trenger dukke å skrive det du heller .... ! (:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...