Anine. Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Hei. Jeg har et spørsmål jeg lurer på om noen kan svare på. Først litt bakgrunnsinfo: Jeg har i 5 måneder nå trent mellom 5 og 7 ganger i uken. Hovedmålet mitt har vært å gå ned i fettprosent. Helt til de siste 6 ukene har jeg følt at "opplegget" mitt har fungert godt. Jeg veide ca 64 kg da jeg startet, er 20 år og 168 cm høy. Hva fettprosenten min var da jeg begynte vet jeg ikke, men nå er den på 14, og jeg ser at den har gått ned siden start. I begynnelsen lå jeg på rundt 2000 kalorier, og justerte ned da jeg gikk ned i vekt. Hvis man ser bort fra de siste 5-6 ukene lå jeg på 1800 kalorier en ganske god stund. Har spist veldig mye proteiner (cottage cheese, kylling, karbonadedeig først og fremst), og ellers greit med fett og karbohydrater. Dessverre skal jeg være så ærlig å si alt med mat og trening har gått litt til hodet på meg. For det første handler det om at jeg har en ikke-eksisterende metthetsfølelse, dvs jeg blir aldri mett uansett hva og hvor mye jeg spiser. Nå skal det sies at jeg ikke har prøvd å spise og spise og spise til jeg blir mett, men som eksempel kan jeg nevne at det er null problem å spise 500-600 gram karbonadedeig med hakkede tomater og et par avokadoer. Nei, jeg overdriver ikke, jeg kunne godt spist dobbelt så mye uten problem. Blir litt oppblåst, men er sulten igjen ikke lenge etterpå. Det vil naturlig nok si at jeg har lagt ganske mye restriksjoner på meg selv det siste halvåret for å holde meg innenfor "kalorigrensen" hver dag, og det har så klart gjort at fokuset på mat har blitt ekstremt. Utenom det har jeg også i det siste hatt mye diffuse helseplager (kvalme, svimmelhet, nummenhet, vonde ledd og muskler, dårlig restitusjon etc,) og har også nå fått påvist en mild form for glutenallergi (noe jeg ikke forstår med tanke på at jeg nesten ikke har spist noe av de åpenbare kildene til gluten.) Uansett: De siste fem-seks ukene har jeg prøvd å moderere litt, spise mer, ikke tenke så mye. På grunn av den manglende mettheten er det riktignok umulig å la ting gå helt av seg selv, men jeg har hvertfall prøvd å ligge på rundt 2100-2200 kalorier om dagen (trener fortsatt ca 6 ganger i uken.) Problemet er at jeg nå har føket opp i vekt/fettprosent. Eller, jeg har gått opp omtrent 3 kilo, og når jeg ser meg i speilet er det som å se jenta jeg så der for 5 måneder siden igjen. Centimeterne har gått ut både rundt midjen og rundt lårene, og de synlige musklene jeg hadde er borte. Jeg fatter ikke hvordan det er mulig når jeg etter Fitnessbloggens kalorikalkulator ligger omtrent på vedlikehold? Hva er det som skjer her nå? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/24051-f%C3%B8rst-ned-i-vektfettprosent-n%C3%A5-plutselig-opp-hvorfor/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Broseidon Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 Du har utviklet en spiseforstyrrelse og har ikke en riktig oppfatning av egen kropp. Du har et anstrengt forhold til det å innta næring. Ingen her kan få deg til å endre dette synet, så jeg ville oppsøkt lege/sakkyndig asap. Det er umulig å miste muskler når du har ligget på et "overskudd" i muskler. Bra du selv innser at du har et problem. Det er en start. Lykke til, Anine:) Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/24051-f%C3%B8rst-ned-i-vektfettprosent-n%C3%A5-plutselig-opp-hvorfor/#findComment-848970 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Waffel Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 lytt til kroppen og spis etter det. når du trener så mye trenger kroppen mye næring, så kan hende den har vent seg til å lagre det den får. spiser selv ubegrenset med frukt før trening, gir masse energi og ei god økt (mye bedre enn all slags kunstig tilskudd:P). dette blir bare gjetting fra min side så er nok best å høre med en ernæringsekspert som han over her sier. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/24051-f%C3%B8rst-ned-i-vektfettprosent-n%C3%A5-plutselig-opp-hvorfor/#findComment-848988 Del på andre sider Flere delingsvalg…
