Gå til innhold

ang oppgang i vekt når man driver å kutter ned på kcal,litt hjelp?


Anbefalte innlegg

I følge mine beregninger er 40kg mindre enn deg 55kg, men uansett. En fettprosent på 30 kan være sunt, men det kan også være usunt. Du har likevel ikke en fettprosent på 30, det er rett og slett umulig på din vekt. Hva som er din idealvekt og hva som er din trivselsvekt trenger ikke korrelere heller, men det er klart du velger den vekten du selv trives best på. Om du trives på 70kg er det en mye sunnere vekt enn 95, og jeg forventer heller ikke at andre skal ønske samme kropp som meg. Poenget mitt er at du må innse at du er såpass overvektig at du bør ta en oppvask med ditt eget hode, nullstille deg og begynne kampen på nyttt.

Takk for Afrika-komplimentet, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge du påstår at du ikke er overvektig, så vet jeg ikke helt om du burde kaste rundt slike påstander.
Har aldri påstått at jeg ikke var det? hvor har jeg påstått det,hvorfor vil jeg ned i vekt? For moro skyld? Herregud. Det er folk som deg som ikke burde befinne seg på nettfoum fordi du ikke greier å LESE det som står og du leser ikke alt som står før du svarer og bare fyrer ut av deg ting som du antar er blitt sagt eller ikke sagt. SLUTT å drive på sånn,det er helt latterlig! Vet godt at jeg har mange kg for mye men at du og andre skal bestemme hvor mye jeg skal slanke meg ,det syns jeg går for langt. Jeg trives på en viss vekt ,om jeg fremdeles blir sett på som overvektig av mange da det driter jeg en lang i! Mitt mål er ikke å se ut som en fitnessutøver selv om så mange her inne tror det er det nye normale. Du kommer til å ødelegge mange jenters syn på kroppen sin om du fortsetter slik som du gjør her inne. ET ord fra deg til her og jeg rapporterer dette altså,for det er for jævlig at du skal få herse rundt her inne på forumet med de tingene du kommer med til mange!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er klar over at det finnes en definisjon på hva overvektig er? Det er ikke et ord jeg bare bruker for morroskyld. Det er trist at du ikke klarer å ta imot fakta, men lykke til, jeg forstår nå at det er viktigere for deg å leve i en eller annen desilusjonert verden enn å akseptere problemene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge mine beregninger er 40kg mindre enn deg 55kg, men uansett. En fettprosent på 30 kan være sunt, men det kan også være usunt. Du har likevel ikke en fettprosent på 30, det er rett og slett umulig på din vekt. Hva som er din idealvekt og hva som er din trivselsvekt trenger ikke korrelere heller, men det er klart du velger den vekten du selv trives best på. Om du trives på 70kg er det en mye sunnere vekt enn 95, og jeg forventer heller ikke at andre skal ønske samme kropp som meg. Poenget mitt er at du må innse at du er såpass overvektig at du bør ta en oppvask med ditt eget hode, nullstille deg og begynne kampen på nyttt.

Takk for Afrika-komplimentet, da.

Er det noen som helst grunn til å oppføre seg som en bitch og et hespetre fordet da ? Aner du hvordan du fremtrer her inne slik som du svarer folk? Du er utrolig frekk og ufølsom og har sett flere av folkene du svarer her inne..du er skikkelig ufin. Å få frem et poeng er en ting men det går an å prate med respekt til folk..du snakker til follk som om at du er så mye bedre enn de...tror ikke det er den eneste her som bør ta et oppgjør med seg selv. En ting er å være overvektig,det kan man fikse på,men å være frekk og ufin det er faktisk vanskeligere å fikse på det.

Om du vil hjelpe fokk her inne så slutt å vær så himla frekk når du svarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er klar over at det finnes en definisjon på hva overvektig er? Det er ikke et ord jeg bare bruker for morroskyld. Det er trist at du ikke klarer å ta imot fakta, men lykke til, jeg forstår nå at det er viktigere for deg å leve i en eller annen desilusjonert verden enn å akseptere problemene dine.
Nå er jeg desilusjonert og hva verre er...hehe...jo takk,du kjenner visst meg veldig godt du? Skulle tro du var psykologen min vetu slik du bare spyr ut av deg ting som jeg tydeligvis er og gjør osv. Helt utrolig.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tamadeus har nok aldri blitt rapportert før (y)

