Gå til innhold

Indigo, knebøy og markløft


Indigo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du bøyer ca 5000 ganger bedre enn han andre der i hvertfall.

Mark ville eg engaga lats enda meir. Stanga drifter litt på en del reps. Og er meir fan av en meir nøytral nakke.

Part from that, tommel opp !

Haha, taktisk lurt å få med noen som tar halve knebøy med joggesko på i bakgrunnen :D

Tips for å få med lats mer? Skuldrene ned/bak? Og med nøytral nakke mener du å se mer ned? Har så sexy speilbilde, så litt distraherende...

Takk for feedback av dere begge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen bøy! Siden du kjører low-bar ville jeg kanskje ikke gått så langt ned. Du mister spenn i korsryggen i bunnen, det er rett og slett ganske få som kan gå dypt med lowbar. Selv ville jeg gått til litt under paralell, eller byttet til highbar og kjørt ATG.

Dette hørtes mystisk ut spør du meg.. Men så er jeg ikke så ubersmart heller.

Når det gjelder bøyen og marken til Indigo: Kan vi ikke heller kommentere han andre i bakgrunnen da??!!!! PLEASE :D

Nei, enig med ubertass. Det så generelt bra ut. Dog for lette vekter for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lowbar gir overkroppen en mer foroverlent stilling enn highbar, og krever dermed mer vinkel i hoftene enn highbar (som tillater en mer oppreist holdning). Dette vil i de fleste tilfeller si at det er lettere å holde korsryggen rett i highbar enn lowbar når man går like dypt.

Vet ikke helt om du er direkte uenig i dette eller om jeg bare ordla meg dårlig. Kom gjerne med motargumenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lowbar gir overkroppen en mer foroverlent stilling enn highbar, og krever dermed mer vinkel i hoftene enn highbar (som tillater en mer oppreist holdning). Dette vil i de fleste tilfeller si at det er lettere å holde korsryggen rett i highbar enn lowbar når man går like dypt.

Vet ikke helt om du er direkte uenig i dette eller om jeg bare ordla meg dårlig. Kom gjerne med motargumenter :)

Jeg er enig i det du sier her.

Så lenge en har en egnet fotplassering så vil en jo komme dypt nok med low-bar. Det kommer vel litt ann på målet med treningen, ettersom enkelte vil hevde at high-bar og dertil rettere rygg vil kunne gi mer direkte belastning på quads. Samtidig vil andre motsi det argumentet med at low-bar som regel vil være den teknikken en kan løfte mest i, og derfor er forrige argument ikke like relevant. Men det er vel en liten digresjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...