Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Cottage cheese + en gooood müsli (gjerne med frukt/bær, nøtter...) :love:

Cc med kanel (kanskje ikke så spennende, men jeg liker det)

Cc + enten skinke/syltetøy/bær/frukt som pålegg

Cc i salat

Evt som ingrediens i pannekaker/lapper eller annet bakverk for å øke proteinandelen :D

Fortsetter under...

• 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

CC med avocado og pepper er kjempegodt. Spiser det som regel uten noe brød/knekkebrød. Men vet at ristet rugbrød (så det er litt sprøtt i kantene) er kjempe godt til.

Du kan også blande det med frukt, bær, nøtter og kanel. Personlig er min favoritt mango eller blåbær. :D

Annonse

Gjest QueenWinther

Ok, jeg har en måte å spise cottage cheese på som alle MÅ prøve, fordi det er sinnsykt godt.

Mos CC (ikke mager-tullet, dere tåler de 20-50ekstra kcalene) med stavmikser til det blir en kremet konsistens uten klumper. Bland inn stevia vanilje (link lengre nede), og ha sukrin gold og kanel på toppen. Foodgasm? Yes.

http://www.iherb.com/Now-Foods-Better-Stevia-Liquid-Sweetener-French-Vanilla-2-fl-oz-60-ml/16558#p=1&oos=1&disc=0&lc=en-US&w=Stevia%20french%20vanilla&rc=352&sr=null&ic=1 - virkelig, denne steviaen er mye bedre enn tullet med dråpeteller fra sweetleaf. MYE bedre vaniljesmak, ikke oversøt og ikke udigg ettersmak.

Eg er av typen som ikkje nødvendigvis likar å tilsette søte ting i cottage cheesen, sjølv om det hender seg det og. Her er noken av mine bruksområder:

Godt med havreknekkebrød med CC, grillkrydder og paprika (y)

Eller på skiva/knekkebrødet i lag med makrell i tomat.

I vaffel- og pannekakerøre.

Som tilbehør til eggerøre (eggerøre, cc, agurk og paprika).

I bakverk (muffin!!:love:).

CC frå boksen med ein dæsj sylte oppi (gjerne heimerørt bringebærsylte, ingenting slår det).

Godt å ha i div. former som skal bakast i omnen (f.eks. grønnsaksform med ein "saus" av CC, ein dæsj rømme/kesam, egg og krydder. Ost på toppen. Nam!)

Fint å slenge i salatar.

..Og der stoppa hukommelsen min:p

Annonse

• 2 uker senere...

Min favoritt er å spise speltlompe med røkt kylling/kalkun filet(skinke) og cottage cheese inni. Nam!

Ellers så spiser jeg det i havregrøt, rett fra boksen, med kanel og sukker, med eplebiter, med bær, som tilbehør til kjøttpålegg, blandet med finhakket rødløk+ pepper og salt, med granola…. Listen bare fortsetter egentlig :) Cottage Cheese :love:

• 2 uker senere...

Blander først en god del dråper flytende natreen i en boks Cottage Cheese, tilsetter en saftig spiseskje kakaopulver, sukrin gold (ja, det skal jo være SØTT?!) pluss pittelitt salt. Bland sammen og det ser ut som verdens mest skrekkelige måltid. I tillegg ser det ut som bæsj :) Smaker det godt? HIMMELSK!!:love: Add'er du peanøttmel/peanøttsmør snakker vi himmelsk^2!

• 2 måneder senere...

nå skal jeg være den kjipe debattanten som sier; LES tråden FØR du svarer. det er virkelig ikke noe poeng i å svare bare for å svare dersom noen allerede har skrevet det du har tenkt å dele. altså; har noen før deg allerede nevt cc + syltetøy, så trenger dukke å skrive det du heller .... ! (:-))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...