Gå til innhold

Smørkrise!


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg bare fatter ikke hvordan dere får det til. Har prøvd å steke i bremykt og det ble omtrent like ille som å steke i vita hjertegod! :p

Jeg steker i både bremykt og meierismør. Greia med ordentlig smør er jo at det brenner seg litt fortere enn margarin, så man kan ikke ha fullt så høy steketemperatur (har jeg lært etter litt prøving og feiling :p ). Nå passer jeg på å skru ned varmen litt når det bruser, så rekker smøret å få en gyllen, fin farge før jeg har i kjøttet (eller hva-det-nå-er jeg skal steke). Får fin skorpe fordet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan prøve å steke i klarnet smør. http://www.fedon.no/Klarnet smør.b7C_wlbY10.ips

Da fjerner du det hvite melkestoffet og smøret tåler mye høyere steketemperatur:)

Ja, det er sant - tror man får kjøpt ferdig klarnet smør også (ghee). Sikkert supert til å steke biff og andre ting som trenger høy varme - takk for tipset :) Leste om dette for en tid tilbake, men det har gått heeeelt i glemmeboka :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er sant - tror man får kjøpt ferdig klarnet smør også (ghee). Sikkert supert til å steke biff og andre ting som trenger høy varme - takk for tipset :) Leste om dette for en tid tilbake, men det har gått heeeelt i glemmeboka :p

Innvandrersjappa har i hvert fall Ghee...ell ghlee? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Kompis på skolen ringte en av "smør" selgerene idag å utga seg for å være fra skattedirektoratet å ba pent om at dem ikke har mottatt noen næringsoppgave eller momsoppgave... Av dette har skattedirektoratet gjennomført en undersøkelse igjennom sms og telefonbruken din og du vil motta straffeskatt på denne næringsvirksomheten... det hele ble tatt opp å vi holdt på å DAUE i timen når vi spilte dette høyt <3

HAHA :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tenker ikke på brelett? Bremykt er den gule pakken, mens brelett er den røde. Brelett duger kun til å spises rett fra boksen med skje :D

Med skje? Æsj :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med smørkrisen er noe av det teiteste jeg hører. Med det faktum at det tar ca. 10 til 15 min å lage smør selv, med svært enkle ingredienser og kun en miksmaster som "verktøy". I tillegg trenger man ikke være kokk for å gjøre det - selv et barn kan lage smør. Jeg lagde det selv på barneskolen på skolekjøkkenet, da ved hjelp av et syltetøyglass! Å riste smør fra fløte ved hjelp av et syltetøy glass er litt trening, så de på lavkarbo som skal ned i vekt - kjør på!

Tullekrise. Vi har brukt melange i alle år, har funka helt fint :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flott det, men det er på ingen måte det samme.

Jeg kjenner forskjell på smaken jeg også, og jeg skjønner at folk foretrekker forskjellige ting. Men å bruke "smørkrise" på samme måte som "voldtektsbølgen", får det til å virke som om våre problemer bare er overfladiske og ubetydelige. Å skape hysteri av en ikke-sak, mener jeg er unødvendig av media.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...