Gå til innhold

Anbefalte innlegg

I år som i fjor reiser jeg til Playitas på Fuerteventura. I fjor ble det 3 uker med landeveissykkel og styrketrening, i år blir det 2 uker. Har et lite håp om å få syklet Lillehammer - Oslo og fullføre Landeveisbirken i år, siden begge røyk i fjor pga. skade.

Ellers synes jeg det å reise rundt og oppleve nye steder, ny mat og nye kulterer er ålreit. Har vært 2 ganger i Australia, har lyst på en opplevelses-/eventyrtur på New Zealand og Brasil ligger også høyt på lista. Må oppleve noe, gjøre noe, gjerne fysisk aktivitet, ikke bare ligge på en strand eller drikke meg dritings.

Fortsetter under...

Jeg reiser på ferie utelukkende for å slappe av og koble ut hverdagens mas og jag. Ungene er som regel med, så det blir mye leking. Og når vi ikke leker daffer vi i sola eller bassenget og kooooser oss med mat og drikke.

Men det er en mulighet for at jeg kommer til å benytte meg av noen gymmuligheter heretter, får se ;)

Dette er vel og emrke sommer- og sydenferier. I vinter- og påskeferier baser vi i snøen, griller og drikker maaaasse kakao :happy:

• 1 måned senere...

Annonse

Ser ut som Tough Mudder kan bli et årlig ferieinnslag for min del hvertfall. Yorkshire 2. agust frister stort :D

Ellers håper jeg på en fottur fra landsby til landsby gjennom alpene i sommer:

Morzine.jpg

Så får jeg terrorisere de mongolske steppene til neste sommer heller:

mongolia-horseback-vacation.jpg

Tar veldig gjerne i mot forslag til andre fantastiske ting å bruke ferier på :nin:

Hvis du likevel ska drive å ri rundt på ponnier så dra på ridesafari i Sør-Afrika :D

Hvis du likevel ska drive å ri rundt på ponnier så dra på ridesafari i Sør-Afrika :D

Mongolia er jo en million ganger kulere enn Sør-Afrika :p

Men ser ikke ut som det blir sveitsiske alpene i sommer hvertfall. Bestekamerat ville ha turselskap, så da blir det å busse og toge gjennom Portugal, Spania og Frankrike i stedet.

Og Andorra, seff:

andorra-19.jpg

Mongolia er jo en million ganger kulere enn Sør-Afrika :p

Men ser ikke ut som det blir sveitsiske alpene i sommer hvertfall. Bestekamerat ville ha turselskap, så da blir det å busse og toge gjennom Portugal, Spania og Frankrike i stedet.

Og Andorra, seff:

andorra-19.jpg

Vakkeeeeeert! :love:

• 3 måneder senere...

Annonse

Sommerferiene mine inneholder som regel en tur til Danmark. Skjer ikke det, gråter jeg(ganske mye) inni meg. Danmark er, og vil alltid være, mitt andre hjem:love:

Aktiviteten er av typen: Gå lange turer, sykle enda lengre turer, turne i sanden og bade meg halvt i hjel :happy:

Reise rundt, bo på forskjellige hotell, oppleve kulturer, og selvfølgelig: Spise masse digg og ny mat! Så mye bedre enn å være stuck på stranda i 2uker i kansje en av det mest turisttraffikerte områdene. Neste store ferie blir ant tilbake til mitt hjemland og reise rundt der og utforske hvor jeg egentlig kommer fra :D

post-3560-14440981295548_thumb.jpg

Går timesvis på tur i natur eller utforsker serverdigheter.

post-3560-14440981296002_thumb.jpg

Man kan jo også gå på tur når man er på besøk hos ei god venninne og ta med katten.

post-3560-14440981296386_thumb.jpg

Men når man har ferie, så bør man jo også huske å slappe av, enten det er på stranden eller hjemme på verandaen, sånn at man ikke er mer sliten etter ferien en man var før den startet.

post-3560-14440981297088_thumb.jpg

:cool:

Wuhu, denne ferien skal jeg på min første sydentur uten familie til Croatia med to venninner. Flybillett er bestilt og hus er klar til leie for ti dager, så det blir bra!

Er også aktivt ute etter en sommerjobb, så vi får se om det blir noe jobb på meg før jeg reiser i August :smug:

Har ikke dem største planene, men jeg skal på ekstremsportveko på voss i slutten av juni, så blir de antagelig en helg i stavanger for å få gått opp preikestolen, og så blir det èn eller flere teltturer med fiskestangen med-bålbrenning-kanskje padle kajakk dit man skal på noen av turene. Nyte av de Norge har å by på og være ute i naturen. Balsam for sjelen!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...