Gå til innhold

Speltlompe med sjokoladephiladelphia.

Min treningslykke

Anbefalte innlegg

Hvor sunt/ usunt er egentlig det??

Det som er greia er at jeg prøver å ligge høyt på kalorier for å bygge muskler. Det er ikke alltid lett, og jeg vil helst få i meg "rette" kalorier, så mcdonaldsburgere med pommes frites og masse is er uaktuelt ( bortsett fra innimellom da...)

Jeg har ikke alltid matlyst og er matlei. Noe jeg imidlertid alltid har lyst på er speltlomper med sjokoladephiladelphia, så jeg hiver i meg noen av disse i løpet av den dag. Er det bra / dårlig?? Jeg orker ikke sette meg inn i kaloriiinnhold, mengde karbs, proteiner osv i matvarer. Jeg orker ikke å gjøre det for avansert for meg selv men spiser "normalt sunt" sånn til vanlig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Speltlomper er ikke veldig kcal rikez da...kun 130 kcal per 100g.. så noen brødskiver vil gi flere kcal.

Evt hjemmelaga brød med valnøtter og ekstra olje. Lag stooor porsjon og frys ned :) og peanøttsmør-flere kalorier og sunt og ikke minst godt! Finnes flere typer uten sukker og ned over 95% nøtter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Speltlomper er ikke veldig kcal rikez da...kun 130 kcal per 100g.. så noen brødskiver vil gi flere kcal.

Evt hjemmelaga brød med valnøtter og ekstra olje. Lag stooor porsjon og frys ned :) og peanøttsmør-flere kalorier og sunt og ikke minst godt! Finnes flere typer uten sukker og ned over 95% nøtter

SÅ lite kalorier? Nå ble jeg skuffa....takk for andre gode tips forresten! Spiser endel peanøttsmør, men er litt lei det akkurat nå....hva med havrepolarbrød? Er det et ok alternativ?? Hvis du vet da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

jupp...!!! "peanutbutter-and-jelly-sandwich" - er jo nesten nasjonalretten i USA

1700a74f6af98ce89fc0a882df4b4ba8.jpg?itok=nK1fpFdm

Legg på litt banan + strø over bittelitt kanel også - for å ta den helt ut:p

Det her bare legger seg til på lista som bekrefter hvorfor jeg er så skeptisk til amerikanera... :wideyed:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her bare legger seg til på lista som bekrefter hvorfor jeg er så skeptisk til amerikanera... :wideyed:

hehehe! Ja - jøss... har bodd i texas i tre år... husker jeg fikk litt sjokk da vi skulle ha "kosetime" på skolen og skulle være såååå heldige å få spise "floats". Ekleste jeg noensinne har fått servert - men alle amerikanere elsker det visst.

FLOATS = 1 stooor plastkopp med 1 diger kule vaniljeis + root beer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...