Gå til innhold

Stagnert på benkpress


Splae

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Ok. Hva er lockoutstyrke? :oops:

Siste del av løftet som primært gjøres av triceps. Rette/låse ut albuer...

Lockout styrke er som regel ikke noe de fleste sliter med i benkpress med mindre man løfter med benkskjorte. Men den eksplosive treningen som benk med strikk gir vil kunne ha gode resultater for de fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden du sikkert ikke har en tendounit kan du google på Force Curve Analysis, et program hvor du kan sette av punkter på stangen på en film av løftet ditt og så vil programmet analysere hvor i løftet du er svak og hva slags "type" svak du er.

Jeg finner ikke dette når jeg googler. Er jeg en dårlig googler, eller er programmet godt gjemt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner ikke dette når jeg googler. Er jeg en dårlig googler, eller er programmet godt gjemt?

RTS Forums - Individual Weakness Analysis

Men kanskje litt overkill i forhold til hvor du er. Kjør litt lengre perioder med forskjellige repetisjoner under der du er i dag. Øk frekvensen, og bruk litt variasjoner et par ganger i uken. Periodiser treningen mellom høy volum og perioder med lavere volum og høyere intensitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vanskelig å gi noe super råd uten å se deg løfte.

Der i mot så er det mange programmer man kan trene som går spesifikt inn på å øke den enkelte øvelsen.

Her er noen:

Smolov Jr. Calculator

StrongBench.com

http://www.marylandpowerlifting.com/GillinghamBench.asp

Det er 3 ganske ulike programmer som du kan prøve om du vil.

Trent lenge? Jeg er av den tro at speedbenk er en killer av en øvelse når det kommer til øking av benkpress løft.

Hvordan trener du øvre del av ryggen? Hva fokuserer du på under løftet? altså teknikk aspekter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 år senere...

Tren benkpres med smalt grep som en del av tricepstreningen.

En annen veldig fordelaktig øvelse er skråbenk "den andre veien" legg denne øvelsen helt til sist i brysttreningen hvor du da f.eks legger på 110 kg tar så mange reps du klarer, tar av 2 × 15 kg og tar så mange du klarer på 80 kg, ta av 2 x 15 kg enda en gang så fortsetter du helt til du ikke klarer å løfte stanga (20 kg) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...