Gå til innhold

Mer "kjøtt" på hender/fingre av styrketrening+mye mat?


Geddy1234

Anbefalte innlegg

Jeg har ganske tynne hender/fingre, og kunne godt hatt mer "kjøtt" her. Er dette mulig med tung styrketrening og øvelser som markløft, roøvelser, pull ups etc., i tillegg til å spise godt for å legge på seg muskler?:rolleyes:

Jeg holder på med x-size programmet, men har først i det siste begynt å spise nok til å kunne gå opp i vekt. Har som regel vært i underskudd/balanse mtp kalorier, men nå blir det h-melk, nøtter, ost og MYE mat slik at ligger ca. 500-700 kalorier over det jeg forbrenner daglig. Kan det gjøre susen? Ønsker å legge på meg hovedsakelig muskler og ikke alt for store mengder fett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er mulig. Men husk at finger og hånd musklene er svært små og de har ikke stort potensial for hypertrofi.

Det beste ville være å skaffe deg en jobb hvor du bruker hendene konstant :lol: Kjøp noen CoC's og kjør plate pinching og hendene vil bli sterkere.

Men som sagt, håndmuskulaturen vokser svææææært sakte :grumpy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er mulig. Men husk at finger og hånd musklene er svært små og de har ikke stort potensial for hypertrofi.

Det beste ville være å skaffe deg en jobb hvor du bruker hendene konstant :lol: Kjøp noen CoC's og kjør plate pinching og hendene vil bli sterkere.

Til info: jeg har ingen høyere grad innen noe medisinsk felt, så dette går på hva jeg har plugget opp av lærdom tidligere.

Teknisk sett inneholder ikke fingrene i seg selv noen muskler - det er bare sener og bein ;) All klemkraften du har i klypene kommer av trykket som kan produseres i underarmen, og selve håndflaten, om jeg ikke husker helt feil.

(Stort bilde)

http://schroeerscientific.com/images/hand-muscles-framed.jpg

Min erfaring med fingerstørrelse i forhold til håndflate-størrelse er at de ofte er direkte relatert til hvordan resten av kroppen er, ikke bare bygning men også ting som fettprosent. Da jeg var blodfeit hadde jeg de pølsene, og nå har de blitt så whimpy at jeg gremmes ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takker for svar. Jeg får kjøre på med styrketrening og mat:)

Jeg har i tillegg bestilt Captains of crush, og satser på at dette hjelper også. Ble CoC #1, da grepsstyrken min per dags dato er på grensen til det patetiske. Håper å klare i det minste 1 rep til å begynne med :blush:

Erfaringer med CoC forresten, og i så fall hvilken modell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke muskler i fingrene dine, men microfracturer i skjellettet vil føre til at det blir større når det gror. Om du tar en gammel murer eller håndverker i hånda vil du merke de har store hender.

Vi har alle sett gamle menn som har drevet med mye kroppsarbeid som har store hender, men mener du at en 25-30-åring som begynner med mye manuelt arbeid vil kunne få slike hender med bananfingre som noen gamlinger har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar. Jeg får kjøre på med styrketrening og mat:)

Jeg har i tillegg bestilt Captains of crush, og satser på at dette hjelper også. Ble CoC #1, da grepsstyrken min per dags dato er på grensen til det patetiske. Håper å klare i det minste 1 rep til å begynne med :blush:

Erfaringer med CoC forresten, og i så fall hvilken modell?

Min erfaring er at CoC generelt er veldig tunge. Det er mange relativt godt trente på gymmen som ikke klarer #2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet noen øvelser på nett som jeg kan ta for å styrke hender/underarmer ytterligere:

fingertip push ups

plate curls

finger band extensions

one hand upright dumbbell lift

chins i tau/håndkle

Jeg får begynne rolig, med 1 eller 2 av øvelsene over. Så får jeg øke antall set, reps, øvelser etc. gradvis:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...