Gå til innhold

Skryt litt! Hvilket løft er du mest stolt av?


Espen Espelund

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Widding

Eirich og Mannes har dokkor film av militærpressen? Sykt imponert øve tallene! Det e jo høge vekter, men også veldig relativt bra av dokkor iforhold te andre løft.. Prioritert det mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eirich og Mannes har dokkor film av militærpressen? Sykt imponert øve tallene! Det e jo høge vekter, men også veldig relativt bra av dokkor iforhold te andre løft.. Prioritert det mye?

Nope har ikke film, men ja har presset 2 ganger i uka i 2 år i strekk siden jeg begynte med det. Er eneste øvelsen jeg kjører på skuldrene. Men kan se om jeg ikke kan få noe på film en gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Brukernavn007

Kommer aldri til å glemme første gang jeg tok skulderpress, med 5 kg hantler:p Stolt som en hane:D 5 kg er ikke mye men bare vent!:p En må jo begynne et sted, og nå har jeg nettopp begynnt med frivekter, dag 2 i dag:D Wiiii:rofl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eirich og Mannes har dokkor film av militærpressen? Sykt imponert øve tallene! Det e jo høge vekter, men også veldig relativt bra av dokkor iforhold te andre løft.. Prioritert det mye?

nop, sorry:/ har nok ikke film

trene millitærpress 1 gang i uka. men har vell alltid vert greit sterk i skuldrene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

woh, ikke dårlig det.. tenker nok det brenner godt? Drareimer er i mangel hos meg også, irriterende å stoppe fordi manualen sklir ut liksom... :)

Det var ikke lårstyrken som stoppet meg, så brant ikke så mye der, hvis det var det du lurte på? Men i hendene, sukk. Har byttet ut til benpress nå, samtidig som jeg øver litt teknikk på knebøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke lårstyrken som stoppet meg, så brant ikke så mye der, hvis det var det du lurte på? Men i hendene, sukk. Har byttet ut til benpress nå, samtidig som jeg øver litt teknikk på knebøy.

Hadde brent godt i mine bein for å si det sånn, hehe.. skulle gjerne hatt benpress selv, men jeg er stuck med utfall og knebøy(hat)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde brent godt i mine bein for å si det sånn, hehe.. skulle gjerne hatt benpress selv, men jeg er stuck med utfall og knebøy(hat)..

NEVER HATE ON THE SQUATS!

særiøst! Knebøy er moderen av løft, hjørnesteinen i programmet og den store "find out what you`re made off" testen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

yes I know... den er elsket og hatet. Den er elsket ETTER jeg er ferdig med den, men når jeg holder på.. uuurgh..!!

Men da er vi enig :) Trodde det var bare hat hehe. Knebøy har en unik evne til å tvinge deg i kne, så du må bygge deg opp igjen og belønningen er en enorm mestringsfølelse når man er ferdig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde brent godt i mine bein for å si det sånn, hehe.. skulle gjerne hatt benpress selv, men jeg er stuck med utfall og knebøy(hat)..

Misunner deg som fikser teknikken i knebøy ;-) Meen, jeg nærmer meg ;-) Sliter bare så voldsomt med, eh, balansen...

Brukte forresten enarms roing for rygg tidligere, nettopp byttet med mark, liker baseøvelser kjenner jeg. Vil bli sterk i mark og knebøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misunner deg som fikser teknikken i knebøy ;-) Meen, jeg nærmer meg ;-) Sliter bare så voldsomt med, eh, balansen...

Brukte forresten enarms roing for rygg tidligere, nettopp byttet med mark, liker baseøvelser kjenner jeg. Vil bli sterk i mark og knebøy.

Sleng ut en video så er det nok mange her som kan plukke ut småfeilene så du kommer i gang med god teknikk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sleng ut en video så er det nok mange her som kan plukke ut småfeilene så du kommer i gang med god teknikk:)

Ja, det kunne jo være en mulighet. Ellers trener jeg fast sammen med kjæresten min som også gir gode teknikkråd. Men by essens, jeg sliter med følelsen av at jeg kommer til å tippe når jeg går ned i knebøy. Ekkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kunne jo være en mulighet. Ellers trener jeg fast sammen med kjæresten min som også gir gode teknikkråd. Men by essens, jeg sliter med følelsen av at jeg kommer til å tippe når jeg går ned i knebøy. Ekkelt.

Fram eller bak? Uten å generalisere så er det problemet jeg oftes ser hos jenter er at de tipper framover, dette som regel pga 3 ting, 1) alt for store og heldempede sko som er som å stå på luftputer, bad for balance. 2) Knærne svikter innover, som kan korrigeres med litt bredere stilling, tærne litt mer pekende utover og fokus på å få trykket på utsiden av fotbladet. (Skyver utover og ikke bare nedover) og 3) ikke er helt trygg og dermed tør ikke sette seg bak skikkelig.

Sitt bak, ikke rett ned, tenk deg at du skal sette deg på do, du sitter jo ikke med bena på siden av skåla, men framfor deg, med å bruke tyngden av stanga som "motvekt" ramler du ikke men kreves lit tid på å finne "the sweet spot" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...