Gå til innhold

Tips til Lavkalori Pizza


todda

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

For en liten pizza kan du ta en tortilla, smøre på hjemmelaget tomatsaus, tomatpuree eller ketchup, legge på noen få skiver ost og toppe med kjøtt du har lyst på. Sett i ovnen på 200C og stek til "bunnen" blir sprø. De gangene jeg har laget den vil bunnen svelle opp litt. Den er såpass tynn at den må spises med kniv og gaffel, eller rull den sammen og spis fra hånden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en liten pizza kan du ta en tortilla, smøre på hjemmelaget tomatsaus, tomatpuree eller ketchup, legge på noen få skiver ost og toppe med kjøtt du har lyst på. Sett i ovnen på 200C og stek til "bunnen" blir sprø. De gangene jeg har laget den vil bunnen svelle opp litt. Den er såpass tynn at den må spises med kniv og gaffel, eller rull den sammen og spis fra hånden.

Dette funker veldig bra, og steker du den på pizzastein, høy undervarme og varmluft blir bunnen sprø nok til å spise stykker med hendene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette funker veldig bra, og steker du den på pizzastein, høy undervarme og varmluft blir bunnen sprø nok til å spise stykker med hendene :)

Noen gode tips til å få pizzasten varm nok? Jeg kjøpte en i forrige uke, men sliter med at den ikke gir nok undervarme. Tenkte å sette på grillelementet i ovnen neste gang for å få den maks varm, og så senke til 200C varmluft...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Noen gode tips til å få pizzasten varm nok? Jeg kjøpte en i forrige uke, men sliter med at den ikke gir nok undervarme. Tenkte å sette på grillelementet i ovnen neste gang for å få den maks varm, og så senke til 200C varmluft...

Hvis du har en jernstekepanne av litt størrelse kan du jo alltids bare sette den på stekeplata, skru på max og la den stå og bli.."lunken" i en ti minutters tid,snu den opp ned, legg pizzaen oppå og slide hele jævelskapen innunder grillen,som på forhånd også er satt på max?

Hvis ikke, så høres ikke din løsning så alt for dum ut den heller:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Tunfiskpizzaen er jo i sving nå for tiden! Jeg lager den minst 1 gang i uken og varier med fyll hver gang og det blir kjempegodt!

Jeg lager bunnen av:

1 egg

1 boks tunfisk

20 g bakepro

30 g kokosmel

3 ss kesam

1 ss fiberhusk

krydder(oregano)

Blander alt sammen til en seig klatt med deig med stavmikseren og slenger det på et bakepapir. Legger et bakepapir over der igjen og bruken ev kjevle for å få den flat. Tar da av det øverste bakepapiret og setter den inn i ovnen på 175 grader i cirka 10 minutter kanskje?:angelic:Så er det bare å ta ønsker fyll på og gjøre det som du vil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kaller denne Fitness Pizza

du trenger:

1 stk lav kalori flattbrød

1 sukkerfri ketchup-flaske

1 mager ost

1 pakke karbonadedeig

OG: fry light

dette gjør du:

*strø 1 ss ketchup på ditt lav kalori flattbrø

*spray fry light i stekepanna og stek karbonadedeigen til den blir knusktørr og tørk bort alt fett etterpå med tørkepapir og eventuelt tørk den helt med føner så du ikke risikerer å konsumere unødvendige kalorier

*legg kjøttet på pitzan og legg 1 ss ost oppå (2ss hvis du har cheat meal)

så i ovnen og NYT denne deilige Fitness Pizza. Nytes med salatblader og kalorifrie varer fra iherb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg kaller denne Fitness Pizza

du trenger:

1 stk lav kalori flattbrød

1 sukkerfri ketchup-flaske

1 mager ost

1 pakke karbonadedeig

OG: fry light

dette gjør du:

*strø 1 ss ketchup på ditt lav kalori flattbrø

*spray fry light i stekepanna og stek karbonadedeigen til den blir knusktørr og tørk bort alt fett etterpå med tørkepapir og eventuelt tørk den helt med føner så du ikke risikerer å konsumere unødvendige kalorier

*legg kjøttet på pitzan og legg 1 ss ost oppå (2ss hvis du har cheat meal)

så i ovnen og NYT denne deilige Fitness Pizza. Nytes med salatblader og kalorifrie varer fra iherb :)

Uff, det må være verdens tørreste pizza:p Lett-osten kan evt. byttes ut med mager cottage cheese for å gjøre den hakket tørrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pizza:

Bunn:

100 g magerkesam

2 ts fiberhusk

1 egg

1 eggehvite

peanøttmel 50 g ( eller kokosmel/mandelmel ca 30 g )

bakepro 20 g

bland sammen og la stå i 10 min, spe på med vann til røren er slik man vi ha den( dersom det trengs) , hell på bakepapir og smør utover. forstek på 180 g til bunnen er stekt.

tomatsaus :

6 tomater hakket og stekt i panne sammen med hvitløk og 1/2 chili

fyll : det du liker.. eksempel:

stek paprika sopp og løk

stek karbonadedeig 400 g og krydre med tacokrydder ( kan lage eget om man vil ha vekk litt salt og sukker fra ferdig mixen )

ha på ost..

dytt greiene på pizzabunnen og stek til osten er gylden

( SPIIIS.. bør spises med kniv og gaffel samme dag, dagen etter går det fint ann å holde stykkene )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...