Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Prøvde å ta markløft nå...jaaaoooch....! Vondt sa du...lynsmerte nedover hele låret,.nedre rygg og rumpe...:o Hva i he?

Hva er dette da..:( Hva skal jeg trene i stedet for? Det låser seg på vei opp liksom..får nesten ikke til å løfte med spenn i rumpa og lårene...d blir drit vondt...typ slik jeg hadde ved bekkenløsning..:/

Fortsetter under...

Ingen som kan komme med noe?:( Jeg hadde bekkenløsning ved begge sv.skap men har ikke slitt med d etter sv.skapene nå..plutselig kom det tilbake i dag:O Nå sitter jeg med full bekkenløsningssmerter i rumpe,hofter liksom og greier nesten ikke å bøye meg fremover å ta opp noe på gulvet uten at d kjennes ut som jeg skal deles på midten...:/ Synes det er rrt at jeg plutselig skal få vondt? !

Prøv denne

Derfor er hoftemobilitet viktig for deg som trener - Fitnessbloggen

Mistenker gluteus medius/piriformis som synderen - klassisk

okei..aner ikke jeg:/ pleier å gjøre sånne dynamisk tøyeøvelser jeg fant av Børge fagerli og Eirik sandvik...men om jeg ikke gjør bra nok tøying kanskje..er liksom der halebenet er d er vondest og føles som det er der smertens kommer fra når jeg trykker der for da mister jeg helt kontroll over hofta liksom..

Det stråler ut på sidene av hofta..så nedover i rumpa og på sidene av lårene..typisk bekkenløsning..men må være nye som har skjedd under markløft mener jeg ,siden jeg ikke greier å løfte mer enn halvparten av det jeg pleier uten at smertene kom..og nå er jeg helt ødelagt i nedre del av rygg og rumpe:/

Kan det være prolaps? Etter at jeg fikk prolaps har ikke jeg sjangs til å løfte mark eller bøy, men nå skal det sies at jeg ikke klarer å sette meg i senga uten å få mannlige tårer heller da.

Jaiks..håper ikke det..jeg har bekkkenløsning liksom..fra svangerskapene..men det har ikke vært vondt på et år..men nå føles det akkurat som da jeg hadde værste bekkenløsninga:/ Er litt skriv i naken ,dvs ene rumpeball er lavere enn den andre ,dvs hoftene er litt skeive..skulle vært hos noen å gjort noe med det men...må vel sjekke d ut nå..kn jo ikke gå sånn som dette. ..jeg greier ikke å sitte,legge meg ned uten at det føles som knivet inni bedre rygg og rumpe :/

Annonse

Ingen som kan komme med noe?:( Jeg hadde bekkenløsning ved begge sv.skap men har ikke slitt med d etter sv.skapene nå..plutselig kom det tilbake i dag:O Nå sitter jeg med full bekkenløsningssmerter i rumpe,hofter liksom og greier nesten ikke å bøye meg fremover å ta opp noe på gulvet uten at d kjennes ut som jeg skal deles på midten...:/ Synes det er rrt at jeg plutselig skal få vondt? !

Og jeg har selvfølgelig bekkenløsning fra to svangerskap med dette evt.--s¨å nå lurer jeg på..hva gjør jeg? Hva trener jeg? Vil jo trene men får jo ikke til å sette meg ned på sofaen uten å nesten begynne å grine fordi det river så sykt bak i nedre rygg/hofte/rumpe:( Smertene kommer mer frem når jeg presser rumpa ut,som for eksempel ved mark og knebøy....og når jeg bøyer meg ,setter meg,..ja beveger meg i det hele tatt:(

Litt hjelp? Kan slyngetrening være et alternativ?Hvilke øvelser,tøy øvelser osv ?

