Gå til innhold

Tilbakemelding på mark og bøy


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Generelt så mener jeg det så bra ut, og enig med tassen :)

Du har det generelt litt travelt på det 8x100kg settet, og noen repper så skynder du deg litt gjennom setupen til løftet. Prøv å gjør hver rep til å være like omstendig som en max-rep (1RM). Og: begynn med stanga på bakken, ikke løft den fra stativet!!!!#())#/=(#.. Om det er noe du kan vinne på å unngå fremtidige skader så vil det være det. Å gå bakover med 100kg i hendene er ikke ufarlig :) Når du eventuelt skal løfte med høyere intensitet, færre repper og høyere vekt, så ville jeg også investert i et godt belte. Et som er tykt hele veien rundt, og ikke et slikt mykt jente-belte om du skjønner.

Ellers så var du meeeeget sterk syns jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også du kan sette deg litt mer "bakpå" på hver repetisjon. Du må løfte stangen rundt knærne dine på hver rep. Det er bortkastet energi :D I tillegg kan du godt låse helt ut på toppen, på et par av repetisjonene på 100 kg stopper du før du er helt utrettet.

Bryst frem og skuldre bak, både i utgangsposisjonen og i lockout

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er siste settet av 4x4-økten i dag. Målet var 115, men på grunn av veldig dårlig form og motivasjon måtte jeg justere til 110. Forsøkte å fokusere på å unngå sprett og spenne baken på toppen. Uheldig vinkling av video, men hvis du ser noe, please hollar.

http://www.youtube.com/watch?v=SM5na-qAmeo

Som du sier var det en vanskelig vinkel å si så mye fornuftig. Så ut som en liten tendens til at rompa kom opp først og dermed skapte en liten uheldig bøy i korsryggen. Men nå var vell tettet tett opp mot maks for reps? Det KAN også komme av at stanga vandrer litt unna senterlinjen og at du dermed må løfte den "mot deg". Men uansett så er 4x4 på 110 en kjempebra prestasjon! Det er veldig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du sier var det en vanskelig vinkel å si så mye fornuftig. Så ut som en liten tendens til at rompa kom opp først og dermed skapte en liten uheldig bøy i korsryggen. Men nå var vell tettet tett opp mot maks for reps? Det KAN også komme av at stanga vandrer litt unna senterlinjen og at du dermed må løfte den "mot deg". Men uansett så er 4x4 på 110 en kjempebra prestasjon! Det er veldig bra!

Tror du har rett. Må bare skjerpe der, selv når jeg blir sliten.

Er ikke mye fornøyd med 4x110 i sin enkelhet, skal få slengt ut noe fra en god økt en dag ;) Men over fire sett er jeg passe happy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På knebøyen ser det ut til at du slipper "spennet" i bunn,du tipper fremover og du krummer korsryggen.Ta deg litt mer tid på vei ned og ikke slipp det spennet.if u know what i mean..Det er tungt,men man fokuserer mye mer på teknikk og blir var over tyngdepunkt o.l

Og spenn ryggen din slik at brystet kommer mer opp/frem,og albuer frem.

+ Press knær ut!

Ellers må eg skryta av at du e sterk! go girl:) Men teknikk før mer vekter:)Eg har brukt laaang tid på å få til teknikken(som enda ikke er helt optimal,men når man først får det til -jada skal man se vekter etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takker for tilbakemelding. Førstepri på bøy er alltid knærne utover. Ang. spenn i rygg har du nok rett. Når det gjelder vekter tror jeg ikke det er stort poeng i gå mye lengre ned, har allerede lesset av ganske mye da jeg begynte å kjøre dypere. Jeg mener ihvertfall at det er mye rom for teknikkregulering når man ligger på en vekt hvor 8 reps under 90 grader går bra.

Du har mer enn god nok dybde på bøyen, så du må gjerne kutte 5-10 cm på dybden for å holde deg tight gjennom hele løftet. Da reduserer du skaderisiko på rygg, og du kan trolig bruke tyngre vekter. Du aktiverer de musklene som skal aktiveres i knebøy så lenge du går ned til parallelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...