Gå til innhold

Rygg og markløft


Maethor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Aha, nå er vi back on track! Er på utredning for bekhterevs og ett av symptomene der er stramt bryst, noe jeg har. Skal få slengt sammen noen tøyeøvelser jeg kan gjøre hjemme hver dag. I mellomtiden kan det nok være godt å ta lettere vekter, terpe på teknikk og kjøre flere reps kanskje. Hvor langt skal en egentlig ned med rompa? Parallellt eller 90 grader?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke bare alt for stram på forsiden da? Er musklene i brystet for stramme eller bare rett og slett mye sterkere enn de på baksiden, vil man kunne kjennes stram ut i ryggen fordi musklene bak hele tiden prøver å rette opp for det stramme på forsiden. Hvis du skjønte det?:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener :p Når jeg tenker meg om så stemmer det blidet bedre (bortsett fra at brystet er sterkere, har ikke trent det på flere mnd, og skal heller ikke det). Blir litt vel irritert når ting ikke fungerer på treninga :wub: Ja, brystmusklene er stramme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nemlig samme problemet tildigere, etter mange år med dårlig holdning og alt for mye benkpresstrening fremfor ryggtrening :p Prøv å tøye brystet mer kanskje? Feks ved å legge henda på bakhodet, og at en står bak deg og drar albuene dine bakøver :) Hjelper også å trene mer ryggøvelser enn brystøvelser;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ut som du har fått god hjelp med oppspenn, håper det hjelper.

For å pirke litt på videoen så ser det ut for meg du mangler litt "driv" fra hofta. Når stanga er over knærne så skyt hofta frem med all kraft.

Prøv og være eksplosiv.

Stanga går også fram og tilbake, prøv å løfte rett opp og ned om du forstår.

Små pirke ting som kan hjelpe til ett bedre løft.

Ser det er en gammel film så mulig det allerede fikset ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...