Gå til innhold

Hjelp! Bulket, men mistet 1,3 kg over to uker?

Anbefalte innlegg

Gjest GuJunPyo

Jeg får i meg 3000 kalorier daglig. Trener X-Size. Jeg 183 cm, jeg hadde gainet bulk på tre måneder og lagt på 3,5 kg. Intill idag hvor jeg fant ut at jeg mistet 1,3 kg over to uker.

Det betyr at jeg spiser for lite jeg vet det.

Men hvor mye er det jeg bør øke med for å gå opp i vekt?

Ifølge en person på et forum fikk jeg dette som svar "Judging by your weight loss you're in ~ 750kcal deficit with 3k calories a day. Try it and see if you gain weight in a week but I have a feeling you wont."

Er det sant at jeg må øke med så mye kalorier for å bulke? :o

Fortsetter under...

Det kan være daglige variasjoner. 1,3 kg variasjon nesten så lite at det ikke kan måles. Men, ja, hadde du vært i et solid kalorioverskudd, så hadde det vært overraskende om du hadde gått ned 1,3 kg.

Hvordan er styrken, da? Hvis den er økende, er det egentlig ingen grunn til å øke raskere i vekt enn du må.

Gjest GuJunPyo
Det kan være daglige variasjoner. 1,3 kg variasjon nesten så lite at det ikke kan måles. Men, ja, hadde du vært i et solid kalorioverskudd, så hadde det vært overraskende om du hadde gått ned 1,3 kg.

Hvordan er styrken, da? Hvis den er økende, er det egentlig ingen grunn til å øke raskere i vekt enn du må.

Nja, har økt 2,5 kg på benk i to uker, økt rundt 5-7,5 kg på knebøy, og 2,5 kg på markløft.

Gjest GuJunPyo
Ja(y)

HOLY SHIT! Jeg viste at noe var rart at jeg økte med 3000 kalorier, mens før i tiden da store broren min trente så måtte han spise 5 måltider med hamburgere hverdag + å en stor gainer shake for å øke med muskler noe som vil si at han minst fikk i seg 4000 kalorer.

Egentlig fikk jeg i meg rundt 3100-3200 kals daglig.

Therese, høres det bedre ut med

4 038

kcal hvor jeg har økt med 4 brødskiver og 70 gram med ris?

Tror du dette er nok for at jeg skal øke i vekt?

HOLY SHIT! Jeg viste at noe var rart at jeg økte med 3000 kalorier, mens før i tiden da store broren min trente så måtte han spise 5 måltider med hamburgere hverdag + å en stor gainer shake for å øke med muskler noe som vil si at han minst fikk i seg 4000 kalorer.

Egentlig fikk jeg i meg rundt 3100-3200 kals daglig.

Therese, høres det bedre ut med

4 038

kcal hvor jeg har økt med 4 brødskiver og 70 gram med ris?

Tror du dette er nok for at jeg skal øke i vekt?

Det er bare en måte å finne ut av det på :)

Personlig ville jeg ikke økt så mye med en gang - prøv med 500kcal et par uker og se an. Fortsetter du å gå ned/ikke øke i vekt er det bare å druse på med 500kcal til du øker

Annonse

Gjest GuJunPyo
Det er bare en måte å finne ut av det på :)

Personlig ville jeg ikke økt så mye med en gang - prøv med 500kcal et par uker og se an. Fortsetter du å gå ned/ikke øke i vekt er det bare å druse på med 500kcal til du øker

Jeg la til omtrent 500 kalorier, (fikk i meg 3063 kals før) og fikk

3 661

kcals,

Dette gjorde jeg ved å øke med fire brødskiver + en banan.

Er dette nok Therese?

Gjest GuJunPyo

Foresten på en etter tanke, så er jeg sikker på at det må være noe feil med vekt greia. Da jeg testa meg selv en timer etter jeg gjorde det idag, med fortsatt ingen mat fikk jeg plutselig at jeg var 73,7. Etter noen forsøk til, jeg var plutselig nede på 71,5 kg.

Det er klart noe galt, med den jævla vektgreia. Og jeg er 100% ved å se på speila at jeg har også gainet mer vekt. Jeg skal enten imorgen eller på Mandag kjøpe ny vekt for å sjekke hvor mye jeg veier egentlig.

hva med vanninnholdet i kroppen din? Vekten varierer jo ettersom hvor mye vann jeg har i kroppen. Så er jeg også kvinne da, og vekten varier etter hvor i syklusen jeg er i, men ville ikke forundret meg om dette også gjaldt litt deg og, altså vanninnhold.

Den ene dagen kan jeg veie 60, den andre kan jeg veie 61, den tredje kan jeg veie 58. Alt varier hos meg, så har lagt fra meg badevekta og måler istedet. Vurdert det?:)

Gjest GuJunPyo
hva med vanninnholdet i kroppen din? Vekten varierer jo ettersom hvor mye vann jeg har i kroppen. Så er jeg også kvinne da, og vekten varier etter hvor i syklusen jeg er i, men ville ikke forundret meg om dette også gjaldt litt deg og, altså vanninnhold.

Den ene dagen kan jeg veie 60, den andre kan jeg veie 61, den tredje kan jeg veie 58. Alt varier hos meg, så har lagt fra meg badevekta og måler istedet. Vurdert det?:)

Hmm, ja. Men med hva og hvordan er det man måler?

Ifølge en person på et forum fikk jeg dette som svar "Judging by your weight loss you're in ~ 750kcal deficit with 3k calories a day. Try it and see if you gain weight in a week but I have a feeling you wont."