Ingen prøver å diktere hvor mye du skal slanke deg. Det er 100% opp til deg selv og avgjøre hva du trives best på, og vi skal selvsagt ikke legge oss opp i hva som er din trivselsvekt. Likevel, for din egen helses skyld, bør du innse at du ikke er innenfor normalen. Påstanden er hva vi reagerer på. Du har fått mange gode råd for å gå ned i vekt, men jeg tror du må slutte å fortelle deg selv at du har normal fettprosent, for det har du ikke. Det er selvsagt ikke noe galt i å være litt over normalen, men da må man innrømme det for seg selv. Forøvrig støtter jeg meg på tidligere forslag, jeg tror du bør oppsøke profesjonell hjelp for å få til en vektnedgang, både psykologisk og fysisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Målet mitt med å være her inne var å få motivasjon,tips og råd osv. Nå føler jeg vel egentlig at ting er bånn i bøtta...Nå er jeg tydeligvis bælfeit,farlig høy fettprosent,desilusjonert og syk i hue og hva verre er...ting jeg ikke var helt klar over. Overvektig ja,noen kg jeg vil ned ,ja ,jeg vil ned til en vekt som er 15 kg unna. I følge legen er jeg kjempefrisk,ingen fare for noenting og jeg er regelrett frisk og sunn. Nå er tydeligvis synet på hva som er sunt noe som er magert,fult av muskler og en veldig lav fettprosent...er man ikke slik så er man ikke sunn?? ja det jeg får inntrykket av er jo at man ikke passer inn her om man ikke er slik liksom...og jeg som har en lang fortid med anoreksi,greit nok over en tid på 4 år for ti år siden,men likevel,så harselerer dere med ting som faktisk ikke fitnessbloggen står for,sier de...hvem som helst med spisevegring som fortid hadde vel blitt litt nedbrutt av denne tråden tror jeg.

Jeg synes det er greit å si at jeg med min kroppvekt har godt av å gå ned noen kg,jeg kunne sikkert gått ned hele 40 av dem hvis jeg ville uten å akkurat ha skade av det. Måten ting blir skrevet på synes jeg er viktig...jeg synes ikke alle skriver så fint her inne akkurat....finnes det ikke grenser egentlig for hva folk skviser ut av seg?

