Gå til innhold

Pmsf og trening


Krifor

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte etter en sommer med mye feil mat, med en kick start på å få av de kiloene som ble lagt rundt magen.

Lurte bare på om det er greit og ta en riskake før og etter styrketrenings økt?

eller burde jeg bare droppe det, og da enda mer ro på vektløftingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Slettet
Jeg tenkte etter en sommer med mye feil mat, med en kick start på å få av de kiloene som ble lagt rundt magen.

Lurte bare på om det er greit og ta en riskake før og etter styrketrenings økt?

eller burde jeg bare droppe det, og da enda mer ro på vektløftingen.

Første jeg tenker er at det er minimalt som kan ha lagt seg rundt magen ila sommeren..

Spent på høyde/vekt/alder/kjønn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal følge PSMF, så følg treningsprogrammet også. Om du gjør det, så ser du at det ikke er lagt inn noen riskaker eller andre former for karbobomber.

Det du egentlig spør er: "Jeg skal gå på en ekstremdiett for å få ekstremresultater - kan jeg gjøre den mindre ekstrem ved å bryte prinsippene både for spising og trening?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg følger treningsprogrammet etter punkt og prikke å de gjelder også kostholdet også.

Jeg er i jente på 22år og har en høyde på 159cm og 75kg

For det står at det var greit med en frukt før trening, og hørte fra noen andre også med riskake.

så ble bare litt forvirret. For jeg merker at jeg blir sulten etter trening, når jeg tar en proteinshaik så blir jeg bare mer sulten.

Jeg har nå gått på denne dietten en uke. Så langt er det ikke noe stress med det ellers. tenkte jeg skulle holde på en uke til, så får vi se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

HJELP! Jeg prøver PMSF for å gå ned et par kilo, men jeg klarer ikke få i meg nok proteiner! (jeg er vegetarianer).

Greia er at jeg holder meg fint under carb-grensen, men jeg klarer ikke å få i meg nok proteiner, eller måltider, for den saks skyld.

Sånn som i dag: Startet dagen med et lite glass cottage cheese, deretter spiste jeg en hel agurk + en liten boks cherrytomater til lunch, før jeg spiste blomkål og ost når jeg kom hjem (blomkål i ovnen med cottage cheese + ost på toppen).

Jeg lurer på om noe av problemet kommer av at jeg drikker så himla mye vann, for jeg er sjeldent sulten, men jeg ser jo at dette ikke er nok... what to do?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HJELP! Jeg prøver PMSF for å gå ned et par kilo, men jeg klarer ikke få i meg nok proteiner! (jeg er vegetarianer).

Greia er at jeg holder meg fint under carb-grensen, men jeg klarer ikke å få i meg nok proteiner, eller måltider, for den saks skyld.

Sånn som i dag: Startet dagen med et lite glass cottage cheese, deretter spiste jeg en hel agurk + en liten boks cherrytomater til lunch, før jeg spiste blomkål og ost når jeg kom hjem (blomkål i ovnen med cottage cheese + ost på toppen).

Jeg lurer på om noe av problemet kommer av at jeg drikker så himla mye vann, for jeg er sjeldent sulten, men jeg ser jo at dette ikke er nok... what to do?

Hvor høy er du, og hva veier du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HJELP! Jeg prøver PMSF for å gå ned et par kilo, men jeg klarer ikke få i meg nok proteiner! (jeg er vegetarianer).

Greia er at jeg holder meg fint under carb-grensen, men jeg klarer ikke å få i meg nok proteiner, eller måltider, for den saks skyld.

Sånn som i dag: Startet dagen med et lite glass cottage cheese, deretter spiste jeg en hel agurk + en liten boks cherrytomater til lunch, før jeg spiste blomkål og ost når jeg kom hjem (blomkål i ovnen med cottage cheese + ost på toppen).

Jeg lurer på om noe av problemet kommer av at jeg drikker så himla mye vann, for jeg er sjeldent sulten, men jeg ser jo at dette ikke er nok... what to do?

Ost er jo et relativt stort problem, da, siden det er mye fett i det. Og for mye grønnsaker kan gjøre deg for mett.

Pri 1: Få i deg nok protein

Pri 2: Få i deg nok fiber

Med andre ord - finn noe med proteiner først, og om du ikke klarer å få i deg nok må du enten finne mat med mye protein eller finne en annen diett.

EDIT: Husk at dette ikke er en LCHF-diett. Det er en LCLF (Low Carb Low Fat)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ost er jo et relativt stort problem, da, siden det er mye fett i det. Og for mye grønnsaker kan gjøre deg for mett.

