Gå til innhold

Hvorfor er det ingen FAQ/sticky i dette forumet?


Luvstruck

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Finnes en FAQ for styrketrening og kosthold som vi gjerne sender nybegynnere til. Det å ha en sticky for alle "vanlige" spørsmål kan fort bli litt upersonlig. Et nytt medlem kommer inn hit, og det første han får er er en link til uendelig med informasjon han kan tillære seg. Selvfølgelig bør han tillære seg denne informasjonen, men det er greit å først kunne vite mer om han og hans mål. Slik kan man hjelpe dem med hva de skal se etter, og hva de trenger å fokusere på. Det kan fort bli til at de bare leser hele stickyen, får et hav av ny informasjon, og slik sitter igjen ennå mer forvirret enn når de begynte.

Sier ikke at det er en dårlig idé, bare at alle ikke klarer å dra nytte av det på samme måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser absolutt behovet. Trenger jo ikke være et hav av informasjon, men begrenset nybegynnerinfo. Selv til selvhjelp. Nye brukere vil nok ofte sitte igjen med mange spørsmål. Men disse er det nå litt mer tyngde bak som de kan ta med videre inn i forumet.

Og ikke minst oppfordre til bruk av søkefunksjonen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal jeg være helt ærlig tror jeg FAQs er en snarvei. Tråder vil alikevel bli laget og istedenfor å svare skikkelig der blir det bare henvist til FAQs.

Min erfaring er at FAQs i Styrketrening og Kosthold ikke hadde en større merkbar effekt på antall nye tråder med samme spørsmål.

Min oppfattelse, idèen i seg selv er flott, men i praksis? det stiller jeg spærsmål med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...