Jump to content

Fragleren

Members
  • Content Count

    15
  • Joined

  • Last visited

  1. Fragleren

    Peanøttsmør

    Ja, det har jeg skjønt Jeg bare lurte på om det hadde en god effekt på et eller annet, fordi jeg har lagt merke til at det diskuteres her inne. Men det er kanskje bare fordi det smaker godt, da
  2. Fragleren

    Peanøttsmør

    Hmm, hva er egentlig greia med peanøttsmør? Er det noe som er "lurt" å spise om mens man forsøker å gå ned i vekt? Eller? Jeg trodde det var skikkelig usunt jeg. Men det er kanskje sunt, bare at det er mye kcal..? På lik linje som avokado? (Mulig et dumt spørsmål, men jeg lurer veldig..)
  3. Jeg bruker også Shape Up. Men den mener at jeg skal spise 1229 kcal om dagen - er ikke det litt lite? Den minsker og minsker etterhvert som jeg går ned i vekt. Jeg er 162 cm og veier 78 kilo nå. Spør fordi jeg har sett at folk reagerer når noen skriver at de bare spiser rundt tusen kcal daglig. Hva mener dere?
  4. Tusen takk for masse tips og innspill! Kan melde at jeg kun spiste en HALV 100 grams plate Det var mestringsfølelse, haha!
  5. Haha, faktisk! Den har jo nøtter i tillegg, da
  6. Hurra! Ja, jeg skal nok klare å begrense meg. Jeg ser på "sjokolade-nekt" som et altfor stort tap, og vil jo gjerne kunne unne meg noe godt innimellom.. Eneste er at jeg legger på meg flere kilo bare av å se på den i butikken. Merker jeg blir lei meg når jeg har venninner som kan spise 250 gram uten at det synes på dem, når de verken trener eller spiser særlig sunt ellers. Det er fruktnøtt sjokoladen fra Freia jeg drømmer om
  7. Okei Takk for svar! Angående størrelsen på sjokoladen, så har du vel rett. Jeg behøver nok ikke å spise 250 gram, når jeg kan kjøpe en 100 grams i stedet for I går meldte jeg meg inn i treningstudio, fordi jeg føler jeg har kontroll på kostholdet nå. Er litt nervøs, da jeg er veldig uerfaren, og er redd for å gjøre feil. Men når jeg trener og forbrenner kcal, så kan jeg vel spise den 100 grams sjokoladen med litt bedre samvittighet, også. Kanskje jeg da kan spise den uten å overskride i kcalinntak!
  8. Hei! Lenge siden jeg har skrevet her. Jeg føler jeg har kommet godt i gang med endring av livsstil, og etter mange måneder faller det ganske naturlig å velge sunne matvarer. Jeg registrerer fortsatt nesten alt jeg spiser, just in case. Holder meg innenfor de kcal jeg skal spise for dagen med underskudd, og velger fortrinnsvis proteiner og mat som metter godt. Jeg føler jeg går veldig sakte ned i vekt, men jeg måler med målebånd i tillegg. Jeg ser at jeg har gått inn i cm, så noe må jeg gjøre riktig. Men jeg savner sjokolade. Kan jeg aldri spise sjokolade? Hva skjer om jeg spiser en 250 grams sjokoladeplate en gang i uka, om jeg har kcalunderskudd 6 dager i uken? En sjokolade dekker jo nesten hele dagsbehovet mitt, og jeg må jo ha ordentlig mat i tillegg. Så da blir det jo et ganske heavy kcaloverskudd. Dette skremmer meg, da jeg er redd for å ødelegge alt jeg gjør resten av uka. Jeg drikker ikke alkohol lengre, og hvis jeg kunne velge mellom en kveld på fylla, og en sjokoladeplate ville jeg valgt sistnevnte. Spørsmålet mitt er altså; hva skjer hvis jeg spiser 250 gram sjokolade en gang i uka? Jeg savner det så mye at jeg nesten tenker at det er verdt å være overvektig for. Det holder med en dag i uka, altså. Anyone?
