Gå til innhold

Hva tror du er mulig å oppnå naturlig?


Trrrtrrr

Anbefalte innlegg

Som overskriften sier, hva tror dere det er mulig å oppnå naturlig, og over hvor lang tidsperiode?

(Dvs. uten bruk av anabole steroider, kjemiske fettforbrennere og andre ulovlige stoffer)

Man skal selvfølgelig ta hensyn til at enkeltindivider har fått genetiske gudegaver tildelt seg, forskjeller mellom kjønn, men jeg tenker da mest på den normale mannen/kvinnen i gata.

Er interessert i styrke i baseøvelser i forholdt til kroppsvekt(2xkroppsvekt i knebøy realistisk for de fleste kvinner, f.eks?), hensiktsmessig fettprosent som man kan oppretteholde relativt uanstrengt året rundt og styrke i kroppsvektøvelser.

Personlig tror jeg at man kan bli dritsterk kun ved hjelp av mat, riktig trening, hvile og fornuft. Se på André Midtby, Erle Engmark og co for og nevne noen, men er interessert i masse, masse innspill.

(PS. Jeg vil ikke at det her skal bli til en "HAN/HUN BOLER"-tråd, om noen mener man kan bli som Arnold naturlig, så kan de vel få mene det, jeg er bare lysten på å få vite andres tanker om temaet:):) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle er jo veldig forskjellig så tror det er vanskelig å trekke noen brede konklusjoner. Men det blir jo gøy å høre hva folk mener.

Kommer an på hva du mener med "dritsterk" da. Selv tror jeg dette er forbeholdt supertalentene og/eller de som har på ekstra i grøten.

2x kroppsvekt for kvinner i ordentlige knebøy er jeg noe usikker på. Mange kvinner er relativt korte (bedre løftebane, lavere kroppsvekt) - men tror allikevel dette ikke er noe man forvente av den gjennomsnittlige kvinnen. Dette er ingen science, bare det jeg har observert altså. Kanskje noen har noe konkret å vise til?

De fleste som trener styrke uten steroider eller annen hjelp får også noe begrenset med ekstra muskelmasse innen de lavere fett % målingene. Det gjelder ihvertfall meg. Kan bare prate for meg selv. Får noe ekstra muskelmasse og bedre styrke, men man ligger langt unna det som regnes som "imponerende" på internett i styrke-verden. Fremstår som ganske normal fysikk-messig. Stats er 193cm høy med lange armer og ben. 180kg knebøy, 115kg benk og 215kg markløft. Aldri rørt noe stoffer.Tror dette er ganske gjennomsnittlig for en mann med min type kropp. Satser på å bli sterkere de neste årene, men er ganske innforstått med at dette er noe som tar tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er langt fra noen optimal form selv, men jeg tror det er veldig stort potensiale i kroppen vår med kun naturlig kosthold og trening. Du nevner anabole steroider og andre ulovlige stoffer, men jeg tror man kan klare seg veldig fint uten noe som helst i pulverform. Med tung styrketrening et par ganger i uka og litt intervalltrening tror jeg man kan bygge en sprek kropp på relativt kort tid. Problemet for de fleste i dagens samfunn er kanskje kostholdet. Uten et skikkelig kosthold kan man se langt etter en lav fettprosent, og hvis man har for høy fettprosent ser man gjerne ikke så bra ut uansett hvor sterk man er. En ting er å holde seg unna søtsaker, men det meste av maten vi finner i butikken er også full av sukker og annet svineri. Lager man maten selv er man ett steg nærmere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 1 år senere...
  • 2 uker senere...

Folk er veldig forskjellige. Man finner ikke ut hvor langt man kan komme før man virkelig har prøvd. Og når jeg sier "prøvd" så forutsettes det så klart at man gjør alt så riktig som mulig.

Det genetiske potensialet tror jeg er veldig vanskelig å definere.

Man hører av og til stories om skikkelige beasts som aldri har rørt noe (også fra tiden da ingen stoffer fantes) samt dem som bruker enorme doser og ikke kommer over 70kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...