Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kan du ikke du skrive i detaljer hva han spiser? Kanskje lettere da å få hjelp!

Jeg har ikke oversikt over om han spiser 100 g brokkoli eller 100 g blomkål, men jeg har jo sett sluttresultatene hver dag på næringsstoffer og kalorier da. Inntaket ligger fortsatt på 2000 kcal. Protein ligger på 150-200 g, fett 80-90 g og resten karbs.

så ca 100 gram karbs? Tror det hadde hjulpet å bruke noen dager på å notere hva slags type mat han spiser.

når man er så lavt i karbs, ville jeg kuttet dem helt ut. får mye bedre effekt på fettet. Min erfaring, samt de andre jeg trener meg. Men dette er oss :)

Hvordan vet du at du hadde intoleranse mot det? Fikk du noe form for reaksjon eller har du testet det hos legen?

Antar det da jeg i lengre tid hadde slitt med utrolig mye magevondt og "hoven lever" etc. Kjørte noe ala FODMAP-diet, kuttet ut litt diverse matvarer samt alt med fruktose og laktose i, og ble betraktelig mye bedre. Men fortsatt har jeg ekstremt vanskelig for å gå ned i vekt til tross for at jeg "gjør alt rett" :mad:

så ca 100 gram karbs? Tror det hadde hjulpet å bruke noen dager på å notere hva slags type mat han spiser.

når man er så lavt i karbs, ville jeg kuttet dem helt ut. får mye bedre effekt på fettet. Min erfaring, samt de andre jeg trener meg. Men dette er oss :)

Har prøvd å kutte karbs før, kan ikke si noen av oss er fan av det... Han logger på mylog.no

Antar det da jeg i lengre tid hadde slitt med utrolig mye magevondt og "hoven lever" etc. Kjørte noe ala FODMAP-diet, kuttet ut litt diverse matvarer samt alt med fruktose og laktose i, og ble betraktelig mye bedre. Men fortsatt har jeg ekstremt vanskelig for å gå ned i vekt til tross for at jeg "gjør alt rett" :mad:

Ja her har det ikke skjedd noen ting i forhold til vekt ELLER cm. HAdde det vært progress i cm hadde det ikke vært no stress. Begynner å bli temmelig lei av å gjøre alt riktig, som du sier.

Annonse

Har prøvd å kutte karbs før, kan ikke si noen av oss er fan av det... Han logger på mylog.no

Det har jeg hørt flere ganger, også kommer den en person som kan dette og veileder, plutselig er man fan av no carbs eller low carbs!

Altså, slik du forklarer, ingenting skjer hit og der etter så lang tid osv. Enten gjør dere noe veldig feil, eller så er det på tide å ta en tur til legen. Alt har en forklaring!

Det har jeg hørt flere ganger, også kommer den en person som kan dette og veileder, plutselig er man fan av no carbs eller low carbs!

Altså, slik du forklarer, ingenting skjer hit og der etter så lang tid osv. Enten gjør dere noe veldig feil, eller så er det på tide å ta en tur til legen. Alt har en forklaring!

Ja, alt har en forklaring, det er bare å finne den først ;)

Ja, vi har prøvd det før og når det har resultert i hodepine, cravings, dårlig energi, dårlig treninger, etc etc over lenger tid + at vi har familie rundt oss som syns dette er uberteit så er det veldig vanskelig å få det til å passe inn i hverdagen når det er karbs i omtrent alt som smaker noe. Alle passer ikke til lavkarbo. Men det kan godt hende at hvis man får skikkelig veiledning at det er en mirakekur, who knows.

Ja, alt har en forklaring, det er bare å finne den først ;)

Ja, vi har prøvd det før og når det har resultert i hodepine, cravings, dårlig energi, dårlig treninger, etc etc over lenger tid + at vi har familie rundt oss som syns dette er uberteit så er det veldig vanskelig å få det til å passe inn i hverdagen når det er karbs i omtrent alt som smaker noe. Alle passer ikke til lavkarbo. Men det kan godt hende at hvis man får skikkelig veiledning at det er en mirakekur, who knows.

Bare sånn det er sagt, jeg liker selv ikke no carbs. Men jeg har prøvd det, og gjøres det riktig så skaper det magi på fettet.

• 2 uker senere...

Nå har vi bestilt legetime så vi får se om det hjelper noe, og i mellomtiden har det, overraskende nok :p, ikke skjedd en dritt. Så lurte på om vi skulle prøve en uke eller to med 200-300 kcal mindre igjen, selv om det er under BMR.

Annonse

Hva med å bruke PT via nett(som jeg nevnte tidligere). Gjengen i FastForm er ernæringsstudenter og har nok mer peiling på dette en hva en lege har. Dere er også to så da får dere en bedre pris :)

Jo, det er et godt forslag men egentlig så er vi bare en :p Jeg mener, det er egnetlig bare han, jeg vet jeg klarer å gå ned i vekt om jeg vil :p men det er ikke prioriteringen min atm. Uansett tror jeg det er noe som legen kan finne ut av siden det hverken er treningen eller inntaket. Må være noe helt annet, etter det jeg har skjønt etter disse 10 ukene.

Det kan ha med noe annet å gjøre, og da er det greit å få det sjekket hos legen. Viss ikke ville jeg prøvd mitt forslag. Eller å endre på fordelinga av Karb, protein og fett :)

Jupp, skal ha det i bakhodet hvis vi ikke får noe svar fra legen ;) Takker.

Dette er kanskje et dumt spørsmål, men det er forsåvidt ganske naturlig å spørre om: Ettersom det er du som er nødt til å være hans talerør på forumet, er du helt sikker på at typen din egentlig VIL det her?

Dette er kanskje et dumt spørsmål, men det er forsåvidt ganske naturlig å spørre om: Ettersom det er du som er nødt til å være hans talerør på forumet, er du helt sikker på at typen din egentlig VIL det her?

Jupp. Er det. Han bare syns det er fint at siden det er jeg som er mest interessert i trening og kost og alt det der, at jeg kan at meg av planlegginga når det kommer til det... selv syns jeg det er en lame excuse... for hvis han virkelig ville funnet ut av dette ville han gjort mer for det selv når ting stagnerer og det ikke skjer noe. Greit, jeg liker å planlegge og kan godt sette opp en plan, han gjør det han skal og logger så det er jo ikke noe problem..

men believe me; jeg har spurt både meg selv og han om dette 1584586165898529248489 ganger....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...