Gå til innhold

Hvorfor vokser ikke armene?


Aestheticscsears

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvordan trener du/har du trent det siste året?

Du kan ikke forvente å bli swole etter ett år.

Har trent noe ALA. X-zize. Er enig at jeg ikke kan bli swole på ett år, men armene burde da vokse mere enn et par CM?

2x proteiner og karbs X kroppsvekt og en del fett. Problemet er at jeg ikke vet om ejg spiser i overskudd :hmm:

Men løftene går oppover, noe som da vil si at jeg spsier nok? I baseløftene altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble sterkere i roing pg pullups

Ble sterkere i bicepscurl med rett stang

Tricepsen utgjør 2/3 av armen, der bør fokuset hvertfall ligge hvis du skal ha større armer -- > dips og smalbenk

Vet det men hvordan hadde du progresjon i bicepscurl med stang? Altså hvor mye la du på hver uke, mnd etc

samma gjelder dips og smalbenk osv.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kjører da altså høyreps på isolasjonøvelsene?

GJør forsåvidt det jeg og, men null gainz i armer.....

Kjører stort sett 6 reps. Fin hybrid mellom styrke og masse. Høyreps synes jeg bare er tull og tøys. Gå opp i vekt, så gainer du muskelmasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår var dagen sånn her:

! boks cottage cheese

2 egg / brødskiver med ost og skinke

Ris et kyllingbryst og en kotelett x2

Melk

________________

Når du sier det, så merker jeg at det blir for lite, kanskje alt for lite... men kan du på noen måte hjelpe meg på kostholdfornten,

Trener 4stykrøkter i uka og 2 gymøkter på skolen, ellers ingen aktivitet. Burde ikke da ett voerskudd på 3500kcal holde?

hva tilsvarer det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår var dagen sånn her:

! boks cottage cheese

2 egg / brødskiver med ost og skinke

Ris et kyllingbryst og en kotelett x2

Melk

________________

Når du sier det, så merker jeg at det blir for lite, kanskje alt for lite... men kan du på noen måte hjelpe meg på kostholdfornten,

Trener 4stykrøkter i uka og 2 gymøkter på skolen, ellers ingen aktivitet. Burde ikke da ett voerskudd på 3500kcal holde?

hva tilsvarer det??

Du har rett i at det høres ut som litt i minste laget ja.

Du spiser i 99% sannsynlighet ikke 3500kcal i overskudd, dette ville ført til at du la på deg rundt en halvkilo i uka.

Hvis du spiser 3500kcal, så er sikkert ikke det så ille, men om dette er nok til å putte deg i overskudd, må du nesten se an på kroppen, klarer du å øke jevnlig? Har du overskudd? Seks treningsøkter pluss vanlig aktivitet krever sitt av kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Igår var dagen sånn her:

! boks cottage cheese

2 egg / brødskiver med ost og skinke

Ris et kyllingbryst og en kotelett x2

Melk

________________

Når du sier det, så merker jeg at det blir for lite, kanskje alt for lite... men kan du på noen måte hjelpe meg på kostholdfornten,

Trener 4stykrøkter i uka og 2 gymøkter på skolen, ellers ingen aktivitet. Burde ikke da ett voerskudd på 3500kcal holde?

hva tilsvarer det??

Hehe, det der kaller jeg et mellommåltid :D

3500 kcal burde holde. Men husk at du bør holde det konsekvent hver dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei så alt for lite mat altså, må spise mye mere.

Økinga går framover, men massen derimot sliter jeg litt med?

har dere noen bra matvarer med høytprotein og kcal, husk at jeg ikke har jobb og er begrenset hva mor lager til middag .

Mye av fremgangen er nevrale adapsjoner. Ikke nødvendigvis bare økt tversnitt muskulært, men forbedret koordinasjon +++. Når du går opp i vekt, så øker du ikke bare i styrke - men også muskelmasse.

Spis vanlig mat i større mengder. Fokuserer du på vanlige, sunne råvarer skal det godt gjøres å ikke få nok av det du trenger.

Syns du høyreps er tøys og tull?? Liker du ikke pump? Er du en alien?

Ja, det syns jeg. For folk som ikke bruker dop er det så enkelt som økt styrke > økt muskelmasse. Bruker man doping kan man selvsagt pumpe seg opp som en idiot og forvente fremgang av alt mulig og tro at man kjenner kroppen sin.

Greit med høyreps innimellom, men fokuset bør ligge på å øke 1RM, slik at man kan reppe på høyere belastning som en konsekvens av økt styrke, som selvfølgelig fører til økt muskelmasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke helt undervurdere å trene med høyreps, kjenner en som kun trener 10-12 reps på alt, og han er både sterk og har muskler. Og nei, han bruker ikke dop, det kan jeg garantere.

Men spørsmålet blir da; er det ikke bedre å bygge et vist nivå med grunnstyrke først, som jo gjør at man kan flytte tyngre vekter de 8-12 repetisjonene , enn å starte direkte med rosavektene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...