Synes dette er helt katastrofe at jeg ikke får til å trene som normalt:(

Tar meg friheten og slår sammen trådene dine litt jeg. Synes IKKE dette høres som piriformissyndrom. Piriformissyndrom går ut på at en muskel dypt i setet er veldig stram, noe som gir dårlig plassforhold for isjiasnerven og strålesmerter ned i benet, sammen med smerter dypt i setet. Smertene er dog sjeldent så intense setet som det du beskriver. Sånn ut av det blå virker det som om du kan ha fått deg en låsning i bekkenet, det vil gi samme smerter som ved bekkenløsning - så om smertene er like er det mye mulig det er der problemet sitter. Ellers kan det som nevnt over meget godt være et prolaps eller en skivebukning. Jeg kan gi deg ting du bør jobbe med for alle de ulike diagnosene, men det blir skudd i blinde og grenser litt mot uforsvarlig når det er såpass vondt som det virker at du har det. En bekkenlåsning er som regel grei å ordne opp for en manuellterapeut, kiropraktor eller naprapat. Synes uansett dette er noe du burde få sjekket ut hos en fagperson så du kan få rett behandling og bli (fortest mulig) bra igjen så du kan trene skikkelig snart.

Tar meg friheten og slår sammen trådene dine litt jeg. Synes IKKE dette høres som piriformissyndrom. Piriformissyndrom går ut på at en muskel dypt i setet er veldig stram, noe som gir dårlig plassforhold for isjiasnerven og strålesmerter ned i benet, sammen med smerter dypt i setet. Smertene er dog sjeldent så intense setet som det du beskriver. Sånn ut av det blå virker det som om du kan ha fått deg en låsning i bekkenet, det vil gi samme smerter som ved bekkenløsning - så om smertene er like er det mye mulig det er der problemet sitter. Ellers kan det som nevnt over meget godt være et prolaps eller en skivebukning. Jeg kan gi deg ting du bør jobbe med for alle de ulike diagnosene, men det blir skudd i blinde og grenser litt mot uforsvarlig når det er såpass vondt som det virker at du har det. En bekkenlåsning er som regel grei å ordne opp for en manuellterapeut, kiropraktor eller naprapat. Synes uansett dette er noe du burde få sjekket ut hos en fagperson så du kan få rett behandling og bli (fortest mulig) bra igjen så du kan trene skikkelig snart.
Tusen takk for svar!

I dag har jeg ikke like vondt:) Men kjenner at den plutselige lynsmerten kommer ved enkelte bevegelser liksom...og for eksempel hvis jeg bøyer meg fremover,setter meg ned..det hjelper å stramme rumpa når jeg gjør slike ting,da blir smerten mindre...hvorfor?:p

Skal sies at bekkenlåsning har jeg fått konstantert da jeg gikk gravid..så kanskje det er mere det ja...

Får ta en tur til legen kanskje:)

Bekkenproblematikk kan bedres ved å aktivere setemuskulaturen da den kan hjelpe til med å holde ting på plass, men er ikke alltid. Kan også være at du kontrollerer korsryggen bedre når du strammer rumpa, så kan ikke tyde det helt sikkert.

Jeg ville droppa legen og heller kommet meg rett til fysio/kiro/MT/naprapat, legen gjør ikke annet enn å gi deg betennelsesdempende og evt henvise deg til MR..

Bekkenproblematikk kan bedres ved å aktivere setemuskulaturen da den kan hjelpe til med å holde ting på plass, men er ikke alltid. Kan også være at du kontrollerer korsryggen bedre når du strammer rumpa, så kan ikke tyde det helt sikkert.

Jeg ville droppa legen og heller kommet meg rett til fysio/kiro/MT/naprapat, legen gjør ikke annet enn å gi deg betennelsesdempende og evt henvise deg til MR..