damdidam Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 Jeg anbefaler deg å kontakte proffesjonell hjelp. Det ser ut som du har utviklet et svært trøblete forhold til mat. http://forum.fitnessbloggen.no/threads/spiseforstyrrelser-p%C3%A5-forumet-informasjon.9686/ Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/24051-f%C3%B8rst-ned-i-vektfettprosent-n%C3%A5-plutselig-opp-hvorfor/#findComment-848997 Del på andre sider Flere delingsvalg…
enaid Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 Jeg har vært borti samme greia - og det ENESTE som har funket for meg har vært å økt inntaket av kalorier og kutte ned på trening (http://myrevolution.no/s/hva-du-ma-gjore-nar-du-ikke-gar-ned-i-vekt-pa-lite-mat-og-mye-trening/) De første ukene var grusomme - som du sa - synlig vektøkning osv. Men så endret jeg litt på inntaket, istedet for å ha økt inntak av karbohydrater, økte jeg inntaket av fett fra ca. 20 gram daglig til 70-80 gram. For meg var det fettet som gjorde utslaget. Endringen er radikal, her snakker vi å gå fra en bunnløs sultfølelse til passende metthet, mye mer energi, mye mer klar i hodet - og et stort dropp av vannet som så ut som en økning i fett rundt magen. Vekten er stabil på 2100-2300 kalorier daglig og jeg sitter igjen med en mye mer strammere kropp enn før. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/24051-f%C3%B8rst-ned-i-vektfettprosent-n%C3%A5-plutselig-opp-hvorfor/#findComment-849027 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Slettet Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 Du har utviklet en spiseforstyrrelse og har ikke en riktig oppfatning av egen kropp. Du har et anstrengt forhold til det å innta næring. Ingen her kan få deg til å endre dette synet, så jeg ville oppsøkt lege/sakkyndig asap. Det er umulig å miste muskler når du har ligget på et "overskudd" i muskler. Bra du selv innser at du har et problem. Det er en start. Lykke til, Anine:) Jeg anbefaler deg å kontakte proffesjonell hjelp. Det ser ut som du har utviklet et svært trøblete forhold til mat. http://forum.fitnessbloggen.no/threads/spiseforstyrrelser-på-forumet-informasjon.9686/ Spørsmål: hva legger dere til grunn for at her ligger det en spiseforstyrrelse? Sondre Aalbotsjord 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/24051-f%C3%B8rst-ned-i-vektfettprosent-n%C3%A5-plutselig-opp-hvorfor/#findComment-849040 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jester Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 Steg nummer en er å komme deg til legen: "Utenom det har jeg også i det siste hatt mye diffuse helseplager (kvalme, svimmelhet, nummenhet, vonde ledd og muskler, dårlig restitusjon etc,)" Hvordan fikk du påvist en mild form for glutenallergi? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/24051-f%C3%B8rst-ned-i-vektfettprosent-n%C3%A5-plutselig-opp-hvorfor/#findComment-849094 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anine. Skrevet 7. september 2013 Forfatter Del Skrevet 7. september 2013 Steg nummer en er å komme deg til legen: "Utenom det har jeg også i det siste hatt mye diffuse helseplager (kvalme, svimmelhet, nummenhet, vonde ledd og muskler, dårlig restitusjon etc,)" Hvordan fikk du påvist en mild form for glutenallergi? Ved å gå til legen. Har vært der flere ganger i det siste. Hun sier at slike plager kan komme og gå. Blodprøvene mine utenom glutenprøven var helt fine. