Gå til innhold

Trening med kroppsvekt + baseøvelser?


Kristerrg

Anbefalte innlegg

Er som nevnt helt ny innen denne sjangeren, men må si jeg er åpen for noe nytt etter en del år med "vanlig" styrketrening! Er utdannet Personlig Trener så har vel litt over gjennomsnittlig kunnskap på området, men innenfor denne kategorien er jeg vel pr dags dato ganske blank :notworthy:

Ahmed Kerigo Har sett på sidene deres og det ser spennende ut! Skal prøve ut dette litt fremover så får en se hva det utvikler seg til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Under 1 år brukte jeg på å kvalifisere meg til en av de beste i verden og 1 verdens rekord! Før det så dreiv jeg bare med vekter! Brukte youtube for alt det er verdt men nå reiser vi rundt å lærer folk, morsomt å så hvor fort man kan lære bare med litt hjelp. Var ikke sånn jeg når jeg begynte hehe.. var helt alene jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro man kan ha en ganske bratt stigningskurve innen dette feltet! Er tidligere aktiv syklist og har drevet med både seriøs utholdenhetstrening innen mange former og også prøvd ut veldig mye forskjellige styrketreninger med vekter. Nå er jeg åpen for noe nytt, og dette kan være det jeg ser etter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin tråd, har savnet en slik. Utrolig inspirerende å se på folk med såpass rå kroppsbeherskelse som f.eks. Ahmed over her. Helt rått. Syns det er på sin plass med en

din og :)

Jeg syns det er mer godfølelse i det å klare rare KV-øvelser enn å løfte tunge vekter, selv om jeg ikke vil legge bort baseøvelsene heller. Prøver derfor stadig å bli bedre på KV-øvelser, men det blir mye "kukerundt". Man bør nok ha et program her også på samme måten som i vanlig styrketrening, og det er vel ikke verre enn å bestemme seg for en øvelse man vil mestre, og nærme seg den trinn for trinn. For forslag til progression/steps syns jeg http://gymnasticswod.com/ var en side med ganske gode beskrivende videoer. Ganske omstendelig dog. Fant ut akkurat nå at de samme videoene ligger på http://www.youtube.com/user/nakaathletics. Begge steder kan du søke på f.eks. l-seat eller planche og se hvordan de foreslår man bygger styrken man trenger.

Det er nok mer stuerent å gå opp sin egen sti her enn med vanlig vekt-trening. Om man prøver å lage sitt eget styrkeprogram blir man jo uglesett med mindre man heter Børge ;) med KV-trening må man tydeligvis snekre sammen noe selv, ut fra egne mål og forutsetninger.

For min del sliter jeg med balansen i handstand, så jeg holder meg inntil veggen enda, men det kommer seg. Jeg har på følelsen at det ikke er noen fordel å være nesten 190 cm, eller hva sier de mer erfarne om det? Bruker det selvfølgelig ikke som noen unnskyldning for at jeg suger i handstand, men jeg er litt nysgjerrig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fine linker du refererer til der. Kommer nok til å bruke de da jeg skal sette opp mitt "program". Jeg har litt erfaring med å sette opp programmer i fra utdanning til Personlig Trener, men for en uten denne bakgrunnen er det nok mer innafor å sette opp et KV-program enn et vanlig styrkeprogram ja... :p

Jeg er selv 185, så blir spennende å se om dette har noen betydning. Tviler på at det har det for har mange høye bekjentskaper med over middels god fysikk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin tråd, har savnet en slik. Utrolig inspirerende å se på folk med såpass rå kroppsbeherskelse som f.eks. Ahmed over her. Helt rått. Syns det er på sin plass med en
din og :)

Jeg syns det er mer godfølelse i det å klare rare KV-øvelser enn å løfte tunge vekter, selv om jeg ikke vil legge bort baseøvelsene heller. Prøver derfor stadig å bli bedre på KV-øvelser, men det blir mye "kukerundt". Man bør nok ha et program her også på samme måten som i vanlig styrketrening, og det er vel ikke verre enn å bestemme seg for en øvelse man vil mestre, og nærme seg den trinn for trinn. For forslag til progression/steps syns jeg http://gymnasticswod.com/ var en side med ganske gode beskrivende videoer. Ganske omstendelig dog. Fant ut akkurat nå at de samme videoene ligger på http://www.youtube.com/user/nakaathletics. Begge steder kan du søke på f.eks. l-seat eller planche og se hvordan de foreslår man bygger styrken man trenger.

