Gå til innhold

JR-EM 2013, Praha


Nicolai Hildre

Anbefalte innlegg

I morgen 9. april begynner årets junior EM, det går av stabelen i Tsjekkia - nærmere bestemt Praha.

Utøverne som skal representere Norge er som følger:

Lillan Haaland -63kg

Marte Elverum -72kg

Inger Johanne Ruud -84kg

Espen Andreas Rødsjå -83kg

André Midtby -93kg

Julian Lysvand -93kg

Joachim Lindseth -105kg

Sindre Østerås -105kg

Niklas Zellin +120kg

Med dem følger også Halvmetern som skal dokumentere det hele.

Påmeldingslister:

Damer GOODLIFT | Nominations

Menn GOODLIFT | Nominations

Tidsskjema:

http://www.europowerlifting.org/fileadmin/epf/data/FINAL_TIMETABLE.pdf

Stream:

GOODLIFT | Live!

Junior-EM i styrkeløft har startet - Fitnessbloggen

Ønsker samtlige utøvere lykke til!

RTEmagicC_epf.jpg.jpgej-2013.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillan Haaland tok bronse i sitt første internasjonale mesterskap med 430kg totalt, 30kg pers, norgesrekorder og WEC-kvalifisering - alt som førsteårs junior! Utrolig bra!

Referat med bilder: http://styrkeloft.no/nyheter/arkiv/2230-referat-dag1-junior-em-2013

I morgen løfter Marte Elverum og Inger Johanne Ruud klokken 10.00. Begge er storfavoritter, så dette blir absolutt verdt å følge med på. Klokken 18.00 samme dag løfter Espen Andres Rødsjå. Link er som vanlig GOODLIFT LIVE SCORESHEET.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ARGH, aktivitetsnivået i denne tråden dreper meg litt.

Anyway, konge løfting av Lillian Haaland i dag! Hadde vel 7.5 kg + inne i markløft i dag! Gratulerer meg vel gjennomført første mesterskap! VM-krav og alt! Helt konge! Gleder meg til Elverum i morra!

Hadde håpet noe større aktivitet, ja :p

Lillan leverte helt rått. 9 av 9 godkjente løft i sin internasjonale debut som førsteårs junior, og med kilovis inne i samtlige øvelser. Hun er kvalifisert til JRVM også, så tall oppimot 450 med samme treff som i dag tror jeg ikke er utenkelig når det går av stabelen i USA i starten av september. Helt rå jente med et helt utrolig talent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle gleder seg vel til Marte Elverum i morgen...!

Hun burde selvfølgelig vært hypet som toppsak på bloggen.

;)

Utvilsomt. eirich, do your thang.

Marte har virket i storform i det siste, og satte 225kg i knebøy på landslagssamling for noe som vel blir 3 uker siden om jeg ikke tar helt feil. Veldig spennende med andre ord.

Inger Johanne er milelangt foran andremann(kvinne) på rankingen, og har også virket sharp på trening så jeg tror nok at med full klaff her også at 560kg eller mer står for fall.

Jeg benker meg i alle fall foran laptopen på lesesalen klokken 10.00 i morgen - det er det lite tvil om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester

Det er bare å glede seg! Skal ordne med dekning for jentene, er bare så sinnsykt opptatt om dagen så kan ikke love at det er klart umiddelbart etter de har løftet, men spalteplass skal våre kvinnelige maskiner absolutt få :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke full klaff for jentene i knebøyen i dag, men allikevel gull og sølv. Marte fikk ett av tre løft godkjent på 215 kg og Inger Johanne ett godkjent løft på 210kg. De har på tross av dette fortsatt svært gode muligheter for gull. Tenker vi ser revansjelystne jenter i benk og mark!

Linken er fortsatt GOODLIFT LIVE SCORESHEET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Marte har ikke helt dagen i benk..

Hun hadde dessverre ikke det. Med en nylig innsydd super katana ble det noe problematisk med løftebanen så det ut som, men det var fryktelig nære på sisteløftet!

Marte blir stående uten resultat totalt, men har fra før gull i knebøy og er gullkanditat i markløft - dette kan fortsatt ende godt! Inger Johanne tok sin andre medalje for dagen med gull i benkpress, og er fortsatt kandidat til å ta gull totalt.

Markløft begynner om 17 minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo kjedelig at benken gikk åt skogen for Marte...

Surt, surt, surt...

:(

Hun kunne faktisk cruiset inn til EM gull - men valgte altså å være ambisiøs og presse seg selv. For tøft denne gang, men

det er slik vinnere skaper seg selv. Det kommer mesterskap etter dette.

Heldigvis!

:)

Med den innsydde skjorta var hun nødt til å gå så høyt for å få stanga ned i det hele tatt. Veldig leit at hun havner uten resultat, men regner med vi får se revansje både i Russland i juni og USA i august/september! :) Pluss et gull i markløft nå i EM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...