Gå til innhold

Bodybuilding-tråden


Myr

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bare jeg som syns big rømt faktisk har for mye muskler, for det første så meldte en som var i crewet at han lå på ca. 170kg i matchvekt, hvis jeg husker riktig, og det er bare for mye muskler.

Overkroppen er veldig fin, men jeg føler beina bare er klumpete.

Men hvis mcmillan klarer å fikse litt mer masse, føler jeg fysikken hans blir uslåelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som slår meg, etter å ha stilt selv, er at det er alt for mye fokus på ren størrelse. Jeg vet jo at jeg selv kom ut litt flat fordi jeg strakk strikken noe langt i mine to konkurranser, men når *jeg* klarer å få skikkelig shredded glutes og lår, så er det litt skuffende å se "de store gutta", og spesielt de som er kjemisk støttet, se såpass lite deffa ut.

Hva synes dere? Personlig vil jeg heller se definisjon enn bare rå størrelse.

Eksempel:

post-28009-14440976925683_thumb.jpg.jpg]

Så det slår meg som ganske interessant at når jeg klarer å få få frem den definisjonen på 75kg, så hadde jo de proffgutta kunne sett ut som MONSTRE på 100kg. Men man kan kanskje anta at de sliter litt med vannretensjon og sånt også? :p

post-28009-14440976921884_thumb.jpg

post-28009-14440976922218_thumb.jpg

post-28009-14440976923788_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt poeng tiwas. det ligg vel i at dei største gutta nettopp må vere så drøyt svære at det ofte går utover definisjonen. ser ofte at på "natural bb" og på mindre stevner at utøvarane er mykje skarpare. særleg Mr. O har alltid vert the big mans show.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

In order to score the different competitors, the judges evaluate different criteria that contribute to the overall quality of the competitors? muscular development. These criteria include Mass, Definition, Proportion, Symmetry, and Stage Presence, being all of them equally important. Mass refers to the perception of muscular size. Definition indicates the degree of muscularity brought about by the absence of subcutaneous body fat. Defined muscularity is necessary to fully display the development of the physique. Proportion implies an even balance of muscular development in comparison to each muscle group. Theoretically, having a ?stronger? body-part can be just as detrimental as a having a ?weaker? body-part. Bodybuilders must strive for equal development between all muscle groups. Symmetry denotes equal development of muscularity on both right and left sides of the physique. There is a common misconception with this term, which is often used to refer Proportion. Finally, Stage Presence includes posing performance and other factors influencing general appearance such as skin tone, grooming, charisma, and poise. Effective stage presentation is essential to display the physique to its maximum potential.

Så er det vell at hele pakken. Ifølge de er større da, ettersom det er mye vanskeligere å gå for både masse og definisjon.

Men er selv helt enig, og selv om det kanskje blir å strekke det litt langt, vant ihvertfall Phil Heath over Kai og de andre fjor, mest Kai da, pga. Av at han var såpass shredded som han var, mens Kai kom inn litt soft, fordi han prøvde å utmasse han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt poeng tiwas. det ligg vel i at dei største gutta nettopp må vere så drøyt svære at det ofte går utover definisjonen. ser ofte at på "natural bb" og på mindre stevner at utøvarane er mykje skarpare. særleg Mr. O har alltid vert the big mans show.

Så er det vell at hele pakken. Ifølge de er større da, ettersom det er mye vanskeligere å gå for både masse og definisjon.

Men er selv helt enig, og selv om det kanskje blir å strekke det litt langt, vant ihvertfall Phil Heath over Kai og de andre fjor, mest Kai da, pga. Av at han var såpass shredded som han var, mens Kai kom inn litt soft, fordi han prøvde å utmasse han.

Jeg synes det er synd, jeg, at lav fettprosent, som igjen gjør at det er mye lettere å se svake punkter hos utøverne, blir nedprioritert - eller i det minste at det ikke teller mer enn f.eks. grooming og plettfrie poseringer. Jeg så jo det da jeg stilte nå, at de som hadde massen slapp unna og her var det også slik at en som egentlig skulle vært i -90 stilte i min klasse som ca 75kg og karbet seg opp til myk og fyldig...og kom til finalen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er synd, jeg, at lav fettprosent, som igjen gjør at det er mye lettere å se svake punkter hos utøverne, blir nedprioritert - eller i det minste at det ikke teller mer enn f.eks. grooming og plettfrie poseringer. Jeg så jo det da jeg stilte nå, at de som hadde massen slapp unna og her var det også slik at en som egentlig skulle vært i -90 stilte i min klasse som ca 75kg og karbet seg opp til myk og fyldig...og kom til finalen. ;)

Nå er vell eu litt påvirket av at eu faktisk var med i konkurransen, mens det skal ha like mye å si, nå vet jeg ikke helt hvordan dommerne var der du var, men har hørt fra andre som har vært med i BB at de syns det er vanskelig fordi dommerne er ute etter ulike ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke de andre noe spesielt større enn deg, hvertfall ikke nok til at du kan si "rart siden de er så mye større", for det er de ikke. Her vil jeg helt enkelt si; du er i bedre form/traff bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vell eu litt påvirket av at eu faktisk var med i konkurransen, mens det skal ha like mye å si, nå vet jeg ikke helt hvordan dommerne var der du var, men har hørt fra andre som har vært med i BB at de syns det er vanskelig fordi dommerne er ute etter ulike ting.