Dere skjems vel ikke uansett hvor mye jeg prøver å forklare;) Det sier mest om dere,ikke meg. Jeg vet hva jeg skal gjøre,men dere skjønnr tydeligvis ikke hva dere driver med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå provoserer du meg. At du har en fortid med spiseforstyrrelser er trist, men jeg gidder ikke gå rundt grøten når du ber om råd, for det kommer ikke til å få deg en jævla centimeter inn i midjemål. Om du fortsatt sliter med det psykologiske ved mat og vekt vil jeg råde deg til å slutte å spørre internett, fordi internett har ikke ansvar for deg. Jeg har ikke på noen måte kalt deg bælfeit eller angrepet deg som person, jeg har utelukkende påpekt at fettprosenten din, i et helseperspektiv, er for høy. Du må slutte å være så hårsår på hvordan andre formulerer ting til deg og heller ta essensen i det, for dette er et forum, ikke ei bok. Skjemmes jeg for å ha forsøkt å gi deg råd? Nei. Skjemmes jeg for å mene at fettprosenten din bør gå ned? Nei. Synes jeg du er et forferdelig menneske? Nei. Skjemmes jeg for å skrive på min egen måte, fremfor å dulledikke med andre? Nei. Er jeg ferdig i denne tråden? Ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå provoserer du meg. At du har en fortid med spiseforstyrrelser er trist, men jeg gidder ikke gå rundt grøten når du ber om råd, for det kommer ikke til å få deg en jævla centimeter inn i midjemål. Om du fortsatt sliter med det psykologiske ved mat og vekt vil jeg råde deg til å slutte å spørre internett, fordi internett har ikke ansvar for deg. Jeg har ikke på noen måte kalt deg bælfeit eller angrepet deg som person, jeg har utelukkende påpekt at fettprosenten din, i et helseperspektiv, er for høy. Du må slutte å være så hårsår på hvordan andre formulerer ting til deg og heller ta essensen i det, for dette er et forum, ikke ei bok. Skjemmes jeg for å ha forsøkt å gi deg råd? Nei. Skjemmes jeg for å mene at fettprosenten din bør gå ned? Nei. Synes jeg du er et forferdelig menneske? Nei. Skjemmes jeg for å skrive på min egen måte, fremfor å dulledikke med andre? Nei. Er jeg ferdig i denne tråden? Ja.
Men du forstår at måten du skriver på noenganger man mistolkes? Eller? Det blir jo på samme måte som at du folk jeg ikke forstår mitt problem,noen jeg gjør,ellers hadde jeg jo ikke sille slanke meg eller hva? En ting er å gi råd men når rådene kommer frem på en type måte så forsvinner litt av verdigheten i de rådene hvis du forstår. Jeg sier ikke at du gav dårlige råd heller,men å følge medisinske retningslinjer å gi råd ut ifra det til alle vet jo du også kan bli feil. Bmi for eksempel er kjent ikke noe god pekepinn. Bruker du dette i alle sammenhenger kan du ende med å gi veldig feil råd til noen. Legen min har selv målt min fettprosent og mitt midje,hofte ratio og konstantert at jeg ligger godt innenfor det som kalles farlig eller unormalt. det betyr ikke at jeg ikke kan bli enda smalere eller atjeg ikke trengr ¨å gå ned i vekt. Men selvsagt blir jeg irritert og frustrert når for eksempel du sitter å skriver ting som at jeg er farlig overvektig og slikt og usunn...jeg er ikke det,og by the way så kan man fint til og med være ganske overvektig og likevel være slank innvendig of you Catch my drift? Finnes mye tynnfeite perosner der ute og som har blodårer som en på 200 kg med likevel er tynn som ei flis utenpå. Så du kan ikke bare felle alle over i en palle skjønner du.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du forstår at måten du skriver på noenganger man mistolkes? Eller? Det blir jo på samme måte som at du folk jeg ikke forstår mitt problem,noen jeg gjør,ellers hadde jeg jo ikke sille slanke meg eller hva? En ting er å gi råd men når rådene kommer frem på en type måte så forsvinner litt av verdigheten i de rådene hvis du forstår. Jeg sier ikke at du gav dårlige råd heller,men å følge medisinske retningslinjer å gi råd ut ifra det til alle vet jo du også kan bli feil. Bmi for eksempel er kjent ikke noe god pekepinn. Bruker du dette i alle sammenhenger kan du ende med å gi veldig feil råd til noen. Legen min har selv målt min fettprosent og mitt midje,hofte ratio og konstantert at jeg ligger godt innenfor det som kalles farlig eller unormalt. det betyr ikke at jeg ikke kan bli enda smalere eller atjeg ikke trengr ¨å gå ned i vekt. Men selvsagt blir jeg irritert og frustrert når for eksempel du sitter å skriver ting som at jeg er farlig overvektig og slikt og usunn...jeg er ikke det,og by the way så kan man fint til og med være ganske overvektig og likevel være slank innvendig of you Catch my drift? Finnes mye tynnfeite perosner der ute og som har blodårer som en på 200 kg med likevel er tynn som ei flis utenpå. Så du kan ikke bare felle alle over i en palle skjønner du.

Men helt ærlig, så virker det ikke som at det er noen andre enn du som mistolker svarene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.Skjønner hor du vil hen,jeg har prøvd ,men ja,jeg er en stresset perosn til vanlig,grunnen til dette trenger jeg ikke å gå inn på,men har prøvd mange måter å stresse ned på,men dette tar jo tid for dette er jo også en måte å jobbe med seg selv på,så jeg jobber jo med saken;)

2....når hormonene er så på tur som de er hos meg så er det kanskje ikke så merkelig at jeg ikke går ned tenker jeg...men jeg vet jo ikke.

3. Har jo fått mange råd her i tråden men saken med alle forskjellige råd er jo at det blir vanskelig å velge et:p Noen sier trene mer ,noen sier trene litt mindre,ikke nødvendigvis at dette betyr mindre bevegelse i hverdagen ,det skjønner jeg. Noen sier spis som du gjør ,noen sier spis mindre. sant..det e rikke lett dette:p

1. Da vet du jo sikkert mye om deg selv og hva som funker/ikke funker når det kommer til stress=en fordel :-)

2. Jeg har stor tro på at kroppen vet hva den gjør, så jeg tenker at du kanskje bare bør ta tida til hjelp. Muligens kvitte deg med målet om å gå ned 10 kilo på lite tid..? Ti kilo er faktisk veldig mye. Hva med å sette det målet til årsslutt? Ikke stress ;-)

