Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

No er det vel slek at majoriteten her inne bedrive "fitness". Eg ete 2300-500 kcal, for økt styrke:)

Hvis man "bedriver fitness" er det en nødvendighet å bruke den største delen av året til å bygge seg både større og sterkere. Enten det er for å øke i styrke (AF feks) eller det er for å øke i masse (BF eller bygging). Så den kommentaren skjønte jeg ikke helt.

Hvis man "bedriver fitness" er det en nødvendighet å bruke den største delen av året til å bygge seg både større og sterkere. Enten det er for å øke i styrke (AF feks) eller det er for å øke i masse (BF eller bygging). Så den kommentaren skjønte jeg ikke helt.

Det var ein grunn til at eg skreiv "fitness" i hermeteikn. Om du bedriver fitness fram mot konkurranse, uansett grein, må ein selfølgelig få i seg nok mat til å bygga masse. Mitt poeng var vel egentlig det at dei fleste (da spesielt jente) legge seg under 2000 kcal i frykt for å legga på seg nokon gram feitt.

For tiden ligger jeg på 1800 kcal, da er jeg omtrent 500 kcal under vedlikehold.

Jeg har hatt maaaaasse å ta av, men har god energi og har progresjon i både trening og vektnedgang på dette nivået. Men nå skal jeg straks legge meg på vedlikehold ei stund før jeg evt legger meg på overskudd for å bli sterk og smekker.

Gleder meg en smule til å øke middagsporsjonene mine :-p hehe...

Annonse

66-70kg, 1,77cm høy, moderat aktiv jobb og trener 4-5 ganger i uka. Går ned om jeg spiser 1800-1900, står stille på 2200-2400 og går opp hvis jeg spiser betydelig mer enn 2400 over lengre tid. Fysikkens lover er veldig forutsigbare :)

Ok, så det er kanskje her problemet mitt ligger. Vil ned 2-3 kg i vekt og få lavere fettprosent. Bruker Diett.no om dagen for å holde oversikt over hva jeg får i meg. I følge Diett.no, skal jeg ligge på 2000 kcal om dagen for å gå ned de kiloene frem til januar. Jeg er 175 høy og veier 71 kg. Vil ned til 68 kg. Jeg trener 4 ganger i uka. Trener forholdsvis tung styrke hver gang og avslutter øktene med 20-30 min intervalltrening. Vekta mi rikker seg ikke, men cm har skrumpet og det er jo det som betyr noe. Jeg spiser sunt og får i meg nok proteiner og moderat med karbohydrater og fett. Likevel føler jeg at ting bare har stagnert om dagen. Vil ha bort litt mere mage-og hoftefett! Bør jeg spise mere på treningsdager og heller ligge på 2000 kcal på hviledagene?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...