Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Mitt nåværende gym ser ut til å ikke ha hverken belte, eller kjetting som er nødvendig for å ta weighted pull ups. Og det ser ut til å bli litt vanskeligere for meg å finne et godt substitutt da neste øvelse på programmet for dagen er; Barbell bent over rows og så seated rows. Noen som har et godt forslag til øvelse som kan gå istedenfor weighted pull ups? Rack pulls og markløft utgår.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21083-alternativ-til-weighted-pull-ups/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rack chins burde jo være et greit alternativ, men jeg antar at det var det du mente med rack pulls så det utgår kanskje.

Ellers så er jo dette en ypperlig sjanse til å spise seg feit! Bare spør om du trenger noen råd på det feltet. Jeg er dreven.

Huk tak i ei 13 år gammel jente, de veier nesten ingenting

Ei slik på ryggen kunne vært en mulighet.

25-35kg manualer mellom bena tror jeg blir tungvindt, men jeg skal prøve, om plan #1 ikke lar seg gjøre.

Rack Chins virket heller ikke så dumt, men den ser ikke ut til å være så alt for snill med korsryggen?

Annonse

Takk for tips! Ble en sånn på meg og, lei av at Magnat ikke klarer kjøpe inn selv :D

De venter vel på at Eleiko skal komme med dipsbelte :)

Har forøvrig dette beltet selv og det fungerer helt fint. Gir ikke like mye støtte som et lærbelte, så for de som tar over 50 kg ekstravekt i dips eller chins er det kanskje ikke å anbefale, men opptil 30-40 kg går ihvertfall helt fint.

• 2 uker senere...
Kjøp deg ditt eget chinsbelte vel

Koster en hundrelapp fraktfritt herfra:

Buy Nsc Neoprene Dipping Belt For £12.95 - Discount Supplements ™

Fikk dette i posten idag, var utrolig kort kjetting så vil nok funke dårlig til bruk med vektskiver av normal størrelse. Får bruke kettlebells heller, gjør nok samme nytten!

Annonse

Fikk dette i posten idag, var utrolig kort kjetting så vil nok funke dårlig til bruk med vektskiver av normal størrelse. Får bruke kettlebells heller, gjør nok samme nytten!

Godt du sier ifra! Har vært et par sentere jeg har vært på som har samme problem som du nevner. 25kgs vektplatene krever litt lengde.

Det beste er å bruke skiver med "håndtak". Men du kan la være å tre det igjennom dobbelt, henger litt dårligere da, men funker likevel helt fint og da kan du bruke vanlige eleikoskiver.

De venter vel på at Eleiko skal komme med dipsbelte :)

Har forøvrig dette beltet selv og det fungerer helt fint. Gir ikke like mye støtte som et lærbelte, så for de som tar over 50 kg ekstravekt i dips eller chins er det kanskje ikke å anbefale, men opptil 30-40 kg går ihvertfall helt fint.

Det har de alt gjort :)

Eleiko Sport

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...