Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har ikke noe sans for disse teite blå, grå, grønn og gul nissene heller.

JUL I SKOMAKERGATA!! DET er jul for min del :) Sikkert en del å gjøre med nostalgi, men det var utrolig koselig å se på. Men disse programmene blir vel ikke sendt for oss voksne.... :(

AMEN :D

Fortsetter under...

Jul i svingen er jo langt fra tradisjon og det irriterer meg at de skal være så 'nyskapende' i en høytid hvor alt annet skal være 'gammeldags'.

6 uker til jeg har lov å pynte :D

6 uker til? begynner du å pynte til jul midt i november du eller? :p

Annonse

elsker bare jula!!!!!

har begynt å planlegge gaver, hekle julepynt og gleder meg til jeg kan høre på julemusikk igjen...

men, i motsettning til mange her, ble jeg glad da jeg hørte det var jul i svingen i år!!

den aller beste kalenderen er jo jul i skomakergata, men den går vell for sakte for dagens barn...

har den på dvd, kanskje jeg skal prøve å få ungene til å se den med meg!?!? hihi...

Dette er litt flaut å innrømme... Men i fjor fikk jeg "Jul i skomakergata" på dvd av mamma, fordi jeg hadde klaget på de moderne julekalenderne som går på tv nå. Og ja, jeg så på, selv om jeg ikke rakk gjennom alle 24 episoder. Det er jo ikke som det var da jeg var liten, men ingenting å si på nostalgien!

Også Jon Blund da, selv om det egentlig ble litt scam da jeg fant ut at de bare leste høyt fra FNs konvensjon om barns rettigheter, ikke noe originalt med det.

I år gleder jeg meg ekstra til pre-jul, for jeg har fri hele desember! Jobbsøking, men friiiii!!!

http://no.wikipedia.org/wiki/Jon_Blund_%28film%29

"I forbindelse med Jul i Skomakergata ble melodien gjentatt hver eneste kveld, slik at den til slutt satt i hodet på en hel generasjon nordmenn."

Ikke noe som tidlig indoktrinering av øst-tysk kommunistprooaganda. Noen ganger burde man bare la barndommens helter hvile i fred, det blir fort mindre pent å se på med voksne øyne :rolleyes: Jeg syntes bare sangen var fin, jeg.

Jeg hatet Jul i Skomakergata. Intenst. Og Jon Blund ga meg makk og det som verre var. tøffe Tølus var det eneste positive med den serien. Det er jo nesten som i banne i kjerka når man sier noe sånt, men fy'a meg, jeg er ikke lei meg for å slippe å høre de melodiene lenger :-p

Selv likte jeg Julekongen, jeg, da. Jeg synes barn i dag så absolutt bør få sine egne tradisjoner og minner fra julen, men misforstå meg rett, jeg er også ekstremt opptatt av tradisjonene i jula.

Mitt absolutte must hver jul er Disneyjul. Å høre Timmy Gresshoppe synge "When you wish upon a star", da er jula fullkommen for meg <3

Og Grevinnen og Hovmesteren må jeg ha med meg. En morroklump forsøkte å gi meg DVD'en et år. Jeg ga den tilbake. (Hallo, for det første er det jo ikke SÅ bra at jeg gidder å se det hele tiden, og for det andre hører det utelukkende julen til).

Mannen min er skuffet over juleånden min, jeg er nok ikke den som går rundt og gleder meg i det uendelige og heier og hopper fordi det endelig er jul, så julekalenderene er ikke det jeg er mest opptatt av (så lenge det ikke blir sånn 3D figurer og sånn som de har ødelagt alle gode, gamle serier med, så).

Enig med deg, Aequitas.

Jul i skomakergata var bare kjipt som unge, samme med blånisser.

(likte den med hu nissejenta som sku bli langluenisse, da..)

Men det er likevel når Timmy synger at julestemningen treffer.

Annonse

Å høre Timmy Gresshoppe synge "When you wish upon a star", da er jula fullkommen for meg <3

Jeg sverger, det finnes ikke noe vakrere på denne jord enn å høre denne sangen på julaften like før julen ringes inn! Jeg får gåsehud og tårer i øynene bare ved å tenke på det! :love:

Når det gjelder julekalendre så preges det nok av at man er en godt voksen kvinne, men jeg digger nå fremdeles The Julekalender jeg da... Støveldance, anyone??? :woot:

Jeg sverger, det finnes ikke noe vakrere på denne jord enn å høre denne sangen på julaften like før julen ringes inn! Jeg får gåsehud og tårer i øynene bare ved å tenke på det! :love:

Når det gjelder julekalendre så preges det nok av at man er en godt voksen kvinne, men jeg digger nå fremdeles The Julekalender jeg da... Støveldance, anyone??? :woot:

Jeg setter alle middagsforberedelser og i grunnen hele huset på vent mens Timmy synger. Ingen våger å forstyrre mens det pågår ;)

The Julekalender er bra, isn't that right, Hansi? ^^

Tradisjon her i huset er :

Amalies jul og julekalender på veggen i hele desember

( jul på sesam stasjon er faktisk ganske koselig og, men veldig barnslig da :cautious: )

Tre nøtter til askepott, reisen til julestjernen og disneys jul på juleaften.

Must have alt det der!!

Åh, som jeg gler meg til jul! Julekalendere har jeg ikke sett på de siste årene, men i år satser jeg på å se The Julekalender hver dag! Usikker på om det går på tv, men sist jeg sjekka lå alle episodene på youtube;) Har begynt å planlegge litt julegaver, og om jeg eventuelt må kjøpe inn pynt. Kjøpte meg røde julegardiner i fjor, også har mamma funnet noen hjemme som tydeligvis også tilhører meg. Problemet er at begge er røde, og den ikke så veldig store stuen min blir veldig mørk.. Skulle gjerne hatt noen lyse med bare noe julete mønster på, men det er grense for hvor mange sett med julegardiner ett menneske trenger i en alder av 23 år.

Jeg pynter alltid til 1. desember, så om jeg jobber da må jeg ta det før. Ingen desember uten nissebonanza i heimen! Skal prøve å holde meg unna julebrus og julesjokolade også frem til den tid, men jeg kjenner meg selv godt nok til å forstå at det er ganske umulig.

Vinter er rett og slett fantastisk! Kalt og forhåpentligvis hvitt ute, man kan kle på seg tykke jakker, skjerf og luer, rett og slett bare kos. Dessuten hører skisport med til vinteren, og selv om jeg ikke akkurat går så mye på ski selv, så ELSKER jeg å se på det på tv! Det er bare å begynne nedtellingen!:D(y)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...