Lege henviser jo til graits fysio hvis det er svangerskapet som er skyld i dette:)
Lege henviser jo til graits fysio hvis det er svangerskapet som er skyld i dette:)

Det er litt kranglete regler på det der, men om han skriver diagnosen "bekkenløsning ed gangvansker" har du rett på gratis fysioterapi ja. Nå vet jeg ikke hvor lenge det er siden svangerskapet ditt, men om legen er litt samarbeidsvillig kan det hende du får det til. På mitt institutt er ventelistene uansett så lange at jeg anbefaler folk å gå utenom helfo-ordningen, men om ting er bedre hos deg kan det fort være noen kroner å spare :)

Ja,venting er noe annet..da for jeg nok bare direkte til en fysio eller. ..kiro? Hva anbefales her? Sist fikk jeg beskjed om låsning og at jeg var genrerellt skeiv i ræva:P altså rumpa er lavere/høyere på en side..hva d nå betyr....

Annonse

Yeah jeg veit hva du snakker om as...starter typ bak ovenfor kneet og rocker gjennom hamstring og opp i rompa, right?

Jeg er ikke helt sikker på hvorfor det kommer...men jeg kjenner det av og til jeg og under markløft, men med litt egenmassasje og "risting" på hamstringen pleier det å løse seg..Kommer kun på venstre bein..og jeg mistenker at det kan være en litt gira muskel som må kjeftes litt på :p

Yeah jeg veit hva du snakker om as...starter typ bak ovenfor kneet og rocker gjennom hamstring og opp i rompa, right?

Jeg er ikke helt sikker på hvorfor det kommer...men jeg kjenner det av og til jeg og under markløft, men med litt egenmassasje og "risting" på hamstringen pleier det å løse seg..Kommer kun på venstre bein..og jeg mistenker at det kan være en litt gira muskel som må kjeftes litt på :p

Det går så frem og tilbake hos meg..men jeg har d du sier pluss en voldsom smerte i nedre delen av ryggen som strekker seg som et belte rundt hele veien rundt og nedi skambenet liksom...men mest bak d er vondt hos meg nå...altså der man får to smilefjes på ryggen nederst ...

Så prøver jeg på mark kommer den lynsmerta nedover hele veien helt ned til leggen noen ganger faktisk...og kjennes som jeg knekkes på midten i ryggen og jeg mister kontroll over nervesystemet mitt nesten,så vondt er det:sorry:.

I går hadde jeg nesten ikke vondt..i dag er d vondt selv ved sittestillende liksom..ulmer liksom..akkurat som om at d er nerver som ligger i klem..jeg aner ikke hva dette er jeg men..må vel komme meg til noen behandling av noe slag..aner bare ikkehva..:/

Det går så frem og tilbake hos meg..men jeg har d du sier pluss en voldsom smerte i nedre delen av ryggen som strekker seg som et belte rundt hele veien rundt og nedi skambenet liksom...men mest bak d er vondt hos meg nå...altså der man får to smilefjes på ryggen nederst ...

Så prøver jeg på mark kommer den lynsmerta nedover hele veien helt ned til leggen noen ganger faktisk...og kjennes som jeg knekkes på midten i ryggen og jeg mister kontroll over nervesystemet mitt nesten,så vondt er det:sorry:.

I går hadde jeg nesten ikke vondt..i dag er d vondt selv ved sittestillende liksom..ulmer liksom..akkurat som om at d er nerver som ligger i klem..jeg aner ikke hva dette er jeg men..må vel komme meg til noen behandling av noe slag..aner bare ikkehva..:/

La meg anbefale massasje i setemuskelaturen..det kan hende det er så enkelt at du er fryktelig stiv øverst i rompa, noe som påvirker korsryggen. Det har vært tider hvor jeg knapt har kunne stå oppreist pga stølhet i korsrygg som påvirker nerver..litt albue til setemuskelaturen og problemet forsvinner.