3. Det er mange veier til Rom, og mange ting kan funke. Alle har sine egne erfaringer og erfaringer etter å ha sett hva som funker for andre, og hva forskning sier. Forskning er ikke heller samstemt om ting til tider. Hva med "periodisering"? Akkurat som man trener høyreps/lavreps for å komme forbi stagnering, så kan du jo prøve litt forskjellig periodevist, men holde en faktor konstant, f.eks energiinntak. Ikke at jeg har særlig peiling men. DU har best erfaring med hvordan kroppen DIN reagerer. Og hvis du fremdeles ikke har gått ned noe etter en god stund, så er det kanskje å gjøre som endel foreslår i tråden, å få profesjonell hjelp fra pt med ernæringsbakgrunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1. Da vet du jo sikkert mye om deg selv og hva som funker/ikke funker når det kommer til stress=en fordel :)

2. Jeg har stor tro på at kroppen vet hva den gjør, så jeg tenker at du kanskje bare bør ta tida til hjelp. Muligens kvitte deg med målet om å gå ned 10 kilo på lite tid..? Ti kilo er faktisk veldig mye. Hva med å sette det målet til årsslutt? Ikke stress ;-)

3. Det er mange veier til Rom, og mange ting kan funke. Alle har sine egne erfaringer og erfaringer etter å ha sett hva som funker for andre, og hva forskning sier. Forskning er ikke heller samstemt om ting til tider. Hva med "periodisering"? Akkurat som man trener høyreps/lavreps for å komme forbi stagnering, så kan du jo prøve litt forskjellig periodevist, men holde en faktor konstant, f.eks energiinntak. Ikke at jeg har særlig peiling men. DU har best erfaring med hvordan kroppen DIN reagerer. Og hvis du fremdeles ikke har gått ned noe etter en god stund, så er det kanskje å gjøre som endel foreslår i tråden, å få profesjonell hjelp fra pt med ernæringsbakgrunn.

Ja,saken er vel at jeg ikke helt forstår helt hva som funker og ikke for tiden :p Hens the questions:) Men noe har jeg greid ¨redusere stressnivået,men det er slik at jeg er lett stressa som perosn..så jeg er liksom ikke helt sikker på hvordan jeg skal stresse ned...enkelte ganger føler jeg at jeg sitter å er stressa i kroppen uten å helt vite hvorfor :p

Bør jo absolutt ta tida til hjelp,men dette er jo lettere hvor det bare hadde skjedd noe innimellom...jeg ser ikke ting sjøl,men min samboer sier at han synes det skjer ting stadig...så jeg vet ikke,men skal absolutt ikke ha noe store mål å stresse med nei:)

Nå har jeg tenkt å prøve å redusere eller kutte litt melkeprodukter å se om jeg kan reagere på dette...forandre litt på maten og ned med kcal en stund bare for å se...jeg må jo gjøre noe forandringer ivertfall:) Takk for fint svar,jeg skal nok ta kontakt med noen så snart jeg får råd,slikt koster en del penger og det er eneste grunn til at jeg ikke gjør det nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, i din situasjon ville jeg tippet følgende, så får du se hva som kan være aktuelt for deg:

* Noen som opplever det du opplever er rammet av lure-seg-selv-syndromet, der de får i seg mer enn de er klar over (ingen veiing av olivenolje og nøtter, spiser masse stående, teller ikke med hver eneste osteskive og hver eneste lakerolpastill osv.). Jeg regner med at du noterer alt du har spist umiddelbart etter måltidene slik at du ikke tar de på husken, og at du har fått noen til å kontrolltelle for å være sikker på at det ikke er noen feilkilder der.

* Kanskje holder du masse vann som kan kamuflere vektnedgangen din (for meg står vekten stille i opp til 6-8 uker i gangen før jeg plutselig går ned 3 kilo over natta)? Dersom du faktisk ER i underskudd vil du gå ned i vekt før eller senere år vannet slipper. Da er det bare å være tålmodig. Noe annet enn å til slutt gå ned i vekt på underskudd er umulig. Hvis du skulle være det første unntaket fra denne regelen kan du be Hafslund koble deg på kraftnettet, for da har du blitt en ny energikilde, for å sette det litt på spissen.

