Gå til innhold

Mister MASSE hår - sammenheng med vekttap?


Maesp

Anbefalte innlegg

I det som siste har jeg mistet latterlig store mengder hår. Sitter igjen med en håndfull i hånda et titalls ganger om dagen. Har langt, halv tjukt hår, men nå er det blitt tynt og jævlig. Noen som har noen tips? Vil helst ha litt hår igjen, føler alt blir borte :p

Jeg har en teori om at det kan ha sammenheng med vektnedgang, har gått ned 17 kilo siden januar. Blir litt ekstra stressa med tanke på at jeg gifter meg veldig snart, men er vel for sent til å få en forandring før det kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er 170 og veier litt under 63 nå. Blitt så ille at jeg lurer på å ta meg en tur til legen... Redd håret er nesten ikke eksisterende hvis det fortsetter sånn her :p Er helt latterlig stressa for tida også, kaloriunderskudd kombinert med stress er nok ikke en god kombinasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker meg ned til 60 på sikt, har fortsatt ganske mye overflødig fett. Bærer ikke de 63 kiloene bra akkurat :p Men lurer på om det er lurt å prøve å ligge nærmere vedlikehold en periode. Litt lyst til å nå målvekten innen jeg gifter meg i sommer også, men føler litt at kroppen trenger en pause...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok heller ha lagt meg på vedlikehold og trent styrke videre for å få kroppen til å bære de kiloene godt ;)

VELDIG mye kan gjøres med styrketreningen, og no særlig mere ned i vekt er det lite trolig at du skal ned..

Jeg mistet ganske mye hår selv for 1 år tilbake på ketolysedietten.. kroppen likte dårlig at jeg gikk ned 15 kg på 5-6 mnd men når jeg begynte å spise litt mer variert og samtidig ikke gikk ned så drastisk så sluttet det hvertfall å falle ut. Det er fortsatt ikke like tjukt som det var ( men det er jo ikke så rart, tar jo litt tid for hår å vokse ut til samme lengde som det var, ca 13 cm gjennomsnittlig på 1 år tror jeg det det ).

Kroppen din blir jo stresset av å gå ned i vekt så hurtig som du har gjort, så det kan nok være noe av forklaringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du veier så lite og enda hevder at du har mye overflødig fett, så må det jo enten være en voldsom mangel på muskelmasse og/eller mer trolig et ikke helt nøytralt selvbilde.

Men ja. Hvis håret faller av på den måten du sier, så gå til legen.

Det høres ut som underernæring, men jeg veit jo knapt nok noenting om det.

Legelegelegelege :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får jeg prøve på lege, og spise mer. Sliter veldig med å øke inntaket bare, og vet jeg ligger så altfor lavt. Kanskje jeg får ta opp det med legen også ;) Haha. Vanskelig å øke bare, når jeg fortsatt har så mye fett. Vet 63 høres lite ut med min høyde, men alle ser jo forskjellige ut :) Men jeg skjønner jo at når kroppen sier ifra, så må man høre. Og jeg vil heller ha litt ekstra fett enn å ha utrolig lite hår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da får jeg prøve på lege, og spise mer. Sliter veldig med å øke inntaket bare, og vet jeg ligger så altfor lavt. Kanskje jeg får ta opp det med legen også ;) Haha. Vanskelig å øke bare, når jeg fortsatt har så mye fett. Vet 63 høres lite ut med min høyde, men alle ser jo forskjellige ut :) Men jeg skjønner jo at når kroppen sier ifra, så må man høre. Og jeg vil heller ha litt ekstra fett enn å ha utrolig lite hår!

63 høres lite og, og er lite til din høyde. Tenker du er "tynnfeit", altså lavt på vekten, men ingen muskler.

Edit: Hør med legen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

63 kg på 170cm er vel strengt tatt ikke lite, heller normalt. BMI sier 21.80, normalvektig og du er 7-8 kg over å være undervektig, selv om du som nevnt over, kan ha godt av å bytte ut fettet med muskler :) Ta kontakt med lege ang håret, det er ikke normalt ved vektnedgang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...