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/24051-f%C3%B8rst-ned-i-vektfettprosent-n%C3%A5-plutselig-opp-hvorfor/#findComment-849314 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janina Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Hei jeg tror jeg trenger litt hjelp her. Har lagt meg selv et maal for noen maaneder siden og jeg ville gaa ned i body fat percentage og faa meg litt mer muskler (beklager at jeg bruker saa mange dobbel "a"s men har ingen norske bokstaver her paa laptoppen ). Saa tok jeg en InBody test som maaler body fat i prosent og kg, vekt, muskelmasse i prosent og kg, metabolic age etc etc og saa begynnte jeg aa spise veldig sunnt og lite og trente mye helt inntil jeg foelte meg kjaempe fornoeyd med kroppen min. Og saa gikk det en stund og jeg begynnte aa bare ta paa meg masse igjen, spesielt paa magen og rund hoeftene og jeg gikk noen kg opp i vekt ogsaa. Da tok jeg testen igjen for noen dager siden fordi jeg ville vite hva som hadde skjedd med kroppen min og saa fandt jeg ut at jeg faktisk har gaatt ned mye i body fat percentage og opp i muskelmasse. Paa den förste testen hadde jeg 12 % body fat og 40 kg muskler( vekt totalt var 50 kg),etter det har jeg gatt ned i vekt inntil jeg var 46kg og naa har jeg 8 % body fat og 41,5 kg muskler. Men hvordan er det da mulig at jeg ser mindre "ripped" ut naa? At jeg faktisk har synlig mer fett paa magen og höftene og gatt opp i vekt igjen (at jeg har mer muskler naa, det ser jeg jo, og jeg vet at det og har mye aa gjöre med vektökten), hvis jeg faktisk har en mye lavere fat percentage naa? Jeg er helt forvirret og har ikke peiling hva som har sjedd her. Jeg ser mindre bra ut men, testen (som jeg tok 2 ganger for aa unngaa feil) sier at jeg er mer fit naa enn för... weeeeiiiird:confused: Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/24051-f%C3%B8rst-ned-i-vektfettprosent-n%C3%A5-plutselig-opp-hvorfor/#findComment-850480 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janina Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 og beklager anine at jeg ikke har svart paa det du skrev, det var jo vitsen med den traaden her jeg synes at du virkelig maa slutte aa fokusere paa maalene dine. med en gang naar alt dette ikke er göy mer for deg og ikke gjör at du föler deg helt fantastisk, faar fitness til deg helt feile og negative assosiasjoner. der er saaaa mye godt der ute som ogsaa er sunnt (saa mye her paa nettsiden faktisk ) og aa trene burde föles godt. saa lenge det lager sorger og stress for deg (som öker kortisol som ikke er bra for weight loss heller) saa maa du bare slutte aa fokusere paa den hele dietten din. fakt er at den endringen av livstilen skal vaere noe du kan gjöre for hele livet ditt, da maa du nyte den gode sunne maten du faar spise, föle naar du trenger mat og lytte etter kroppen din. du skal trene med et smil paa ansiktet og vaere sunnt og glad. du skal ikke faa helse problemer av en sunn livstil, det er ikke vits. bare ikke tenk paa det, saa fikser det seg nok selv Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/24051-f%C3%B8rst-ned-i-vektfettprosent-n%C3%A5-plutselig-opp-hvorfor/#findComment-850495 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurelius Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Hvis vi gjør litt rask hoderegning her; hvis vekta stemmer, du veier 50 kg , 12% prosent av dette er fett (ca 6 kg), og førti kilo er muskler... så veier alt annet av deg,alt av indre organer, blodårer, hud, hår, hjerne, sener, bein, ledd og fotsopp totalt.... fire kilo. Gir dette mening i dine ører? For meg høres det fullstendig tullete ut. Tanitavekter er ikke nøyaktige, ihvertfall ikke til annet enn å se på endringer, selve tallene bør tas med mer salt enn tequila. Det du nok har gjort er å spise alt for alt for alt for lite og trent alt for mye, så kroppen har blitt fortvilt, og skrudd ned energiforbruket og fokusert på å holde deg i live og sånn halvveis oppadgående fremfor å gi deg et vaskebrett du kan vaske undertøyet på. Tror jeg. Sånn sett høres du ganske ut som trådstarter, at den retningen du beveger deg om du fortsetter i ender opp med alvorlige spiseforstyrrelser. Men husk og at fettprosent er relativ i forhold til resten av kroppen din, hvis muskelprosenten din har økt har jo de andre prosentmessige andelene gått ned. Hvis jeg var deg ville jeg forsøkt å øke matinntaket, prøvd å slutte å bruke vekt som måleenhet på fremgang(det er veldig mange faktorer som