Gå til innhold

Pmsf og trening


Krifor

Anbefalte innlegg

Det er tilnærmet umulig å ligge på 0. Klarer du 20g er du flink, men de fleste sklir glatt over 30g. Spesielt menn. Spis magre kyllingdeler og magert svinekjøtt - gjerne kokt i stedet for stekt. Da ligger du godt an :)

Nei, du skal ikke ta fiskeolje. Du kan ta det på spisedagen din, men om du føler at du trenger det jevnlig må du enten spise veldig magert ellers, eller i det minste ta det kun noen få dager i uken.

Ooog der var hele grunnen til at Tingeliiing sier hun ikke skal lese mer på forumet om dette. :p Fitnessbloggens egen artikkel om PSMF sier helt tydelig at man skal ta 2-3 spiseskjeer med fiske- eller selolje hver dag, nettopp for å få i seg litt Omega-3 og litt fett til disse fettløselige vitaminene. Ikke ser jeg hvor du får den første påstanden din fra heller. Det er et tonn matvarer som inneholder 0-0.5g fett per 100g, så å holde seg under 20g på en diett med så lavt kaloriinntak er aldeles ikke noe stort problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ooog der var hele grunnen til at Tingeliiing sier hun ikke skal lese mer på forumet om dette. :p Fitnessbloggens egen artikkel om PSMF sier helt tydelig at man skal ta 2-3 spiseskjeer med fiske- eller selolje hver dag, nettopp for å få i seg litt Omega-3 og litt fett til disse fettløselige vitaminene. Ikke ser jeg hvor du får den første påstanden din fra heller. Det er et tonn matvarer som inneholder 0-0.5g fett per 100g, så å holde seg under 20g på en diett med så lavt kaloriinntak er aldeles ikke noe stort problem.

Jeg sier jo at man skal kunne holde seg under 20g, men siden jeg ikke liker pulver på en slik diett og holder meg til kjøtt skal det ikke mye til før man kommer *opp mot* 20g. Hvis du leser det jeg skriver sender jeg et spark mot dem som "må" opp mot 30-40g om dagen...

Hva Fitnessbloggen skriver om emnet fett ser jeg ikke på som så veldig interessant. Lyle skriver at man ikke skal ta fett. Grunnen er at dette ikke er en langvarig diett men en kjapp "fix". Man skal med andre ord ikke få noen mangelsykdommer så lenge man har nok fett å mobilisere fra kroppen. Dersom Lyle har endret i boken sin siden sist jeg leste den vil jeg gjerne se det slik at jeg også kan endre syn på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier jo at man skal kunne holde seg under 20g, men siden jeg ikke liker pulver på en slik diett og holder meg til kjøtt skal det ikke mye til før man kommer *opp mot* 20g. Hvis du leser det jeg skriver sender jeg et spark mot dem som "må" opp mot 30-40g om dagen...

Hva Fitnessbloggen skriver om emnet fett ser jeg ikke på som så veldig interessant. Lyle skriver at man ikke skal ta fett. Grunnen er at dette ikke er en langvarig diett men en kjapp "fix". Man skal med andre ord ikke få noen mangelsykdommer så lenge man har nok fett å mobilisere fra kroppen. Dersom Lyle har endret i boken sin siden sist jeg leste den vil jeg gjerne se det slik at jeg også kan endre syn på det :)

Aah, da beklager jeg, antok at den antagelig mest reviderte artikkelen på Fitnessbloggen var noenlunde tro til orginalen. Endrer man et opplegg så er det tross alt ikke det opplegget mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men greia er at den er rask, og at om den bare er for en kort stund gjør det jo ingenting?

Vil evt. Et LCHF-kosthold være bedre?

Pointet, og mitt originale spørsmål før jeg fikk lekset opp ting jeg er fullstendig klar over: Hvordan skal jeg kunne få i meg nok proteiner når jeg er vegetarianer. Målet er å gå fortest mulig ned i vekt, og i dag 3-4 på PMSF må jeg si det er vanskelig å finne mat med nok proteiner. Også; hva ligger "max-karbohydratgrense" på? Er det totalt, eller pr. 100 gram?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

"Per se"? Det jeg har lest på Børge Fagerli sin artikkel er at du skal ha - kall det hva du vil - en spisedag eller en oppkarbingsdag etter 7-10 dager på dietten. Der du enten velger ett frimåltid, fks pizza, eller du har et spisevindu på 5 timer der du spiser mat med endel karbs (fokus på mer karbs enn fett). Mat som baguett, polarbrød, riskaker, havregrøt, søtpotet, ris osv.

Så joda, jeg har gjort min research.

Fra Børge Fagerli sin artikkel:

Ha en seks timer lang refeed, en gang i uken. I dette tidsrommet kan du spise opptil 5-6 gram karbohydrat / kg / kroppsvekt for å fylle opp muskulaturen og leveren med karbohydrater. Du bør også ta pause fra denne dietten cirka hver fjortende dag.

Enten en oppkarbing hver uke av 5 timers varighet (omtrent 3-5g karbohydrater per kg kroppsvekt) eller 1 “gratis-måltid” hver uke, som betyr at du bare spiser det du har lyst på til middag på fredag eller lørdag, det kan være alt fra pizza til mors kjøttkaker i brunsaus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Per se"? Det jeg har lest på Børge Fagerli sin artikkel er at du skal ha - kall det hva du vil - en spisedag eller en oppkarbingsdag etter 7-10 dager på dietten. Der du enten velger ett frimåltid, fks pizza, eller du har et spisevindu på 5 timer der du spiser mat med endel karbs (fokus på mer karbs enn fett). Mat som baguett, polarbrød, riskaker, havregrøt, søtpotet, ris osv.

Så joda, jeg har gjort min research.

Fra Børge Fagerli sin artikkel:

Ha en seks timer lang refeed, en gang i uken. I dette tidsrommet kan du spise opptil 5-6 gram karbohydrat / kg / kroppsvekt for å fylle opp muskulaturen og leveren med karbohydrater. Du bør også ta pause fra denne dietten cirka hver fjortende dag.

Enten en oppkarbing hver uke av 5 timers varighet (omtrent 3-5g karbohydrater per kg kroppsvekt) eller 1 “gratis-måltid” hver uke, som betyr at du bare spiser det du har lyst på til middag på fredag eller lørdag, det kan være alt fra pizza til mors kjøttkaker i brunsaus.

Det er uansett ikke en oppkarbindsdag. Det er et måltid for å oppregulere leptinproduksjonen igjen. Det som er mest problematisk er når du kaller det *dag*, for da høres det ut som om du har brukt hele dagen til å dytte i deg mat, noe man ikke skal. Men de tallene, så lenge du får det på kort tid, er riktige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...