Gå til innhold

Trening med kroppsvekt + baseøvelser?


Kristerrg

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Korean dips er etter min mening en veldig meningsløs øvelse, spesielt hvis man ikke er vant med slike øvelser til å starte med.

Unntaksvis om du ikke har tilgang til paralelle stenger og øvrige varianter blir for lett,

bare enda noen flere five cents fra min side

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahmed Kerigo eller noen av dere andre som sitter på kunnskapen her: hvordan lære seg denne "korean dips"? Er det noen retningslinjer her i forhold til skuldre og utførsel? Synes den var vanskelig å få til da jeg prøvde...og vil det være "skadelig" for skuldre?

Korean kan være skadelig hvis man bare kaster seg i det! Jeg brukte å stå på en stepkasse for å lære meg den skulder/arm bevegelsen først! etter det løftet jeg opp et og et bein for å da legge mer vekt på det!

Har en liten tutorial fra oss fra det første programmet jeg ga deg :) så kan jeg godt filme nybegynner veien til korean for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye fin input fra folk som kan mye om emnet her altså, veldig bra :) jeg har prøvd deler av programmet til Ahmed en uke nå. Har hatt lyst og motivasjon til å trene mye, så har kjørt push og pull-dagene annenhver dag siden mandag (vet det bare er slik passe lurt og at man ikke alltid bør trene til utmattelse).

Ahmed, du sier at det programmet var der du startet. Men anbefaler du fremdeles det programmet til en fersking eller ville du lagt det opp litt annerledes? Andre øvelser eller noe? Eller vil du si dette er best selv om jeg måtte ha tilgang på treningssenter? På push er jeg i nærheten av de antall reps og sett som er satt opp, men har et godt stykke igjen for å klare repsa som du har satt opp på pull, så lurer på om jeg kanskje bør bruke nedtrekkmaskina litt til eller noe. Vil dog bli bedre i chins og pullups for å ta muscle ups en vakker dag!

Øvelsen Latpull gjorde jeg kanskje feil, for den tok mer i bryst enn lat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mye fin input fra folk som kan mye om emnet her altså, veldig bra :) jeg har prøvd deler av programmet til Ahmed en uke nå. Har hatt lyst og motivasjon til å trene mye, så har kjørt push og pull-dagene annenhver dag siden mandag (vet det bare er slik passe lurt og at man ikke alltid bør trene til utmattelse).

Ahmed, du sier at det programmet var der du startet. Men anbefaler du fremdeles det programmet til en fersking eller ville du lagt det opp litt annerledes? Andre øvelser eller noe? Eller vil du si dette er best selv om jeg måtte ha tilgang på treningssenter? På push er jeg i nærheten av de antall reps og sett som er satt opp, men har et godt stykke igjen for å klare repsa som du har satt opp på pull, så lurer på om jeg kanskje bør bruke nedtrekkmaskina litt til eller noe. Vil dog bli bedre i chins og pullups for å ta muscle ups en vakker dag!

Øvelsen Latpull gjorde jeg kanskje feil, for den tok mer i bryst enn lat.

Slik jeg personlig gjorde det var at jeg jobba meg bare oppover! På pull så gikk saktere enn push, jeg brukte aldri vekter eller maskiner. Det var mest snakk om vilje og tålmodighet! Det du kan gjøre er å bruke strikk på de pull øvelsene som er krevende isteden for maskin! Jeg kan se å justere litt for deg om det er ting som er veldig tungt! Om du sender meg melding på privat så kan vi ta det der, har andre programmer som vi kan se litt på også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg personlig gjorde det var at jeg jobba meg bare oppover! På pull så gikk saktere enn push, jeg brukte aldri vekter eller maskiner. Det var mest snakk om vilje og tålmodighet! Det du kan gjøre er å bruke strikk på de pull øvelsene som er krevende isteden for maskin! Jeg kan se å justere litt for deg om det er ting som er veldig tungt! Om du sender meg melding på privat så kan vi ta det der, har andre programmer som vi kan se litt på også :)

Ser gjerne på noen flere forskjellige programmer selv også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...