styrer vekta, mange av disse har vi null kontroll over) og trent færre ganger per uke, og forsøkt å lytte til kroppen. Husk; du får bare en kropp. Og hvordan kan du få strammere kropp om den ikke har nok næring til å bygge muskler? Hei jeg tror jeg trenger litt hjelp her. Har lagt meg selv et maal for noen maaneder siden og jeg ville gaa ned i body fat percentage og faa meg litt mer muskler (beklager at jeg bruker saa mange dobbel "a"s men har ingen norske bokstaver her paa laptoppen ). Saa tok jeg en InBody test som maaler body fat i prosent og kg, vekt, muskelmasse i prosent og kg, metabolic age etc etc og saa begynnte jeg aa spise veldig sunnt og lite og trente mye helt inntil jeg foelte meg kjaempe fornoeyd med kroppen min. Og saa gikk det en stund og jeg begynnte aa bare ta paa meg masse igjen, spesielt paa magen og rund hoeftene og jeg gikk noen kg opp i vekt ogsaa. Da tok jeg testen igjen for noen dager siden fordi jeg ville vite hva som hadde skjedd med kroppen min og saa fandt jeg ut at jeg faktisk har gaatt ned mye i body fat percentage og opp i muskelmasse. Paa den förste testen hadde jeg 12 % body fat og 40 kg muskler( vekt totalt var 50 kg),etter det har jeg gatt ned i vekt inntil jeg var 46kg og naa har jeg 8 % body fat og 41,5 kg muskler. Men hvordan er det da mulig at jeg ser mindre "ripped" ut naa? At jeg faktisk har synlig mer fett paa magen og höftene og gatt opp i vekt igjen (at jeg har mer muskler naa, det ser jeg jo, og jeg vet at det og har mye aa gjöre med vektökten), hvis jeg faktisk har en mye lavere fat percentage naa? Jeg er helt forvirret og har ikke peiling hva som har sjedd her. Jeg ser mindre bra ut men, testen (som jeg tok 2 ganger for aa unngaa feil) sier at jeg er mer fit naa enn för... weeeeiiiird:confused: Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/24051-f%C3%B8rst-ned-i-vektfettprosent-n%C3%A5-plutselig-opp-hvorfor/#findComment-850540 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janina Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Hvis vi gjør litt rask hoderegning her; hvis vekta stemmer, du veier 50 kg , 12% prosent av dette er fett (ca 6 kg), og førti kilo er muskler... så veier alt annet av deg,alt av indre organer, blodårer, hud, hår, hjerne, sener, bein, ledd og fotsopp totalt.... fire kilo. Gir dette mening i dine ører? For meg høres det fullstendig tullete ut. Tanitavekter er ikke nøyaktige, ihvertfall ikke til annet enn å se på endringer, selve tallene bør tas med mer salt enn tequila. Det du nok har gjort er å spise alt for alt for alt for lite og trent alt for mye, så kroppen har blitt fortvilt, og skrudd ned energiforbruket og fokusert på å holde deg i live og sånn halvveis oppadgående fremfor å gi deg et vaskebrett du kan vaske undertøyet på. Tror jeg. Sånn sett høres du ganske ut som trådstarter, at den retningen du beveger deg om du fortsetter i ender opp med alvorlige spiseforstyrrelser. Men husk og at fettprosent er relativ i forhold til resten av kroppen din, hvis muskelprosenten din har økt har jo de andre prosentmessige andelene gått ned. Hvis jeg var deg ville jeg forsøkt å øke matinntaket, prøvd å slutte å bruke vekt som måleenhet på fremgang(det er veldig mange faktorer som styrer vekta, mange av disse har vi null kontroll over) og trent færre ganger per uke, og forsøkt å lytte til kroppen. Husk; du får bare en kropp. Og hvordan kan du få strammere kropp om den ikke har nok næring til å bygge muskler? Hey du, tusen takk for raskt svar . Du har et veldig godt poeng med de 4 kilo for alt annet som jeg har i kroppen min ^^ det er jo faktisk allerede 5 liter blod som man skulle ha i kroppen (tror jeg). Du har helt rett med at jeg ikke burde bruke vekten for å måle meg med, men det var jo faktisk det synlige fettet på magen som gjorde at jeg ble litt mistenksom. Tinget er at jeg merkte at jeg kom til en plateau og begynnte å øke kalorie inntaket mitt ved å spise nesten dobbelt så mye protein som jeg gjorde før. Og så tok jeg