Pri 1: Få i deg nok protein

Pri 2: Få i deg nok fiber

Med andre ord - finn noe med proteiner først, og om du ikke klarer å få i deg nok må du enten finne mat med mye protein eller finne en annen diett.

EDIT: Husk at dette ikke er en LCHF-diett. Det er en LCLF (Low Carb Low Fat)...

I know... Jeg tenkte å bruke PSMF som en "kick-start" før jeg går over på et rent LCHF-kosthold (LCHF er jo ikke en kur, men en livsstil, så blir jo i komb. med litt lett trening når jeg kommer så langt) ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 170 høy, veier 63, skal ned til 55-58 igjen :)

Å herre.. Om du er 170cm høy og veier 63kg veier du allerede lite for høyden. Du er allerede i det nedre sjiktet av kategorien "Normalvektig" på BMI-skalaen. Kommer du deg ned til 55kg på din høyde vil du se ut som et kosteskaft med et rynkete laken trukket over.

Beklager om det var sårende, men du trenger virkelig ikke å slanke deg. Er du misfornøyd med formen din anbefaler jeg deg å spise ca. vedlikeholdsnivå med nok protein, og kjøre styrketrening for å stramme opp litt. Litt mer muskler og litt mindre fett vil antagelig gjøre deg enormt mye mer fornøyd med speilbildet enn å beholde nøyaktig samme fasong som du nå sier du er misfornøyd med, bare krympet en størrelse eller to.

Forøvrig er PSMF en diett for svært overvektige. Den skal ikke brukes av folk som bare har noen "kosekilo" å ta av, og den skal i allefall ikke brukes av noen som allerede er i det nedre sjiktet innen kategorien "Normalvektig"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herre.. Om du er 170cm høy og veier 63kg veier du allerede lite for høyden. Du er allerede i det nedre sjiktet av kategorien "Normalvektig" på BMI-skalaen. Kommer du deg ned til 55kg på din høyde vil du se ut som et kosteskaft med et rynkete laken trukket over.

Beklager om det var sårende, men du trenger virkelig ikke å slanke deg. Er du misfornøyd med formen din anbefaler jeg deg å spise ca. vedlikeholdsnivå med nok protein, og kjøre styrketrening for å stramme opp litt. Litt mer muskler og litt mindre fett vil antagelig gjøre deg enormt mye mer fornøyd med speilbildet enn å beholde nøyaktig samme fasong som du nå sier du er misfornøyd med, bare krympet en størrelse eller to.

Forøvrig er PSMF en diett for svært overvektige. Den skal ikke brukes av folk som bare har noen "kosekilo" å ta av, og den skal i allefall ikke brukes av noen som allerede er i det nedre sjiktet innen kategorien "Normalvektig"!

Jeg minner om at jeg omtrent ikke har muskler.

Selv så jeg fantastisk ut på 55-56, nå ser jeg helt for jævelig ut, og vil gjerne få blitt kvitt ekstrafettet som kom etter sist runde med skader.

Og jeg ser ikke normalvektig ut, ved sist analyse jeg gjorde hadde jeg mye mer kroppsfett enn det man skal ha. :) Jeg ser det høres litt "ekstremt" ut fra utenforståendes synspunkt, men det ser ikke pent ut på meg.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg minner om at jeg omtrent ikke har muskler.

Selv så jeg fantastisk ut på 55-56, nå ser jeg helt for jævelig ut, og vil gjerne få blitt kvitt ekstrafettet som kom etter sist runde med skader.

Og jeg ser ikke normalvektig ut, ved sist analyse jeg gjorde hadde jeg mye mer kroppsfett enn det man skal ha. :) Jeg ser det høres litt "ekstremt" ut fra utenforståendes synspunkt, men det ser ikke pent ut på meg.... :)

Trener du styrke? Et par økter med styrketrening i uken så blir det mer muskelmasse og mindre fett%

Vekta vil nok være den samme. Et lite tips: Kast vekta, bruk speilet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PSMF er utrolig katabolt og man trenger styrketrening for å forhindre at kroppen bryter ned muskelmasse. Muskler er metabolsk aktivt og kroppen kvitter seg med det for å senke forbrenningen og dermed overleve "sultkatastrofen" litt lengre.

For *ekstremt overvektige* kan PSMF benyttes en periode uten trening. Det er riktig. Du er *ikke* ekstremt overvektig. Hadde du hatt 50kg ekstra fett på kroppen derimot...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...