Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har registrert at mange på forumet skriver om det å trene utenfor komfortsonen. For meg er det uforståelig hvordan dere klarer å havne utenfor komfortsonen når dere trener på et innendørs styrkesenter.

Vil dere ha et eksempel på det å trene utenfor komfortsonen, kan dere ta en titt her... og kanskje slutte med å misbruke utrykket? ;)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21240-utenfor-komfortsonen-o-rly/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Slettet

Er vel forskjell på å trene utenfor komfortsonen og det å bli psyket ut/stresset utenfor komfortsonen. Det der er ren stress og "psykisk" trening i en kamp situasjon, hvor det handler om ting man gjerne har terpet på(våpenbehandling f.eks). Ikke så altfor mye med fysikk der der(det vi fikk se)!

Men jeg skjønner hva du mener, er forskjell på å være god og mett og ha 1-2timer hard trening"utenfor" komfortsonen.. Enn det å spise minimalt, bli pushet av andre som skriker, ødelegger, er bossete mot deg, du kan ikke gjøre noe.. Du er sulten, men må alikevel prestere på topp... Det er vel mer vilje(mentalt) vs fysisk styrke.. Men videoen og det gjerne mange omtaler som "utenfor" komfortsonen på et gym kan ikke sammenlignes no matter what :)

All fysisk-aktivitet er utenfor min konfortsone, jeg vil mye heller ligge i senga hele dagen, se film og drikke cola. Men jeg løfter vekter, det gjør vondt mens du gjør det og er vondt etterpå.

Så det resonnementet ditt kan du dra til helvetet med!

All fysisk-aktivitet er utenfor min konfortsone, jeg vil mye heller ligge i senga hele dagen, se film og drikke cola. Men jeg løfter vekter, det gjør vondt mens du gjør det og er vondt etterpå.

Så det resonnementet ditt kan du dra til helvetet med!

Fysisk aktivitet er grunnleggende menneskelig. Quit your BS.

Annonse

Har registrert at mange på forumet skriver om det å trene utenfor komfortsonen. For meg er det uforståelig hvordan dere klarer å havne utenfor komfortsonen når dere trener på et innendørs styrkesenter.

Vil dere ha et eksempel på det å trene utenfor komfortsonen, kan dere ta en titt her... og kanskje slutte med å misbruke utrykket? ;)

Ta 20 repetisjoner med 150kg i knebøy og kjenn på hvordan det føles... :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...