Er det sant at jeg må øke med så mye kalorier for å bulke? :o

Det er sant at du bør spise mye for å bli stor og sterk. Hvor mye veier du nå?

Jeg bulket i høst med ca. 4500-6000 kcal for dagen. Da gikk jeg opp ca. 14 kg fra august til desember. På samme tid gikk knebøyen opp nesten 50 kg.

Det spørs helt hvor sterk og stor du vil bli, men jeg mener at at du bør ligge deg på rett over 4000 kcal per dag. Det vil gi en økning på ca 2 kg i måneden hvis du ikke er så tung allerede.

Hvis du virkelig vil bli sterk så vil jeg anbefale GOMAD (Gallon Of Milk A Day), det har jeg hatt gode resultater med.

Gjest GuJunPyo
Det er sant at du bør spise mye for å bli stor og sterk. Hvor mye veier du nå?

Jeg bulket i høst med ca. 4500-6000 kcal for dagen. Da gikk jeg opp ca. 14 kg fra august til desember. På samme tid gikk knebøyen opp nesten 50 kg.

Det spørs helt hvor sterk og stor du vil bli, men jeg mener at at du bør ligge deg på rett over 4000 kcal per dag. Det vil gi en økning på ca 2 kg i måneden hvis du ikke er så tung allerede.

Hvis du virkelig vil bli sterk så vil jeg anbefale GOMAD (Gallon Of Milk A Day), det har jeg hatt gode resultater med.

WOW! Målet mitt er å få maksimal muskelvekst og så cutte. Har lest at 500 kalori overskudd er tingen. Det er jo tilogmed folk som har ordentlig utdanning innen trening og kosthold som fjeldmann som anbefaler mindre (rundt 200) for muskelvekst.

Så jeg tror det er nok! Jeg veide 73,5 kg for to uker siden, så nå regner jeg med at jeg er rundt 74 kg +.

Therese : Må jo nesten være noe galt med den når det ene sekundet så står det 73,7 kg, så når jeg prøver noen sekunder etter så er jeg på 72,5, så etter et forsøk til er jeg nede 71,2. Det er vell umulig å gå såpass ned i vekt i bare sekunder.

takk for rådene Therese, skal prøve å sjekke med batteri og justeringer nå!

Annonse

Ta et målebånd, mål biceps, bryst, lår, legger og midje (vet ikke helt om det er kvinne greie det med midjen).. Også måler du ca. 1 gang i mnd og ser om det går den rette vei:) Alt etter hva målet ditt er. Og du vil jo bli større, så da skal jo målene øke ;)

Gjest GuJunPyo
Ta et målebånd, mål biceps, bryst, lår, legger og midje (vet ikke helt om det er kvinne greie det med midjen).. Også måler du ca. 1 gang i mnd og ser om det går den rette vei:) Alt etter hva målet ditt er. Og du vil jo bli større, så da skal jo målene øke ;)
Nice, skal jeg begynne å gjøre :D

Du stresser noe utrolig med dette her, jeg går ned i vekt bare av å lese trådene dine. Spis dine 3000 kalorier, går du ikke opp i vekt en uke, spis 300-400 kalorier mer, går du ikke opp den uken, spis 300-400 kalorier mer. Du lager et problem ut av ingenting. Kosthold er flytende, dvs du kan ikke spise den samme mengden konstant og forvente samme resultater. Kroppen forandrer seg, utsettes for forskjellige belastninger som du må reagere på. Adapt and overcome.

Du må også slutte å fokusere så mye på vekten. På samme måte som vi fortelle de som vil slanke seg til å slutte å se på vekten hele tiden så må du gjøre det samme. Bruk andre metoder til å få oversikt over framgangen din. Ting som styrke, fettprosent, kroppsmål vil være gode indikatorer for hva som skjer. KOMBINERT med vekten din så vil dette fortelle deg alt. Men vekten alene er en dårlig måte å definere resultater på.

Gjest GuJunPyo
Du stresser noe utrolig med dette her, jeg går ned i vekt bare av å lese trådene dine. Spis dine 3000 kalorier, går du ikke opp i vekt en uke, spis 300-400 kalorier mer, går du ikke opp den uken, spis 300-400 kalorier mer. Du lager et problem ut av ingenting. Kosthold er flytende, dvs du kan ikke spise den samme mengden konstant og forvente samme resultater. Kroppen forandrer seg, utsettes for forskjellige belastninger som du må reagere på. Adapt and overcome.

Du må også slutte å fokusere så mye på vekten. På samme måte som vi fortelle de som vil slanke seg til å slutte å se på vekten hele tiden så må du gjøre det samme. Bruk andre metoder til å få oversikt over framgangen din. Ting som styrke, fettprosent, kroppsmål vil være gode indikatorer for hva som skjer. KOMBINERT med vekten din så vil dette fortelle deg alt. Men vekten alene er en dårlig måte å definere resultater på.

Ja,ja. Har bestemt for å spise 3000 kalorier en liten stund til.

Men jeg har ikke fokusert så mye på vekt idag, var den første gangen på to uker jeg så på vekta. :p

Gjest GuJunPyo

Men ja, skal slutte å se på vekta. Blir jo bare anderledes grunna f.eks vannvekt i kroppen enda f.eks så man får aldri et riktig svar hvor man ligger jeg tar og begynner med å måle en gang i uka med målebånd isteden og på styrken for å se om jeg går riktig eller ikke. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...