Gå til innhold

Hva spiser dere FØR og ETTER trening. Og hvorfor?


Bjørken

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kommer an på om det er i helgene eller i hverdagen.

Før trening: I helgen blir treningen på formiddagen, enten etter frokost, eller lunsj. Da spiser jeg tre-fire skiver litt under 2 timer før, sammen med vann, melk og te (te og melk kun til frokost). I hverdagen blir det ca 2 timer etter en god middag, og rett før trening tar jeg en brødskive og en frukt.

Under trening drikker jeg vann.

Hvis det er veldig hard trening som varer lenge, spiser jeg litt nøtteblanding (med tørket frukt og rosiner bla.), og så drikker jeg powerade også.

Rett etter en hard trening tar jeg en banan (og litt mer nøtteblanding) før dusjen.

Har ikke treningen vært så hard, venter jeg med skikkelig mat til jeg komme hjem, og tar da enten middag eller noen brødskiver. En banan eller eple blir det nok i bilen uansett..

Bruker ikkenoe proteinshake eller noe sånt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For øyeblikket er jeg veldig dårlig på hva jeg spiser før trening, men trener som regel fastende nå etter at jeg begynte med periodisk faste.

Etter trening er det som regel min elske sjokolademelk etterfulgt av et proteinrikt måltid en liten stund etterpå:thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser etter PF, men henger meg på likevel ;) trener stort sett 1-2 timer etter middag (bestående av kjøtt, fisk, kylling, grønnsaker + cc eller kesam. Da passer det nemlig perfekt å spise kvelds relativt kjapt etter at jeg har kommet hjem. Inntar da en matdose med blanding av proteiner og karbohydrater (og litt fett). Eksempler kan være:

- omelett og frukt, blanding av (cottage cheese, skyr naturell, kesam naturell, banan, sukrin), fiberrik-knekkebrød med cc og banan, kokte egg, en boks kesam med litt fun light-saft i, havregrøt med cc på, rester fra middagen og/eller proteinshake (myoprotein med moccasmak eller whey cooler med peachsmak)

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Før: Hvis jeg trener fastende er det BCAA + kaffe, trener jeg utpå dagen tar jeg en proteinshake (20-30 gram) + et par riskaker med lavkalori syltetøy på.

Etter: På fastende mage blir det mer BCAA, er det etter 1 måltid blir det 20g protein + bcaa, og et måltid med kjøtt, grønnsaker og fullkornspasta/ris - evt. skyr/mager kesam :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar en proteinshake rett etter trening, så blir det som regel en ordentlig middag noen timer senere :)

før trening blir det som regel ett par brødskiver, og noen ganger spiser jeg middag ett par timer før jeg trener...:)

Ett par brødskiver holder ikke. Må skjerpe deg, har du tenkt å ha fremgang i treningen med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett par brødskiver holder ikke. Må skjerpe deg, har du tenkt å ha fremgang i treningen med det?

Har energi nok til 1 time styrke og 1 time cardio, dessuten spiser jeg bra etter trening, og tidligere på dagen...så de 2 brødskivene får du ikke tatt fra meg ;)

Har gått ned fra +120 kg til 85 kg ved å følge denne planen, så jeg føler jeg har hatt fremgang, takk ;)

Edit: Og ikke skal jeg bli verdens sterkeste, og ikke skal jeg bli bodybuilder heller...jeg trener for å holde meg i form og for å yte best i idretten min.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har energi nok til 1 time styrke og 1 time cardio, dessuten spiser jeg bra etter trening, og tidligere på dagen...så de 2 brødskivene får du ikke tatt fra meg ;)

Har gått ned fra +120 kg til 85 kg ved å følge denne planen, så jeg føler jeg har hatt fremgang, takk ;)

Energi har du kanskje, men har kroppen tilgang til protein? Nei. Alle kan klare å gå ned 35kg, selv med å bare spise sjokolade. Forskjellen på om man spiser rett og ikke rett er at du mister mer fett, mindre muskler når man spiser rett - mer muskler, mindre fett når man spiser feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har beholdt stort sett all styrken, så jeg kommer til å følge opplegget mitt...

Dessuten vet du ikke hva jeg spiser før de 2 brødskivene, så kritikken din tar jeg med knusende ro :)

Man må lære seg å ta i mot kritikk uten å gå i forsvarsposisjon. Vil du ha best resultat mulig, spiser du noe annet enn 2 brødskiver. Men det vil du tydeligvis ikke, derfor spiser du brødskiver heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må lære seg å ta i mot kritikk uten å gå i forsvarsposisjon. Vil du ha best resultat mulig, spiser du noe annet enn 2 brødskiver. Men det vil du tydeligvis ikke, derfor spiser du brødskiver heller.

Helt greit at du kommer med konstruktiv kritikk, men du vet ikke hvordan kostholdet mitt ser ut resten av dagen......tenk om jeg spiser ett tonn med proteiner tidligere på dagen, men vil ha de 2 brødskivene før trening for å få litt ekstra energi?

Men nå legger vi diskusjonen død, takk for innputten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsåvidt. Men man, inkl meg selv, tar jo tilskudd for å yte litt ekstra på trening, som igjen forplanter seg videre til neste trening, osv. Så selv om det viktigste er det generelle matinntaket over tid, tar man jo da altså tilskudd for å yte ekstra. Etter å ha lest gjennom innleggene på tråden, så bruker jo 99% tilskudd. Så jeg lurer bare på om noen er såpass godt strukturerte i matveien at de har tilnærmet like god fremgang uten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...