  9. Okay.. Skal passe på å kjøpe orginalen neste gang Helt utrolig hvor godt det smakte. Det blir hvertfall min lørdagskos i framtiden Men jeg burde ikke spise den til frokost, eller? Sukker er jo ikke bra.. Sykt kjipt, er fattig student skjønner du men prioriterer vekta, så hvis det ikke er lurt så spiser jeg den ikke.
  10. Jeg kjøpte Mager Kesam i dag. Jeg ble litt forvirret da jeg stod foran boksene, for den ene presenterte dip og dressinger, mens den andre stod for desserter og bær... Og det var de eneste alterntivene. Ingen helt vanlige, liksom. Jeg peisa på med to bokser vaniljekesam (for desserter...) Men fant ut da jeg kom hjem at det finnes jo en vanlig en! Med mer protein osv. Men nå har jeg jo kjøpt to bokser, og det smakte heelt himmelsk. Jeg tenkte at dette MÅ jo være for godt til å være sant?! Er dette virkelig sunt? Kan jeg spise dette, og likevel gå ned i vekt?? Lurer på om dere KUN bruker vaniljekesam når dere skal kose dere ekstra, eller om det er noe man kan spise hver dag (og likevel gå ned i vekt).. Jeg må bare forsikre meg, jeg har jo tross alt kjøpt de. Takker igjen for hjelpsomme svar. Dere er awesome!
  11. Tusen takk for svar, begge to! Hmm ja, pålegg på mellommåltidet. Jeg er bare redd for å få i meg for mye kcal, hvis dere skjønner? Jeg spiser jo GANSKE mye til lunsj, og middag aner jeg som regel ikke hva inneholder av kcal. Jeg lager den ikke selv, nemlig. Føler jeg ikke har kontroll over den.. :/ Men flytter for meg selv til høsten, og da skal jeg gjøre masse research på sunne og kcalfattige middager. Kesam var en god idè, det skal jeg innføre i kosten Enig i at det er bra med variasjon.. Skal også være svært forsiktig med pasta og poteter. Takk for tips og motivasjon
  12. Hei alle! Først må jeg si at jeg elsker denne siden, samt forumet. Utrolig bra opplegg, og jeg har lest masse her inne. Nå vil jeg spørre dere om råd Jeg er 162 cm høy, og veier i skrivende stund 81 kg. I følge min BMI er jeg overvektig, og jeg trives ikke spesielt godt i kroppen min. Mitt første mål er å gå ned i vekt. Jeg har allerede endret kostholdet mitt (vil ha en sunn livsstil). Da jeg begynte veide jeg 86 kg. Så det lover jo bra. Men! Jeg mister mye motivasjon p.ga frykten av å gjøre ting feil. Så jeg vil fortelle hva jeg gjør, og hva jeg spiser slik at noen kan se på det.. Si i fra hvis det ser bra ut, eller om noe evnt. må endres. Jeg prøver å spise mye proteiner, for det er viktig for meg at jeg blir mett. Mye mat med lite kcal. Frokost: En skyr med litt frosne bær/frukt og cottage cheese. Eller ett (noen ganger to) kokte egg fordelt på to rugsprø. Mellommåltid: Et rugsprø uten pålegg, eller med litt magerost på Lunsj: En hjemmelaget salat med en hel kyllingfilet, masse forskjellige grønnsaker, bønner og cottagecheese (God porsjon, altså) Eller hjemmelaget omelett med to egg, skinke og litt grønnsaker. Middag: Denne er den vanskeligste. Men fisk, kjøtt eller kylling. Blir ofte servert spaghetti osv, men da prøver jeg å ikke spise så mye.. Ekte husmannskost.. Kvelds: En Double 0% yoghurt med litt frosne bær i.. Jeg drikker MASSE vann. Spiser ikke snop, kake eller potetgull. Bruker aldri sukker. Hva tenker dere? Prøver å gå litt turer og være aktiv i hverdagen også, men det er kosten som er viktigst for meg akkurat nå. Trening kan jeg heller fokusere på senere. TAKKER for alle tilbakemeldinger!
×
×
  • Create New...