bare på meg som jeg aldri har gjort før. Det som forvirret meg var at testen likevel sa at jeg hadde gått ned i fat percentage. Men det som jeg tar som konklusjon nå er da at kroppen min har vendt seg til en så lav forbrenning at det som jeg spiste ekstra etterpå ble brukt som fett depots med en gang. Den andre testen må ha vært feil da, siden det ikke ser ut som jeg nå er på 8% body fat (ikke mer nå uansett). Jeg tenker å fortsette med å spise mer protein og med å trene så lenge det gjør at jeg føler meg komfortabel med det Jeg setter mye pris på hjelpen din men jeg føler ikke at jeg har de samme sorgene som tråd starteren fordi jeg føler meg ellers kjæmpe frisk, har masse energi, nyter den sunne maten som jeg får lov til å spise og jeg nyter å trene jeg er ikke lei av det i det hele tatt, men ble bare forvirret av resultatene testen ga meg og det synlige forandringerne. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/24051-f%C3%B8rst-ned-i-vektfettprosent-n%C3%A5-plutselig-opp-hvorfor/#findComment-850585 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amalyn Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Sånn sett høres du ganske ut som trådstarter, at den retningen du beveger deg om du fortsetter i ender opp med alvorlige spiseforstyrrelser. Men husk og at fettprosent er relativ i forhold til resten av kroppen din, hvis muskelprosenten din har økt har jo de andre prosentmessige andelene gått ned. Hvis jeg var deg ville jeg forsøkt å øke matinntaket, prøvd å slutte å bruke vekt som måleenhet på fremgang(det er veldig mange faktorer som styrer vekta, mange av disse har vi null kontroll over) og trent færre ganger per uke, og forsøkt å lytte til kroppen. Husk; du får bare en kropp. Og hvordan kan du få strammere kropp om den ikke har nok næring til å bygge muskler? - Helt enig med deg der, Aurelius! Kroppen gjør jo alt for overlevelse, så får den ikke nok næring, i tillegg må bruke mye energi på trening, er det en selvfølge at den kutter forbrenningen og lagrer det den kan. Spesielt rundt magen, der det er kortest vei for de indre organene å hente næring. Bare vær obs på å få i deg nok av både fett, proteiner og karbohydrater! Lav fettprosent bør du ikke ha året rundt, da dette kan gi alvorlige problem - eks. osteoporose (beinskjørhet). For mye proteininntak i forhold til fett er også med på å tære ned beinene! Så er det bare en teori; at kroppen har avvent seg litt gluten, og kanskje den toler det igjen dersom du prøver å øke det igjen? Prøv bare å ikke tenke for mye på utseendet! Kroppen har det best når den får det den trenger! Masse lykke til jenta mi! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/24051-f%C3%B8rst-ned-i-vektfettprosent-n%C3%A5-plutselig-opp-hvorfor/#findComment-850589 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janina Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Sånn sett høres du ganske ut som trådstarter, at den retningen du beveger deg om du fortsetter i ender opp med alvorlige spiseforstyrrelser. Men husk og at fettprosent er relativ i forhold til resten av kroppen din, hvis muskelprosenten din har økt har jo de andre prosentmessige andelene gått ned. Hvis jeg var deg ville jeg forsøkt å øke matinntaket, prøvd å slutte å bruke vekt som måleenhet på fremgang(det er veldig mange faktorer som styrer vekta, mange av disse har vi null kontroll over) og trent færre ganger per uke, og forsøkt å lytte til kroppen. Husk; du får bare en kropp. Og hvordan kan du få strammere kropp om den ikke har nok næring til å bygge muskler? - Helt enig med deg der, Aurelius! Kroppen gjør jo alt for overlevelse, så får den ikke nok næring, i tillegg må bruke mye energi på trening, er det en selvfølge at den kutter forbrenningen og lagrer det den kan. Spesielt rundt magen, der det er kortest vei for de indre organene å hente næring. Bare vær obs på å få i deg nok av både fett, proteiner og karbohydrater! Lav fettprosent bør du ikke ha året rundt, da dette kan gi alvorlige