Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Lurer på om folk foretrekker olympisk utgave eller styrkeløft utgave av knebøy, og eventuelt hvorfor?

Har lest følgende tråder her i forumet:

http://fitnessbloggen.no/kneboy-gjennomgang/

http://fitnessbloggen.no/kneboyteknikk/

Klarer ikke helt å bestemme meg for hvilken utgave av knebøy jeg skal velge. Har alltid kjørt noe som er nærmest den olympiske utgaven, og føler den funker bra for meg. Har beina ca. skulderbreddes avstand, og går relativt dypt. Jeg er ganske liten (1,67m) og veier ca. 70 kg. Har ganske korte lårbein og føler at teknikk etc. sitter bra på olympisk knebøy med min kroppstype...?

Jeg løfter nå 100 kg med 4 set og 6 reps. Hadde kanskje klart mer med styrkeløft-teknikken, dersom jeg hadde fokusert på denne?

Fortsetter under...

Enig med Indiska.

*Vanlig olympisk er nok lettest å mestre for Ola Nordmann

*Hva føles mest mekanisk naturlig?

*Skader å ta hensyn til?

*Trener du feks mye mark i tillegg? Da kan det fort slite mye på korsryggen hvis du kjører styrkeløftbøy.

Enig med Indiska.

*Vanlig olympisk er nok lettest å mestre for Ola Nordmann

*Hva føles mest mekanisk naturlig?

*Skader å ta hensyn til?

*Trener du feks mye mark i tillegg? Da kan det fort slite mye på korsryggen hvis du kjører styrkeløftbøy.

Er ikke to inneholdt i en på en måte? :p

Finn det som er komfortabelt. Brukte selv lang tid på å bestemme meg hvilken "stil" jeg skulle bruke, helt til jeg ble lei og ga faen.

Det finnes verdensmestre som kjører highbar, og det finnes verdensmestre som kjører lowbar.

Skulderbreddes avstand er uansett mest vanlig blant raw og single-ply løftere.

Annonse

+1 prøv deg frem litt.

For meg passer det best med noe midt imellom. Det som er viktig er at du føler deg sterk og stabil i knebøyen (rett rygg, knærne holdes ute) samtidig som at du kommer dypt nok.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...