Gå til innhold

Shape up, App


GlennTaco

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har fortsatt gratisversjonen. Brukt den scanne strekkoden noen gang på Coop Smak forskjellen knekkebrød, som ikke funka. Men funka på Skyr og Tine yoghurt, så anntar den har det meste lagra. Det knekkebrødet dom den ikke fant, kunne man navngi og fylle ut næringsinnhold, da ville den bli lagret og tilgjengelig for andre også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lastet den ned nå. Har noen erfaring med den betalte versonen, og om det er verdt det?

Og fungerer barcode scanneren på de fleste norske matvarer?

Jeg har hatt betalingsversjonen siden februar, og bruker den hver dag. Hovedgrunnen til at jeg betaler, er at da kan man lagre så mange oppskrifter man vil. Altså har jeg lagret middager og sånt jeg pleier å lage, så slipper jeg å legge inn alle tingene etter hvert måltid.

Jeg scanner veldig mange matvarer, og har i denne tiden kun opplevt 3-4 ganger at varen ikke finnes. Og det gjelder også "utenlandske" matvarer de selger i norske butikker. Den har alt. Og er det noe den ikke har, så er det andre varer som er omtrent identiske som man kan legge inn. Anbefales:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den er lagt opp slik at vis du skanner en vare som ikke går inn, så kan du legge den til, med navn på varen og Macro næringen. Så blir den liggende i databasen til shapeup. Så alle i verden kan skanne den varen senere.

Har brukt den appen i ca ett år nå. I starten var det mange varer som ikke gikk inn. spesielt norske. Men vis alle er flink og legge inn info om "ukjente" varer, så vil snart hele verden kunne skannes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knallgod app!! Eneste man burde være obs på er at kaloriinnholdet som er oppført på matvaren man skal legge inn kan være feil. Man ser jo så klart om det er ALT for feil (for eksempel jeg skulle legge inn 150 g mango og blant de mangoene som lå inne var det en på 1500 kcal......), men noen ganger er det et par 10 kalorier i forskjell. :)

Anbefaler å betale for appen forresten! Gratisversjonen er ikke så mye å skryte av egentlig, er mye mer å legge inn og holde kontroll på når man har betalt for den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra app. Man trenger ikke betalingsversjonen før man har prøvd den ut litt og vet at man faktisk kommer til å fortsette å bruke den. Men når du da finner ut hvor tungvint det er å måtte legge inn hele frokosten hver gang (i stedet for å feks bare lage den som en egen "oppskrift" og enkelt hente den opp hver dag) så er det på tide å begynne å betale;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også Shape Up. Men den mener at jeg skal spise 1229 kcal om dagen - er ikke det litt lite? Den minsker og minsker etterhvert som jeg går ned i vekt. Jeg er 162 cm og veier 78 kilo nå. Spør fordi jeg har sett at folk reagerer når noen skriver at de bare spiser rundt tusen kcal daglig. Hva mener dere? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også Shape Up. Men den mener at jeg skal spise 1229 kcal om dagen - er ikke det litt lite? Den minsker og minsker etterhvert som jeg går ned i vekt. Jeg er 162 cm og veier 78 kilo nå. Spør fordi jeg har sett at folk reagerer når noen skriver at de bare spiser rundt tusen kcal daglig. Hva mener dere? :)

Hørtes veldig lite ut i mine ører (øyne passer kanskje bedre..) :p

På min har jeg bare lagt inn eget oppsett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er lagt opp slik at vis du skanner en vare som ikke går inn, så kan du legge den til, med navn på varen og Macro næringen. Så blir den liggende i databasen til shapeup. Så alle i verden kan skanne den varen senere.

Har brukt den appen i ca ett år nå. I starten var det mange varer som ikke gikk inn. spesielt norske. Men vis alle er flink og legge inn info om "ukjente" varer, så vil snart hele verden kunne skannes :)

Send credzz min vei for first price og europris mat. Tror det er jeg som har lagt inn ALT sammen :cautious:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker også Shape Up. Men den mener at jeg skal spise 1229 kcal om dagen - er ikke det litt lite? Den minsker og minsker etterhvert som jeg går ned i vekt. Jeg er 162 cm og veier 78 kilo nå. Spør fordi jeg har sett at folk reagerer når noen skriver at de bare spiser rundt tusen kcal daglig. Hva mener dere? :)

Man må jo ikke følge opplegget på appen, heller bruke den som kalori-teller og finne ut hvor mye kcal du bør ligge på selv? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også Shape Up. Men den mener at jeg skal spise 1229 kcal om dagen - er ikke det litt lite? Den minsker og minsker etterhvert som jeg går ned i vekt. Jeg er 162 cm og veier 78 kilo nå. Spør fordi jeg har sett at folk reagerer når noen skriver at de bare spiser rundt tusen kcal daglig. Hva mener dere? :)

Man må jo ikke følge opplegget på appen, heller bruke den som kalori-teller og finne ut hvor mye kcal du bør ligge på selv? :)

Jepp, du kan jo legge inn ønsket målvekt, og hvor lang tid du vil bruke på å nå målet. Jo raskere du vil nå målvekt, jo mindre kcal pr dag. Men du kan også skrive inn hvor mange kcal du vil spise selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...