Gå til innhold

EliteFTS: So you think you can deadlift?


Gjest Jester

Anbefalte innlegg

Her har de kommet med rykende ferskt "So you think you can..." video med markløft denne gange. Serien med bøy og benk blir ofte delt, så tror denne også kan bli populær.

(ikke fått sett hele selv enda)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er uenig i dette de lærer folk om å svaie ryggen så hardt man klarer på markløft, og forsåvidt på knebøy-videoene deres også.

Spesielt om man er jente. De fleste unge jenter er så fleksible at om de skal fokusere på å svaie hardt, så vil de som regel svaie for mye og enda opp i en svært ugunstig posisjon.

Jeg bruker selv, og lærer også bort, at man skal puste dypt og stramme magen for å skape buktrykk (som vil stabilisere ryggraden).

Dersom man har godt buktrykk og strammer lats så vil ryggen holdes nøytral slik den skal være.

Mike Tuchscherer, som har god autoritet på markløft, har også sagt at han ikke fokuserer på å svaie ryggen, men på å skape et godt trykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er uenig i dette de lærer folk om å svaie ryggen så hardt man klarer på markløft, og forsåvidt på knebøy-videoene deres også.

Spesielt om man er jente. De fleste unge jenter er så fleksible at om de skal fokusere på å svaie hardt, så vil de som regel svaie for mye og enda opp i en svært ugunstig posisjon.

Jeg bruker selv, og lærer også bort, at man skal puste dypt og stramme magen for å skape buktrykk (som vil stabilisere ryggraden).

Dersom man har godt buktrykk og strammer lats så vil ryggen holdes nøytral slik den skal være.

Mike Tuchscherer, som har god autoritet på markløft, har også sagt at han ikke fokuserer på å svaie ryggen, men på å skape et godt trykk.

Ja lærte jo å hørte jo hele tiden særlig fta instruktører på sats at det var om å gjøre å svaie ryggen gjerne som en gammel gamp som skulle sadles. Oki, ser sikkert tøft og sexy ut for guttene når en står med ei lita stang på maks 20 kg, men skal en virkelig løfte er det rett rygg som gjelder. Vet du, har hatt så insane ondt i korsrygg og skikkelig falsk isjasj pågrunn av den svaien. nei, no holder jeg ryggen rett, stabilisere med magen og ryggen er som ny. Fysj å fy til sånn feilinnlæring som at en skal svaie. Er livredd for svaie no for ærlig talt ryggen er ikke laget for det.

Holdningen blant de instruktørene som rettet seg mot som du sier særlig jenter var ut med ræva og opp med puppene og sånn blir det penger til kiropraktoren av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...