Gå til innhold

EliteFTS: So you think you can deadlift?


Gjest Jester

Anbefalte innlegg

Her har de kommet med rykende ferskt "So you think you can..." video med markløft denne gange. Serien med bøy og benk blir ofte delt, så tror denne også kan bli populær.

(ikke fått sett hele selv enda)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er uenig i dette de lærer folk om å svaie ryggen så hardt man klarer på markløft, og forsåvidt på knebøy-videoene deres også.

Spesielt om man er jente. De fleste unge jenter er så fleksible at om de skal fokusere på å svaie hardt, så vil de som regel svaie for mye og enda opp i en svært ugunstig posisjon.

Jeg bruker selv, og lærer også bort, at man skal puste dypt og stramme magen for å skape buktrykk (som vil stabilisere ryggraden).

Dersom man har godt buktrykk og strammer lats så vil ryggen holdes nøytral slik den skal være.

Mike Tuchscherer, som har god autoritet på markløft, har også sagt at han ikke fokuserer på å svaie ryggen, men på å skape et godt trykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er uenig i dette de lærer folk om å svaie ryggen så hardt man klarer på markløft, og forsåvidt på knebøy-videoene deres også.

Spesielt om man er jente. De fleste unge jenter er så fleksible at om de skal fokusere på å svaie hardt, så vil de som regel svaie for mye og enda opp i en svært ugunstig posisjon.

Jeg bruker selv, og lærer også bort, at man skal puste dypt og stramme magen for å skape buktrykk (som vil stabilisere ryggraden).

Dersom man har godt buktrykk og strammer lats så vil ryggen holdes nøytral slik den skal være.

Mike Tuchscherer, som har god autoritet på markløft, har også sagt at han ikke fokuserer på å svaie ryggen, men på å skape et godt trykk.