Gå til innhold

Få mølleløping morsomt


vulpes lagopus

Anbefalte innlegg

Jeg har "alltid" løpt ute, men nå er stiene rundt her så klissete av søle, og variasjonsmulighetene har blitt litt innsnevret. Så da har jeg tenkt at jeg skal løpe 1 gang i uka på tredemølle, mest for å få løpt litt. Men det er så gørrkjedelig!!! Er veldig motivert i starten, men så dabber alt av fordi jeg liksom bare løper der og that's it. Har god og fresh musikk på øret, tv-muligheter rett foran nesen etc., men jeg greier ikke bli like "fremover-rettet" som når jeg løper ute... Tips??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Intervall trening som er kjapt unnagjort er det eneste som går på mølle for min del iallfall. Alt over 1 time på mølle blir for kjedelig. Satser i år på å bedrive uteløping vinteren igjennom, 2 til 5 ganger i uken. Eneste grunnen jeg ser til å løpe inne er om det krysser -10 grader. Men meg om det.

4x4, 4x10, pyramideintervall, motbakkeintervall. Mix og triks, så øker sjansen for å ikke gå lei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at intervall er best av mølleløping. Skal du løpe langt og lenge på mølle, er det sikkert lurt å legge inn variasjoner ala fartslek el. for å unngå at det blir ensformig: Variere hastighet eller stigning, med (u)jevne mellomrom. Noen møller har også programmer for sånt det kan være lurt å teste ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er helt enig og for meg er langkjøring et ikke-tema på tredemøllen :)

Intervaller fungerer helt fint (kan faktisk fungere bedre enn utendørs for meg) men hvis det ikke er intervalltrening jeg er ute etter pleier jeg å lage en 'plan' for dagens økt. F ex start med 5 min rask gange i motbakke, 5 min løpning med tempo 9 km/h etterfulgt av 10 stk minuttersintervaller med 1 min temp 12, fulgt av 1 min 'hvile' på tempo 10. Dette var kun et eksempel men det kan hjelpe meg å holde fokus (les: holde ut :)) på løpingen.

Et annet tips kan være å invitere en treningspartner/god venn/familiemedlem etc til tredemøllen ved siden av så kan dere løse verdensproblemer i høyt, lavt eller forskjellige tempoer sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...