* ELLER så feilvurderer du hvor mye du faktisk forbrenner. Forbrenning er jo ikke konstant heller, og hva du forbruker vil variere veldig fra dag til dag. Anbefaler deg å skaffe BodyMediaFit armbåndet (amazon.com), som kan si deg hva du forbrenner med langt større nøyaktighet. Det var en skikkelig øyeåpner for meg, for kalorikalkulatorer jeg brukte på min vekt stemte overhodet ikke. Jeg synes forøvrig tallet ditt på hva du forbrenner ser noe høyt ut, men det kan jo forsåvidt være tilfelle siden du er både høyere og tyngre enn meg. Til sammenligning har jeg faktisk aldri vært over 2600 kcal forbrent på en dag, selv på dager der jeg har vært på beina hele dagen, gått konstant OG trent. Det er sykt lett å overvurdere hva man faktisk trenger!

Jeg håper du finner ut av det, og ønsker deg masse lykke til på veien :)

Ps. I stedet for å fokusere på hvor lavt du trenger å gå i kalorier kan du jo skape underskuddet du trenger ved å øke hverdagsaktiviteten og aktivitetetsnivået generelt? :)

Emosjonelle faktorer kan også påvirke dette. Tror jeg så en studie en gang hvor stuepiker som ble fortalt at det de forbrente i løpet av en arbeidsdag tilsvarte masse trening, gikk ned langt mer i vekt enn en tilsvarende gruppe som ikke ble fortalt det samme (som holdt sin vekt stabil). Spør gjerne deg selv om hva du er redd for at kan skje hvis du blir normalvektig. Hvilke ulemper vil det medføre? Hva vil du måtte gi opp? Det er ikke uvanlig at svaret på de spørsmålene ligger der og gir selvsaboterende atferd for mange som sliter med vekten.

Hvis du har alt jeg har foreslått ovenfor på stell tror jeg at jeg ville tatt og fokusert litt mer på den følelsesmessige delen av dette, for jeg skjønner godt at du blir motløs nå (og all honnør til deg for at du har fortsatt uten å gi opp så lenge!).

I stedet for å slanke deg, hva med å skape en aktiv og sunn livsstil der vektnedgang er en bieffekt, og ikke et hovedmål? Det er langt mer opprettholdtbart i lengden. Kanskje er det det du tror du gjør, men fokuset på vekt og resultater sier meg at du kanskje ikke er helt der enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veier selv 100 kg (177 cm høy) og har gått ned 21 kg siden uken etter påske. Selv trener jeg styrke 3 dager i uken og ligger på maks 1200 kalorier unntatt lørdager for da hender det jeg koser meg litt ekstra. :) Vet ikke helt hva jeg egentlig burde ligge på men jeg er ikke sulten i hvert fall.. Jeg spiser for det meste rent kjøtt, fisk og / eller fugl, grønnsaker, cottage cheese den magre med friske bær og noe sukrin, egg og 7 SS havregryn pr 4 dag. Spiser alt fra 3-5 ganger om dagen alt ettersom hvordan jeg jobber.. (skiftarbeider). Det funker så langt for meg i hvert fall. Så mye som du har gått ned er du skikkelig flink!!! Imponerende:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, i din situasjon ville jeg tippet følgende, så får du se hva som kan være aktuelt for deg:

* Noen som opplever det du opplever er rammet av lure-seg-selv-syndromet, der de får i seg mer enn de er klar over (ingen veiing av olivenolje og nøtter, spiser masse stående, teller ikke med hver eneste osteskive og hver eneste lakerolpastill osv.). Jeg regner med at du noterer alt du har spist umiddelbart etter måltidene slik at du ikke tar de på husken, og at du har fått noen til å kontrolltelle for å være sikker på at det ikke er noen feilkilder der.

* Kanskje holder du masse vann som kan kamuflere vektnedgangen din (for meg står vekten stille i opp til 6-8 uker i gangen før jeg plutselig går ned 3 kilo over natta)? Dersom du faktisk ER i underskudd vil du gå ned i vekt før eller senere år vannet slipper. Da er det bare å være tålmodig. Noe annet enn å til slutt gå ned i vekt på underskudd er umulig. Hvis du skulle være det første unntaket fra denne regelen kan du be Hafslund koble deg på kraftnettet, for da har du blitt en ny energikilde, for å sette det litt på spissen.

