Gå til innhold

noen forslag til sunn middag på rundt 400 kalorier?


musikkpia28

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

spiser slik hver eneste dag ja, gikk ned 30 kg ved å spise slik, trener ved siden av ja, har ligget på 1700 kalorier før men jeg gikk bare opp og opp i vekt

Da ville jeg gått til lege og krevd en grundig undersøkelse av stoffskiftet ditt.

Uansett, hvordan syns du livskvaliteten din er? Har du mye overskudd i hverdagen, eller er du slapp ? Har du overskudd til å takle eventuelle motganger i livet? Blir du ofte syk, eksempelvis forkjølet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en hormonforstyrrelse ja, pcos, ikke lavt stoffskifte

Hvorfor i allverden har du ikke nevt dette før? Da blir det jo ganske så feil av oss å gi deg info om at 1450kcal er for lite, når vi ikke vet om sånne ting. Dette burde du også sagt ifra om med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

beklager at jeg ikke nevnte det, men derfor jeg har blitt anbefalt å ikke ha så mye karbo, altså som ris og potet og brød osv

Da blir jo saken en helt annen. Da vil jeg råde deg til å samkjøre mellom lege og kostholdsekspert, å se hva de kan koke sammen for deg. Det blir nyttesløst for oss å gi deg råd om noe vi ikke skjønner noe av, og/eller hvordan kroppen din reagerer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Jeg har et forslag til deg. http://www.giviktkoll.se/ Dette er det samme som vektklubb.no, men de baserer seg på lavkarbo og GI greier. Siden du er norsk må du sende mail til de og be om instruksjon om du vil bli medlem. De har mange fine oppskrifter og menyforslag. Søstra mi har også pcos og hun har hatt nytte av dette (de gangene hun har fulgt programmet..). Men selv om det funker for henne, behøver det ikke funke for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Jeg har et forslag til deg. http://www.giviktkoll.se/ Dette er det samme som vektklubb.no, men de baserer seg på lavkarbo og GI greier. Siden du er norsk må du sende mail til de og be om instruksjon om du vil bli medlem. De har mange fine oppskrifter og menyforslag. Søstra mi har også pcos og hun har hatt nytte av dette (de gangene hun har fulgt programmet..). Men selv om det funker for henne, behøver det ikke funke for deg.

Høres ut som en grei plass å starte. Forresten: De vanlige sausene man bruker på mat, er stappet av karbohydrater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det var ernæringsfysiologen jeg gikk til som anbefalte meg denne kostplanen

Men hør med en lege, kanskje en som kan litt mer om hormoner og slikt. Og drøft denne kostplanen med han/hun, og se hva de sier om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...