La meg anbefale massasje i setemuskelaturen..det kan hende det er så enkelt at du er fryktelig stiv øverst i rompa, noe som påvirker korsryggen. Det har vært tider hvor jeg knapt har kunne stå oppreist pga stølhet i korsrygg som påvirker nerver..litt albue til setemuskelaturen og problemet forsvinner.
Ja har drevet å knadd og smørt med muskelgel ,men synes ikke det hjelper noe...blir så jævlig deppa av å ikke kunne trene ordentlig og:/ Synes det kjennes veldig ut som en utglidning,altså,bekkenløsning er jo omtrendt som en prolaps,d løsner jo inni der...føles veldig ut som slik jeg hadde ved svangerskapene..men men..jeg får høre med en fysio da eller noe om det ikke blir bedre om noen dager med avslapping og massasje osv. Men takk for tips,hjelp osv. :)
men mest bak d er vondt hos meg nå...altså der man får to smilefjes på ryggen nederst ...

Regner med du mener smilehull? ;)

Uansett: dette høres ikke ut som piriformissyndrom, ikke ut som støl muskulatur, ikke ut som piss og ræl - det høres ut som en bekkenlåsning/-løsning og det er det (til nød et prolaps). Om du er skikkelig plaget og blir trist og lei (og sånn høres det ut) er det bare dumt å ikke dra til behandling da sjansen er veldig stor for at du er veldig mye bedre allerede etter første behandling. Jeg ville foretrukket en manuellterapeut, kiropraktor eller naprapat i denne situasjonen, hva du velger er nok ikke så nøye. Du trenger ikke henvisning, så ring litt rundt og velg det du får time hos først. Der du lokaliserer smertene klinker du bullseye midt i bekkenleddene dine, smertebeskrivelsen din er skamtypisk for bekkenplager og du har bekkenplager fra før å sammenlikne med som du selv sier det ligner på. Det kan selvfølgelig være tilfeldig, men jeg hadde satt pengene mine på at det er bekkenleddene dine som krangler- og Occam og barberkniven hans er enige med meg.

Du kan selvfølgelig vente og ha det jævlig mens du ser om det går over, men det er ganske idiotisk.

Regner med du mener smilehull? ;)

Uansett: dette høres ikke ut som piriformissyndrom, ikke ut som støl muskulatur, ikke ut som piss og ræl - det høres ut som en bekkenlåsning/-løsning og det er det (til nød et prolaps). Om du er skikkelig plaget og blir trist og lei (og sånn høres det ut) er det bare dumt å ikke dra til behandling da sjansen er veldig stor for at du er veldig mye bedre allerede etter første behandling. Jeg ville foretrukket en manuellterapeut, kiropraktor eller naprapat i denne situasjonen, hva du velger er nok ikke så nøye. Du trenger ikke henvisning, så ring litt rundt og velg det du får time hos først. Der du lokaliserer smertene klinker du bullseye midt i bekkenleddene dine, smertebeskrivelsen din er skamtypisk for bekkenplager og du har bekkenplager fra før å sammenlikne med som du selv sier det ligner på. Det kan selvfølgelig være tilfeldig, men jeg hadde satt pengene mine på at det er bekkenleddene dine som krangler- og Occam og barberkniven hans er enige med meg.

Du kan selvfølgelig vente og ha det jævlig mens du ser om det går over, men det er ganske idiotisk.

Ja smilehull ja,ehhehe:)

Okei,manuellterapeut,kirpraktor eller naprapat skal jeg se etter:)Nei,jeg tenker ikke å vente på at ting blir bra,jeg bare har ikke mulighet når som helst å dra på behandling,så jeg må som du sier se d an hvem jeg får time hos som passer best,inntil da må jeg jo bare gjøre det beste ut av det. Men til behandling må jeg jo tydeligvis,for slik kan jeg ikke ha det.

Liten oppdate:)

Vært hos kiropraktor,det er en låsning,så har løsnet og knekkt litt i dag..så nå føles ting egentlig en del ømmere,men det er vel vanlig..skal dit igjen på torsdag...

Jeg glemte å spørre om jeg faktisk kan trene...og hvor mange behandlinger jeg må ha egentlig..d er jo ganske dyrt...:o

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...