Selvsagt er jeg farget, og det var jeg jo før jeg konkurrerte. Frank Zane er nok mitt all time ideal, og målet mitt var jo å få frem fibre der jeg kunne få dem frem for å vise hva som lå under spekket. Det har ikke endret seg fra før jeg stilte, men hadde jeg visst at jeg kunne fokusert mer på styrketrening og fylle opp glykogenlagre på bekostning av tørrhet ville jeg selvsagt ikke gått så langt som jeg gjorde før Oslo Grand Prix. Jeg kjørte kroppen såpass hardt for å få ned fettprosenten litt til at jeg ikke klarte å fylle på - og veide inn nesten 3kg under grensen.

Jeg syns ikke de andre noe spesielt større enn deg, hvertfall ikke nok til at du kan si "rart siden de er så mye større", for det er de ikke. Her vil jeg helt enkelt si; du er i bedre form/traff bedre.

Takk for det, men jeg var den minste på scenen. Jeg fikk nok en del igjen på grunn av lav fettprosent og tørrhet - for man ser jo mer imponerende ut da, men spesielt på bryst og skuldre så jeg at jeg hadde mye å hente. Dersom du ser på front lat spread eller front double biceps, så ser du at jeg har en god del mindre masse der. Det har jeg ikke til neste år. Uansett om jeg velger å stille eller ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvsagt er jeg farget, og det var jeg jo før jeg konkurrerte. Frank Zane er nok mitt all time ideal, og målet mitt var jo å få frem fibre der jeg kunne få dem frem for å vise hva som lå under spekket. Det har ikke endret seg fra før jeg stilte, men hadde jeg visst at jeg kunne fokusert mer på styrketrening og fylle opp glykogenlagre på bekostning av tørrhet ville jeg selvsagt ikke gått så langt som jeg gjorde før Oslo Grand Prix. Jeg kjørte kroppen såpass hardt for å få ned fettprosenten litt til at jeg ikke klarte å fylle på - og veide inn nesten 3kg under grensen.

Takk for det, men jeg var den minste på scenen. Jeg fikk nok en del igjen på grunn av lav fettprosent og tørrhet - for man ser jo mer imponerende ut da, men spesielt på bryst og skuldre så jeg at jeg hadde mye å hente. Dersom du ser på front lat spread eller front double biceps, så ser du at jeg har en god del mindre masse der. Det har jeg ikke til neste år. Uansett om jeg velger å stille eller ikke ;)

Med all respekt, men nå vet du jo dette, så da er det da kanskje bedre å gå for mer masse, siden det virker som om det er det dommerne er ute etter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

this

Dennis Wolf vinn Arnold i år! (inb4 Branch Warren riv det andre låret og vinn i år og på "badass-comeback-story")

Vert spennande og sjå 212 og på årets AC. Reknar med Flex Lewis tar den

Om Big Ramy har gjort litt forbetringar frå ryggen, og kjem inn i solid form på NYP vert det skummelt!

Hvis Branch vinner mr. O skal jeg rive av meg begge lårene.

Føler han får mye hate, men typen han er, og hans latterlige ufortjente høye plasseringer gir avsmak.

Og om wolf skal vinne må både Phil og Kai komme inn ganske dårlig, samtidig som han må være på en all time high.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis Branch vinner mr. O skal jeg rive av meg begge lårene.

Føler han får mye hate, men typen han er, og hans latterlige ufortjente høye plasseringer gir avsmak.

Og om wolf skal vinne må både Phil og Kai komme inn ganske dårlig, samtidig som han må være på en all time high.

Branch vinn aldri Mr. O, og ikkje Wolf heller.

Vert nok Phil nokre år til

Men eg er spennt på kor sjuk Ramy vert til NYP og Olympia i år... fyren er latterlig svær

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ramy har veldig mye muskler, noen vil kanskje si for mye, hvis vi ser på beina hans.

post-29406-14440977419371_thumb.jpg

Er klar over at de to andre er på scenen, mens bildet av ramy er veldig nylig og ikke helt i sceneform, men jeg vil si at han har for mye muskler, og at han mangler seperasjon, spesielt i beina.

Han har en vekt på ca. 170-180kg atm, og fysikken er helt rå, men de fleste bildene hvor de er alene er shoppa, og skal ramy konkurrere med bigboysa har han fortsatt endel områder som han må jobbe med.

post-29406-14440977418947_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...