problem - eks. osteoporose (beinskjørhet). For mye proteininntak i forhold til fett er også med på å tære ned beinene! Så er det bare en teori; at kroppen har avvent seg litt gluten, og kanskje den toler det igjen dersom du prøver å øke det igjen? Prøv bare å ikke tenke for mye på utseendet! Kroppen har det best når den får det den trenger! Masse lykke til jenta mi! Hey Amalyn, takk for svaret setter mye pris på forskjellige meninger her Jeg lytter alltid etter det som kroppen min trenger, så når jeg merkte at den trengte mer næring så får den jo selfølgelig det jeg driver jo med fitness fordi jeg vil føle meg sunnt og godt og ikke omvendt. Jeg liker det bare sååå godt å vite at jeg har klart å si nei til ting som kroppen min ikke trenger og at jeg bare bruker mat som drivstoff, ikke underholdning. Det gir absolutt mening at kroppen min bare har begynnt å bruke den ekstra næringen som jeg har fått inn i meg i det siste ikke bare på å bygge muskler, men heller til å lagre fett, selfom jeg bare har økt protein inntektet. Kroppen prioritiserer jo fett når fettprosentet allerede er lavt i kroppen. Jeg visste ikke at et lavt fettprosent året rundt kan ha negative konsekvenser på beinene, det er definitivt bra å vite. Jeg tror at jeg kan ta meg en liten bulking phase nå og så får jeg bare gjemme vek vekten ^^ Jeg liker bare så godt å spise sunnt og å trene mye og med en gang når jeg øker inntektet av enkle carbohydrater, sodium og sukker begynner jeg å føle meg mindre sunnt og har mindre energi. Viktigst er å finne en god balanse, jeg kommer i hvert fall ikke til å pigg out nå Amalyn 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/24051-f%C3%B8rst-ned-i-vektfettprosent-n%C3%A5-plutselig-opp-hvorfor/#findComment-850615 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amalyn Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Hey Amalyn, takk for svaret setter mye pris på forskjellige meninger her Jeg lytter alltid etter det som kroppen min trenger, så når jeg merkte at den trengte mer næring så får den jo selfølgelig det jeg driver jo med fitness fordi jeg vil føle meg sunnt og godt og ikke omvendt. Jeg liker det bare sååå godt å vite at jeg har klart å si nei til ting som kroppen min ikke trenger og at jeg bare bruker mat som drivstoff, ikke underholdning. Det gir absolutt mening at kroppen min bare har begynnt å bruke den ekstra næringen som jeg har fått inn i meg i det siste ikke bare på å bygge muskler, men heller til å lagre fett, selfom jeg bare har økt protein inntektet. Kroppen prioritiserer jo fett når fettprosentet allerede er lavt i kroppen. Jeg visste ikke at et lavt fettprosent året rundt kan ha negative konsekvenser på beinene, det er definitivt bra å vite. Jeg tror at jeg kan ta meg en liten bulking phase nå og så får jeg bare gjemme vek vekten ^^ Jeg liker bare så godt å spise sunnt og å trene mye og med en gang når jeg øker inntektet av enkle carbohydrater, sodium og sukker begynner jeg å føle meg mindre sunnt og har mindre energi. Viktigst er å finne en god balanse, jeg kommer i hvert fall ikke til å pigg out nå Supert! Høres ut som du får til dette uten noe problem! Det sunneste kostholdet er et ubalansert et, vil jeg påstå! Litt av alt, mer eller mindre! Janina 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/24051-f%C3%B8rst-ned-i-vektfettprosent-n%C3%A5-plutselig-opp-hvorfor/#findComment-850618 Del på andre sider Flere delingsvalg…
selters Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 speilbilder og kalorier og alt det der danner grunnlag for mye unødvendig grubling. begynn å trene styrke i stedet. mål fremgang med styrkeøkninger, eventuelt styrke i forhold til kroppsvekt i stedet. ikke se deg i speilet. med styrkeøkninger vil kroppslige endringer komme. Amalyn og Janina 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/24051-f%C3%B8rst-ned-i-vektfettprosent-n%C3%A5-plutselig-opp-hvorfor/#findComment-850662 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.