Gå til innhold

Rygg og markløft


Maethor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er selv litt svai i ryggen, men for meg hjelper det å tøye hamstrings før jeg løfter. Da føler jeg ryggen blir litt rettere også.

Jeg løfter ikke mer en 70 kg, men har gått litt ned på vektene igjen mtp ryggen og for å perfeksjonere teknikken før jeg kjører på med mer vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På videoen starter du jo egentlig ganske så rett. Vet ikke om det er videoen som det er noe rart med, men du går litt raskt ned ser det ut som, med tanke på ryggen sin del så er det viktig å kontrollere :) Men syntes ikke det var dårlig utført, men det ligger nok i at du er stiv i hamstrings, som regel så er det der problemet ligger. men jo mer du får rompa ned jo mer bevegelig blir du. Det er samme poenget her som ellers i livet, ikke løft med ryggen, løft med beina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut men ha hofta lenger ned i startposisjon. Dette blir nesten strake markløft.

Det gjelder bare å ha full fokus på oppspenning for å holde ryggen og det ser det ut som du klarte bra her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 1 måned senere...

Må bare ta opp en liten ting før jeg legger denne tråden til side. Jeg har perioder, sånn som nå, hvor brystryggen er veldig stram og da klarer jeg ikke å spenne ryggen selv nesten uten vekt (ryggen krummer seg litt). Har ikke prøvd med belte enda, er ikke sikker på om det ville hjelpe?

Bør jeg i disse perioder kutte ut markløft? Bytte med ettbeinsmark + planke, eller noen andre øvelser? Vil jo ikke ødlegge ryggen mer enn den allerede er. Bare litt trist å kutte ENDA en øvelse.

Men hjalp å komme dypere ned på oppspenning av ryggen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, det skal jeg teste. Er litt vel gira på å få det her til så kommer vel til å teste i dag eller i morgen :p Tøying av hamstrings, skuldre, brystrygg så lang det er mulig, squat to stand med og uten mobilisering av brystrygg. For se effekten av det, hvis ikke må jeg nok ta en tur å få løst opp ryggen.

Venter egentlig på en diagnose, men skal tenke på det med naprapat. Bør kanskje vente til jeg ikke er så støl i ryggen :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, det skal jeg teste. Er litt vel gira på å få det her til så kommer vel til å teste i dag eller i morgen :p Tøying av hamstrings, skuldre, brystrygg så lang det er mulig, squat to stand med og uten mobilisering av brystrygg. For se effekten av det, hvis ikke må jeg nok ta en tur å få løst opp ryggen.

Venter egentlig på en diagnose, men skal tenke på det med naprapat. Bør kanskje vente til jeg ikke er så støl i ryggen :p

Skjønner ikke helt hvordan stram brystrygg skal føre til problemer med oppspenning. Men det kan være du ikke klarer å aktivere korsryggen nok. Prøv å ligge på magen med armene rett fram. Løft beinog armer samtidig og hold der til du kjenner det brenner litt i korsryggen. Prøv så å spenne deg opp til en markløft igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...