Jenna Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 Jeg har ikke prøvd engang.....innbiller meg at å skulle løfte min egen vekt akkurat nå er "umulig"? På vei ned i jevnt tempo og trener en del. Hvordan går jeg fram for mestre denne øvelsen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dude Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 Dette programmet anbefales: http://fitnessbloggen.no/pullups-12-uker-program/ Jenna 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jenna Skrevet 27. september 2013 Forfatter Del Skrevet 27. september 2013 Dette programmet anbefales: http://fitnessbloggen.no/pullups-12-uker-program/ Flott takk skal du ha Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myr Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 Du er ikke for tung, du er bare for svak. Tren tung nedtrekk + chins med trege negativer. Aurelius og Jenna 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jenna Skrevet 27. september 2013 Forfatter Del Skrevet 27. september 2013 Du er ikke for tung, du er bare for svak. Tren tung nedtrekk + chins med trege negativer. Trener nedtrekk. 45 kg 3 x 10 så langt.... vet ikke engang hvor stanga for chins er på treningsenteret engang ha ha Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
02-snapper Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 Jeg har ikke prøvd engang.....innbiller meg at å skulle løfte min egen vekt akkurat nå er "umulig"? På vei ned i jevnt tempo og trener en del. Hvordan går jeg fram for mestre denne øvelsen? Om du begynner NÅ vil d jo bare bli enda lettere når vekten går ned :) å få inn teknikken vil også hjelper d kan du jo gjøre uansett vekt. Kjør på med negative reps, strikk, og aktiveringsøvelser (som å bare henge og bruke reggmuskelene til å lage små bevegelser oppover) Jenna 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jenna Skrevet 28. september 2013 Forfatter Del Skrevet 28. september 2013 ja, det var et motiverende forslag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boost Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 hva med å øke vekta på chins og gå ned på reps? da kommer du jo nærmere egen kropsvekt etterhvert... Jenna 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boost Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 edit: øke vekta på nedtrekk.. Jenna 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jenna Skrevet 28. september 2013 Forfatter Del Skrevet 28. september 2013 edit: øke vekta på nedtrekk.. OK Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
langaard Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 Jeg gikk fra 0 til 10 på kort tid, stå på Jenna 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
superkulmedkniv Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 jeg var elendig i chins...tok 1 på første styrketest i militæret og da hoppet jeg bare opp, slik at jeg fikk hodet over stanga, og slapp meg ned:p begynte å trene med en kompis og jeg fikk ekstrem økning i chins når jeg fikk dyttehjelp til å komme meg over med haken over stanga, og etter en tid klarte jeg 5 alene:) det er 3 år siden og har økt betydelig siden den gang. Stå på! Jenna og langaard 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rakker Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 Idiotsikker måte: Kjør nedtrekk annenhver dag. Ha på så mye vekt at du klarer bare 2-3 reps, og konsentrer deg om å involvere de store muskelgruppene på ryggen (de er MYE sterkere enn armene dine).Når du klarer din egen kroppsvekt + 20 kilo i nedtrekkmaskinen er du klar for pullups/chins. Sett i gang og lykke til! Beergheeim 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jenna Skrevet 28. september 2013 Forfatter Del Skrevet 28. september 2013 Idiotsikker måte: Kjør nedtrekk annenhver dag. Ha på så mye vekt at du klarer bare 2-3 reps, og konsentrer deg om å involvere de store muskelgruppene på ryggen (de er MYE sterkere enn armene dine).Når du klarer din egen kroppsvekt + 20 kilo i nedtrekkmaskinen er du klar for pullups/chins. Sett i gang og lykke til! Ok. Trener nedtrekk med smalt grep. Burde jeg da heller gå over til bredt grep? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rakker Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 Ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boost Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 Tren med den bredden du ville tatt chins med.. ca skulderbredde Jenna 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thiasthias Skrevet 30. september 2013 Del Skrevet 30. september 2013 Jenna 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Terskeltrening Skrevet 30. september 2013 Del Skrevet 30. september 2013 Regner med at det er pull up du snakker om, ikke chin up. Pull up = håndflata fra deg, chin up = håndflata mot deg. Negative pull-ups er bra. Dvs. du starter for eksempel ved å holde hodet over armene, og holder så lenge du klarer. Senk deg så rolig du klarer helt til kommer er strake. Dette er èn negativ. Det er bedre med en negativ pull-up enn en juksepullup. Juksepullup er ikke bra. Jeg vil også nevne en ting som mange glemmer. Dette er en ryggøvelse. Ja, du vil bruke armene, men det er ryggen som skal trenes. Du må lære å aktivere ryggen. Dette er på samme måte som ved ro-øvelser, nedtrekk etc. Det er ryggen, ikke armene som skal trenes mest. Jeg hadde for eksempel ikke trent på noen uker, og etter en hard pullup økt hadde jeg godvondt i ryggen i flere dager. Godvondt er kanskje det samme som stølhet Jenna 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jenna Skrevet 30. september 2013 Forfatter Del Skrevet 30. september 2013 Regner med at det er pull up du snakker om, ikke chin up. Pull up = håndflata fra deg, chin up = håndflata mot deg. Negative pull-ups er bra. Dvs. du starter for eksempel ved å holde hodet over armene, og holder så lenge du klarer. Senk deg så rolig du klarer helt til kommer er strake. Dette er èn negativ. Det er bedre med en negativ pull-up enn en juksepullup. Juksepullup er ikke bra. Jeg vil også nevne en ting som mange glemmer. Dette er en ryggøvelse. Ja, du vil bruke armene, men det er ryggen som skal trenes. Du må lære å aktivere ryggen. Dette er på samme måte som ved ro-øvelser, nedtrekk etc. Det er ryggen, ikke armene som skal trenes mest. Jeg hadde for eksempel ikke trent på noen uker, og etter en hard pullup økt hadde jeg godvondt i ryggen i flere dager. Godvondt er kanskje det samme som stølhet OK! da har jeg lært noe nytt mht hva som er pull up vs chin up. Takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vikka Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 Jeg antar at profilbildet er av deg, og det ser absolutt ikke ut som om det er kroppsstørrelsen som stopper deg, du må bare trene deg sterke BMIen min (jada, jeg vet man ikke skal stole blindt på den) er flere kilo overvektig, men jeg klarer 1 pullup og vel så det Ingen fasit, men til inspirasjon trente jeg meg opp med disse øvelsene: Negative reps: hopp opp og holdt igjen på vei ned. 3 reps, 3-5 settNedtrekk: jeg tok 15x2 - men det funker sikkert bra å ta blytung vekt med færre reps også. 2-3 ganger i uken.Pull-up med strikk: 3 sett med maks reps hver gang Videre derifra gikk veien til nøytralt grep, underhåndsgrep og tilslutt klarte jeg den "hardeste" med overhåndsgrep Lykke til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.