Det er nok mer stuerent å gå opp sin egen sti her enn med vanlig vekt-trening. Om man prøver å lage sitt eget styrkeprogram blir man jo uglesett med mindre man heter Børge ;) med KV-trening må man tydeligvis snekre sammen noe selv, ut fra egne mål og forutsetninger.

For min del sliter jeg med balansen i handstand, så jeg holder meg inntil veggen enda, men det kommer seg. Jeg har på følelsen at det ikke er noen fordel å være nesten 190 cm, eller hva sier de mer erfarne om det? Bruker det selvfølgelig ikke som noen unnskyldning for at jeg suger i handstand, men jeg er litt nysgjerrig :)

Tusen takk :) Høyde har ikke noe særlig betydening hvis man bare vet hvordan man skal jobbe med sin egen kropp, jeg har masse nybegynner programmer som jeg fikk av min trener fra USA som er med i Calisthenics Kingz, en av de første Calisthenics/street workout lag i USA. De har delt videre gratis til andre og progressjon har vært enormt bra. Det er selvfølgelig nybegynner program så etter man klarer å mestre den så kan vi da jobbe sammen videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyde er i teorien ingen hindring, lager bare litt utfordringer noen områder og hjelper på andre. Når det er sagt er det en grunn til at de beste ringturnerene er litt lavere av høyde.

Mange av de større calisthenics-stjernene er ikke rent lave av seg om jeg ikke tar feil.

Er selv 185 og har ingen problem med hverken håndstående, planche eller muscle ups :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin tråd, har savnet en slik. Utrolig inspirerende å se på folk med såpass rå kroppsbeherskelse som f.eks. Ahmed over her. Helt rått. Syns det er på sin plass med en
din og :)

Jeg syns det er mer godfølelse i det å klare rare KV-øvelser enn å løfte tunge vekter, selv om jeg ikke vil legge bort baseøvelsene heller. Prøver derfor stadig å bli bedre på KV-øvelser, men det blir mye "kukerundt". Man bør nok ha et program her også på samme måten som i vanlig styrketrening, og det er vel ikke verre enn å bestemme seg for en øvelse man vil mestre, og nærme seg den trinn for trinn. For forslag til progression/steps syns jeg http://gymnasticswod.com/ var en side med ganske gode beskrivende videoer. Ganske omstendelig dog. Fant ut akkurat nå at de samme videoene ligger på http://www.youtube.com/user/nakaathletics. Begge steder kan du søke på f.eks. l-seat eller planche og se hvordan de foreslår man bygger styrken man trenger.

Det er nok mer stuerent å gå opp sin egen sti her enn med vanlig vekt-trening. Om man prøver å lage sitt eget styrkeprogram blir man jo uglesett med mindre man heter Børge ;) med KV-trening må man tydeligvis snekre sammen noe selv, ut fra egne mål og forutsetninger.

For min del sliter jeg med balansen i handstand, så jeg holder meg inntil veggen enda, men det kommer seg. Jeg har på følelsen at det ikke er noen fordel å være nesten 190 cm, eller hva sier de mer erfarne om det? Bruker det selvfølgelig ikke som noen unnskyldning for at jeg suger i handstand, men jeg er litt nysgjerrig :)

Her begynte jeg! Den ser kanskje ikke ut som noe særlig men den fikk meg der jeg er i dag med god plassering i verdens eliten på 1 år osv :) Deler den gjerne gratis med alle :)

post-27582-14440958900614_thumb.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åja, men hva om man er personlig trener da? Da må man i så fall søke om jobb og dermed kunne begynne å trene hvis man får jobb der?

Veldig vanskelig å få jobb med vanlig Pt utdanning. Man må ha en del års erfaring og bachelor i litt forskjellig ting.

Jeg har ingen utdanning innenfor trening , jeg er utdannet massør men den kunnskapen jeg har i Calisthenics har ikke mange her i Norge. En ting er vanlig calisthenics men freestyle er noe helt annet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her begynte jeg! Den ser kanskje ikke ut som noe særlig men den fikk meg der jeg er i dag med god plassering i verdens eliten på 1 år osv :) Deler den gjerne gratis med alle :)

[ATTACH=full]121690[/ATTACH]

Ser veldig spennende og morsomt ut, men hva er D Pushup? Fant ikke ut av det når jeg Googlet, og blir Flies gjort med vekter, redcord eller ved å rulle ut og inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...