Gå til innhold

En arm er større enn den andre- MYE større!


Dråpse

Anbefalte innlegg

Hva skal jeg gjøre for å få samme størrelse på armene mine? Vet at vi alle har litt små forskjell på armene, men venstre armen min er myyye større enn min høyre, det vises godt på bilder også... hva kan man evt gjøre for å få litt proposjon? hos meg er det min høyre arm som er tynnest. altså jeg er sterkere i min venstre arm. Jeg er høyrehendt, men ble operert i handa da jeg var 6 år.

hjelp meg !! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen av oss er 100% symmetrisk, muskelfester, mobilitet og all slags faktorer spiller inn. Det eneste du kan gjøre er å passe på at du bruker den minste armen like mye som den største. Så bruk gjerne unilaterale øvelser og begyn alltid med den minste og ikke gjør flere reps med den største.

Selv Arnold hadde rimelig stor forskjell på armene, men det ser ikke ut som om det gjorde noe med livskvaliteten hans.

arnold-schwarzenegger.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Som nevnt vil det alltid være noen ulikheter, MEN man kan trene kroppsdeler som "lagger" ved å sørge for å bli bedre på muscle/mind controll. Med dette mener jeg at du fokuserer på å bruke muskelen som aktiviseres under trening. Prøv å la hjernen være klar over at du skal bruke høyrearmen mer under løft som involvere begge armene. Du kan også benytte dette i hverdagen, bruk den armen som du føler er svakere eller mindre mer enn det du pleier å gjøre. Muscle mind kontroll var noe Arnold var svært fan av:). Bare noen tanker:) Lykke til!

PS: Man legger gjerne ofte merke til ujevnheter/skjevheter best selv. Hvis du hadde lastet opp et bilde er det ikke sikkert at så mange andre hadde sett like stor forskjell som det du selv gjør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tren x antall rep med høgre og "kopier" med venstre om den ene kan løfte mer enn den andre. Ellers så kan du jo alltids la være å trene den største o_O

Da e jo og mulig å bryte ned muskulatur men det er jo ikkje så veldig optimalt da dette ofte fører til betennelser osv:cautious:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...