Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann! Fikk i helga to store blemmer (munnskål) på innsiden av leppa. Pleier som regel å få slike når kroppen ikke har det så bra ellers. Jeg har sovet dårlig i 1-2 uker og nå kjenner jeg det begynner å gjøre vondt å svelge, er litt slapp og redd for at det skal forverre seg.

Har planlagt hviledag i morgen, men kan jeg trene på torsdag og fredag? Forstår selvsagt at det kommer an på dagsformen, men er det dumt å trene om man ikke er 100% frisk? Og ellers noen gode råd som kan hjelpe mot disse vonde blemmene og den såre halsen?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/22428-sm%C3%A5forkj%C3%B8la-kan-jeg-trene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånne 'hvitsår' er fine å ta knekken på med noe som heter LongoVital. Tror gubben bruker kjøpe de på helsekost. Ta et par tabletter om dagen i et par dager, så er det borte :)

EDIT; Ifølge gubben finnes det et apotekpreparat som heter OralMedic som fungerer ganske med det samme. Svir dog litt (og er noe dyrere enn LongoVital)

Annonse

Annonse

En legestudent jeg hadde i anatomi, biologi og fysiologi ved sykepleiestudie hevdet at ibuprofen (virkestoff i Ibux) nedsetter hvite blodlegemers funksjon, og derfor ikke bør taes i tilfeller hvor man trenger immunforsvaret til å gjøre en jobb. Er en kjempefin smertestillende, dog ikke optimal i forhold til sykdom, da det tar 6-12 timer til immunforsvaret er oppe og løper igjen :)

Paracet/Paracetamol er visst i orden i forhold til dette.

En legestudent jeg hadde i anatomi, biologi og fysiologi ved sykepleiestudie hevdet at ibuprofen (virkestoff i Ibux) nedsetter hvite blodlegemers funksjon, og derfor ikke bør taes i tilfeller hvor man trenger immunforsvaret til å gjøre en jobb. Er en kjempefin smertestillende, dog ikke optimal i forhold til sykdom, da det tar 6-12 timer til immunforsvaret er oppe og løper igjen :)

Paracet/Paracetamol er visst i orden i forhold til dette.

Stemmer til en viss grad. Men det har større innvirkning på røde blodceller og deres evne til å koagulere. Overdreven bruk av ibux kan derfor være uheldig. Det er derfor man skal unngå bruk av slike medikamenter i en viss peroide før en evnt operasjon

Føler meg bedre i dag. Virker som den vonde halsen har forflytta seg opp til nesa, er litt tett. Skal prøve meg på jobb 7 timer på kafé. Mye gåing og stress. KAAAAANSKJE ta en rolig styrkeøkt i kveld, men vil helst ikke gjøre vondt verre..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...