Gå til innhold

Fit, men helst ikke særlig definerte muskler


thaat girl

Anbefalte innlegg

Er ute etter og bli fit, men vil ikke ha noe særlige synlige muskler. Vil absolutt ikke ha noen synlige muskler på magen eller lår og legger. Men litt på armer og rygg er helt ok. Noen som har noen tips ? Hadde såtte stor pris på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tren på det du vil bli god på. Det finnes to måter å gjøre det på:

1. få mer muskelmasse

2: gå ned i fett%

Hvor du blir definert er jo litt vanskelig å 'bestemme'. Hvis du vil ha definert rygg og armer, tren det og kjør slik at du får progresjon og blir sterkere. Alt annet kan du jo ligge på vedlikehold på. Eller ikke trene mage, lår og legger. Men det er absolutt ikke noe jeg vil anbefale. Vil etterhvert se veldig uproporsjonert og rart ut. Og hvorfor vil du ikke trene rumpe? Alle vil vel ha fin rumpe eller hvertfall vedlikeholde den man har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ute etter og bli fit, men vil ikke ha noe særlige synlige muskler. Vil absolutt ikke ha noen synlige muskler på magen eller lår og legger. Men litt på armer og rygg er helt ok. Noen som har noen tips ? Hadde såtte stor pris på det :)

Det er normalt relativt vanskelig for jenter å få definert mage og lår. Så du kan trygt bare trene hele kroppen uten å gå for lavt ned i fettprosent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du som mange jenter overvurder hvor store muskler en jente kan få . Jeg ville prøvet et styrkeprogram og sett hvordan kroppen ser ut om et par måneder. Syns du det ser ille ut, så stopper du.

Du kan jo starte på et styrkeprogram, som starting strenght og ha fokus på styrke. Holder du kalori nivået ved vedlikeholdsnivå og trener noe kardio så vil du ikke øke mye i muskelmasse. Men vil øke styrken og mye annet positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er normalt relativt vanskelig for jenter å få definert mage og lår. Så du kan trygt bare trene hele kroppen uten å gå for lavt ned i fettprosent.

Av nysgjerrighet, hva tenker du kjennetegner definert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Viss du trener styrke må du regne med at du blir strammere. Kanskje får du bittelitt mer markerte armer eller du får stål hard mage.. Hvor det tipper over til å bli en 2 pack på magen er vanskelig å si.. Jeg vil anbefale kondisjonstrening jeg viss du ikke vil ha noe som helst muskler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss du trener styrke må du regne med at du blir strammere. Kanskje får du bittelitt mer markerte armer eller du får stål hard mage.. Hvor det tipper over til å bli en 2 pack på magen er vanskelig å si.. Jeg vil anbefale kondisjonstrening jeg viss du ikke vil ha noe som helst muskler..

Men å ikke ha noe muskler er jo hverken praktisk eller estetisk. Nei, kjøre fullkropp og kose seg, så blir det bra (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vedkommende vil ikke ha definerte muskler. Da kan du ikke anbefale fullkropp..

Klart jeg kan, definerte muskler er mer et resultat av lave mengder med fett enn styrke. Hadde jeg derimot anbefalt å trene 8-12 reps på samtlige maskiner/curlevarianter og samtidig ligge på -200kcal daglig, da ville du kunne arrestert meg på det.

Men man får ikke definerte muskler på treningssenteret, man må inn på kjøkkenet for å ordne denslags. Vil man bli STERK serimot, da burde man kjøre fullkropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veien til fit med definerte muskler kan like godt være akkurat den samme veien som fit uten definerte muskler: man "stopper" bare og sier seg fornøyd litt tidligere (mindre muskelvekst og mindre tap av fett)... ingen hokus pokus her. Tren styrke, gjerne litt cardio og hold et fornuftig kosthold. Kjør på med litt bevegelighetstrening og eksplosive øvelser (spensthopp osv) for ekstra fit og sprek følelse gjerne.

Sett deg konkrete treningsmessige mål med en realistisk tidshorisont. Målene kan ha noe med hva du legger i det å være "fit" (som er et mildt sagt noe vagt uttrykk) - for noen kan det være å kunne løpe 5 km på en viss tid, ta 20 push-ups og 5 pull-ups.. stå på hendene.. ett eller annet. Noe som motiverer deg! Så kjører du på. Om du i verste fall, mot all formodning skulle være så "uheldig" å få definerte muskler, er det ikke noe verre enn at du roer ned treningen en liten periode og/eller får opp fett% noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...