* ELLER så feilvurderer du hvor mye du faktisk forbrenner. Forbrenning er jo ikke konstant heller, og hva du forbruker vil variere veldig fra dag til dag. Anbefaler deg å skaffe BodyMediaFit armbåndet (amazon.com), som kan si deg hva du forbrenner med langt større nøyaktighet. Det var en skikkelig øyeåpner for meg, for kalorikalkulatorer jeg brukte på min vekt stemte overhodet ikke. Jeg synes forøvrig tallet ditt på hva du forbrenner ser noe høyt ut, men det kan jo forsåvidt være tilfelle siden du er både høyere og tyngre enn meg. Til sammenligning har jeg faktisk aldri vært over 2600 kcal forbrent på en dag, selv på dager der jeg har vært på beina hele dagen, gått konstant OG trent. Det er sykt lett å overvurdere hva man faktisk trenger!

Jeg håper du finner ut av det, og ønsker deg masse lykke til på veien :)

Ps. I stedet for å fokusere på hvor lavt du trenger å gå i kalorier kan du jo skape underskuddet du trenger ved å øke hverdagsaktiviteten og aktivitetetsnivået generelt? :)

Emosjonelle faktorer kan også påvirke dette. Tror jeg så en studie en gang hvor stuepiker som ble fortalt at det de forbrente i løpet av en arbeidsdag tilsvarte masse trening, gikk ned langt mer i vekt enn en tilsvarende gruppe som ikke ble fortalt det samme (som holdt sin vekt stabil). Spør gjerne deg selv om hva du er redd for at kan skje hvis du blir normalvektig. Hvilke ulemper vil det medføre? Hva vil du måtte gi opp? Det er ikke uvanlig at svaret på de spørsmålene ligger der og gir selvsaboterende atferd for mange som sliter med vekten.

Hvis du har alt jeg har foreslått ovenfor på stell tror jeg at jeg ville tatt og fokusert litt mer på den følelsesmessige delen av dette, for jeg skjønner godt at du blir motløs nå (og all honnør til deg for at du har fortsatt uten å gi opp så lenge!).

I stedet for å slanke deg, hva med å skape en aktiv og sunn livsstil der vektnedgang er en bieffekt, og ikke et hovedmål? Det er langt mer opprettholdtbart i lengden. Kanskje er det det du tror du gjør, men fokuset på vekt og resultater sier meg at du kanskje ikke er helt der enda :)

Du har mange gode poeng,takk for innspillet altså,men jeg har jo funnet ut hva jeg skal prøve fremover:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veier selv 100 kg (177 cm høy) og har gått ned 21 kg siden uken etter påske. Selv trener jeg styrke 3 dager i uken og ligger på maks 1200 kalorier unntatt lørdager for da hender det jeg koser meg litt ekstra. :) Vet ikke helt hva jeg egentlig burde ligge på men jeg er ikke sulten i hvert fall.. Jeg spiser for det meste rent kjøtt, fisk og / eller fugl, grønnsaker, cottage cheese den magre med friske bær og noe sukrin, egg og 7 SS havregryn pr 4 dag. Spiser alt fra 3-5 ganger om dagen alt ettersom hvordan jeg jobber.. (skiftarbeider). Det funker så langt for meg i hvert fall. Så mye som du har gått ned er du skikkelig flink!!! Imponerende:)
Det er jo alt for lite kcal,men hvis du greier det og du ikke får masse problemer av det så må du jo bare fortsette slik som funker for deg. Jeg har selv prøvd å ligge veeeldig lavt på kcal og jeg ble jo sjuk ,jeg var heller ikke sulten,det er ikke der det ligger at jeg er redd for å være sulten,det er det hormonelle,humøret,og tap av energi blant annet. Men i en kort periode går det sikkert greit for meg også ,så får se hva jeg prøver fremover,skal ivertfall komme meg til legen igjen å få sjekket ting og tang atter en gang. Du har også vært kjempe flink!:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo,takk for den:) Men jeg er så utrolig dårlig til å lese engelsk..altså jeg skjønner ordene men jeg får ikke til å forstå sammenhengen av d som står der :/

Den artikkelen er faktisk veldig bra, selv om "whoosh-effekten" som den så vitenskapelig kalles bare er en hypotese :-D. Den går i korte trekk ut på at på en kaloristrikt diett vil kroppen bli stresset og utskille kortisol som gjør at man holder på vann; jo mer kaloristrikt, jo mer kortisol og vannretensjon. Vannet kamuflerer vekttapet, og man kan oppleve å stå stille lenge på "platåer" før man får plutselig får vekt-nedgang typisk etter et større måltid enn man er vant til. Jeg fant endel trøst i denne teorien da jeg leste den for første gang :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...