Gå til innhold

Hva er styrketrening?


Gjest

Anbefalte innlegg

Hva er egentlig styrketrening, siden en bygger muskler under de fleste aktiviteter? Er styrketrening også høyintensive økter med for eksempel Beachbodys "Insanity" eller Bodyrock, eller er det bare når du løfter manualer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Annonse

Vil det si at utholdenhet og f.eks. intervalltrening som Insanity (

) også er styrketrening?

For meg har styrketrening alltid vært bruken av manualer og rolige, kontrollerte øvelser. Jeg har prøvd å google, men noen ganger er det beste å spørre andre hva -de- mener er styrketrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Styrke er i mine øyne evnen til å påvirke omgivelsene. Kraft blir jo da endring/tid. Om dette gjelder mest mulig kraft over kortest mulig tid, eller å opprettholde moderat kraft over lengre tid, er i så tilfelle irrelevant. All trening som fører til at kroppens evne til å påvirke omgivelsene er jo i såfall styrketrening. Men spørsmålet er jo om man vil bruke tiden sin på effektive ting som faktisk fungerer, eller om man sprelle og svette og tro man får noe ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...