Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ser det er ganske mange "korte" tråder om filmer på off-topic (inkludert Pain & Gain), men jeg føler for å heller lage en tråd der jeg informerer litt om filmen og forhåpentlig får deg like gira som meg til å ville se den!

Pain & Gain

Spilletid: 129 min

Sjanger: Komedie, krim, drama

Vises i Norge: 29. August

Direktør:

Michael Bay

Storyline:

Based on the true story of Daniel Lugo (

Mark Wahlberg) a Miami bodybuilder who wants to live the American dream. He would like to have the money that other people have. So he enlists the help of fellow bodybuilder Adrian Doorbal (Anthony Mackie) and ex-convict, Christian bodybuilder Paul Doyle (Dwayne Johnson). Their kidnapping and extortion scheme goes terribly wrong since they have muscles for brains and they're left to haphazardly try to hold onto the elusive American dream.

Mine ord:

Dette er en film hvertfall jeg ser veldig mye frem til, og det er nesten så man må ta turen til Russland som allerede har begynt å sende denne på kino. Jeg har valgt å ikke lese meg opp og følge med på produksjonen av denne fordi jeg vet at Michael Bay leverer gode saker. "Uheldig" nok så jeg traileren som reklame på kino, men utenom dette vet jeg ganske lite.

Det eneste fundamentet jeg har for å påstå at denne blir ett høydepunkt i 2013 er at Michael Bay har levert sakene sine før (Bad boys og Transformers), og at det omhandler trening!

At

Mark Wahlberg og Dwayne Johnson er skuespillere + true-story setter heller ingen brems!

Review:

This movie was near perfect to me, and let me explain why: The actors portraying the three (can you call them) anti hero's incredibly well. I don't quite know how accurate they were in comparison to the real criminals but as standalone characters they were pitch perfect (even the Rock, who may have actually stolen the show for me).

Tony Shaloub is no actor to be laughed at, he played such an interesting 3 dimensional yet despicable character that forced me to try to come to terms with how I felt with him being the victim.

And what really made the movie for me was the phenomenal writing and directing combination, there were intensely serious moments surrounded by the blackest of black comedy, something that shouldn't have worked, but it did!

My only problem with the flick is that it IS a true story. From what I've heard it's not even based on a true story, it's just a sensationalized docudrama with added humour... Christ (re read this after you see the movie and then you'll find it funny... I hope)

TL;DR VERSION Not for kids; great movie with great casting, writing, direction, cinematography etc.; But it loses a point for taken such a sad, serious story and making it painfully funny.

Trailer:

Cover:

pain-and-gain-article-4-9.jpg

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21568-pain-gain/
Del på andre sider

Fortsetter under...

YES!!! Har ventet på denne filmen siden traileren kom ut, dessverre er det premiere i USA nå om dagen og ikke i Norge før slutten av august...

Men ja dette er en type film jeg vet jeg kommer til å kunne se utallige ganger uten å bli lei.

Jeg føler trailere spoiler litt av filmen, er mest snakk om de første minuttene og hva filmen kommer til å handle om. Trailer er en diger spoiler alert.

Filmweb skrev på facebook:

28. juni er det klart for komedie PAIN & GAIN

Men det må vell være den i USA isåfall...

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21568-pain-gain/#findComment-781654
Del på andre sider

I følge filmweb.no så er datoen satt til 28.06.2013!

Pain & Gain - 2013 - Filmweb

Var det jeg også oppdaget, før har de sagt August men jeg håper virkelig informasjonen er legit.

Kom ut 2/5 eller nåke i den dur. Heilt grei film egentlig, ikkje noe serlig treningsrelatert da men :blush:

For de som vil se den utenom kino/dårlig kvalitet så.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21568-pain-gain/#findComment-782440
Del på andre sider

Annonse

• 5 uker senere...

Annonse

Kom akkurat tilbake fra kinoen etter å ha sett den nå. Jeg er nok den største Dwayne "the rock" Johnson fansen ever, men jeg kan ikke gi filmen mer en 3/5. Den var helt ok, underholdende til tider men også voldsom treig innimellom. Artig å se en film med masse kroppsbyggere, men det ble bare en gimmick. Også litt forstyrrende å tenke på at mye av det filmen viser faktisk skjedde.

The Rock og Marky Mark gjorde en god jobb, men ikke nok til å redde filmen. Det er mange bedre filmer på kino nå, så velg heller f.eks Man of Steel eller Fast and furious om du vil ha det gøy og spar denne til den kommer på dvd.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21568-pain-gain/#findComment-807621
Del på andre sider

Kommer akkurat igjen fra filmen. Gikk inn med ikke så mye forventninger, så totalbildet er positivt.

Filmen var spekket med mye action og drama, og filmmessig er den bra gjennomført. Denne går som komedie, og der fyller den ikke helt opp. Jeg trudde også det skulle være mer trening inne i bildet, og håpet på at gutta skulle trene seg opp pluss en aktiv scene der man bare lener seg tilbake å får en god følelse.

Totaltsett syns jeg filmen var underholdende hele veien, men kunne vært bedre gjennomført. 3/4 av 6

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21568-pain-gain/#findComment-807818
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...