Min treningslykke Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Hvor sunt/ usunt er egentlig det?? Det som er greia er at jeg prøver å ligge høyt på kalorier for å bygge muskler. Det er ikke alltid lett, og jeg vil helst få i meg "rette" kalorier, så mcdonaldsburgere med pommes frites og masse is er uaktuelt ( bortsett fra innimellom da...) Jeg har ikke alltid matlyst og er matlei. Noe jeg imidlertid alltid har lyst på er speltlomper med sjokoladephiladelphia, så jeg hiver i meg noen av disse i løpet av den dag. Er det bra / dårlig?? Jeg orker ikke sette meg inn i kaloriiinnhold, mengde karbs, proteiner osv i matvarer. Jeg orker ikke å gjøre det for avansert for meg selv men spiser "normalt sunt" sånn til vanlig.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dovendyret Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Kan ikke svare på om dette spørsmålet, men tips: Speltlomper med Salatblad, kokt egg, to skiver ost, to skiver skinke, og en god dæsj med Majones/Aioli og litt pepper er himmelsk. U should try! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Min treningslykke Skrevet 11. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2013 Kan ikke svare på om dette spørsmålet, men tips: Speltlomper med Salatblad, kokt egg, to skiver ost, to skiver skinke, og en god dæsj med Majones/Aioli og litt pepper er himmelsk. U should try! Ohhh.. I will, hørtes veldig godt ut! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
02-snapper Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Speltlomper er ikke veldig kcal rikez da...kun 130 kcal per 100g.. så noen brødskiver vil gi flere kcal. Evt hjemmelaga brød med valnøtter og ekstra olje. Lag stooor porsjon og frys ned og peanøttsmør-flere kalorier og sunt og ikke minst godt! Finnes flere typer uten sukker og ned over 95% nøtter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Min treningslykke Skrevet 11. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2013 Speltlomper er ikke veldig kcal rikez da...kun 130 kcal per 100g.. så noen brødskiver vil gi flere kcal. Evt hjemmelaga brød med valnøtter og ekstra olje. Lag stooor porsjon og frys ned og peanøttsmør-flere kalorier og sunt og ikke minst godt! Finnes flere typer uten sukker og ned over 95% nøtter SÅ lite kalorier? Nå ble jeg skuffa....takk for andre gode tips forresten! Spiser endel peanøttsmør, men er litt lei det akkurat nå....hva med havrepolarbrød? Er det et ok alternativ?? Hvis du vet da.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freckles Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Ca 43 kcal i en Buer speltlompe. Ikke store greiene, nei 1 polarbrød, fullkorn, er ca 99 kcal (38 gram) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Min treningslykke Skrevet 11. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2013 Ca 43 kcal i en Buer speltlompe. Ikke store greiene, nei 1 polarbrød, fullkorn, er ca 99 kcal (38 gram) Nei det var ikke mye å skryte av nei...bedre med polarbrød med kaloriinnhold hvertfall da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
02-snapper Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Har hvertfall flere kcal. 250 ca (?!) Og er jo knallgodt!! Vanskelig med mat når matlysten streiker. Kjenner til det:/ for meg ble pitabrød en greit løsning. Ca 200 kcal i en.nog kan fylles med alt fra middagsrester til røykelaks, egg, peanøtt&banan.. yumyum;) Min treningslykke 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freckles Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Nei det var ikke mye å skryte av nei...bedre med polarbrød med kaloriinnhold hvertfall da Brukte slike polarbrød som burgerbrød forleden. Snaddergodt, og ikke så tørt som kjøpte burgerbrød! Min treningslykke 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puma Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 lager dere de speltlompene selv eller fås de kjøpt et sted ? buer spelt-lompe hva er det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lagertha Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 lager dere de speltlompene selv eller fås de kjøpt et sted ? buer spelt-lompe hva er det? Speltlumper fra Buer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puma Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lachfaderen Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Lompe med brunost, smør og sukrin gold Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mai_jac Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Polarbrød/brød med peanøttsmør og syltetøy:) yummi! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
02-snapper Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 kaloritette-sunne-snack'er: Homemade Energy Bars | Cath In The City Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karine Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Avokado er også godt å ha i lompen, sammen med salt, pepper, skinke, grønnsaker, evt egg osv. Får opp kaloriinnholdet godt :-) Har du forresten prøvd andre typer nøttesmør? Mange andre gode å få tak i, f.eks cashew, valnøtt, hasselnøtt :-) Min treningslykke 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RobbieLad Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Polarbrød/brød med peanøttsmør og syltetøy:) yummi! Syltetøy oppå peanøttsmøret??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
02-snapper Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Syltetøy oppå peanøttsmøret??? jupp...!!! "peanutbutter-and-jelly-sandwich" - er jo nesten nasjonalretten i USA Legg på litt banan + strø over bittelitt kanel også - for å ta den helt ut:p Stavangerjente 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RobbieLad Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 jupp...!!! "peanutbutter-and-jelly-sandwich" - er jo nesten nasjonalretten i USA Legg på litt banan + strø over bittelitt kanel også - for å ta den helt ut:p Det her bare legger seg til på lista som bekrefter hvorfor jeg er så skeptisk til amerikanera... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
02-snapper Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Det her bare legger seg til på lista som bekrefter hvorfor jeg er så skeptisk til amerikanera... hehehe! Ja - jøss... har bodd i texas i tre år... husker jeg fikk litt sjokk da vi skulle ha "kosetime" på skolen og skulle være såååå heldige å få spise "floats". Ekleste jeg noensinne har fått servert - men alle amerikanere elsker det visst. FLOATS = 1 stooor plastkopp med 1 diger kule vaniljeis + root beer.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.